Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • kokos

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Ik zie het verband niet, is gewoon 1 van de koppen die moeten rollen, idem met Hackenberg van Audi, zo gaat dat in een crisis...
      Worden er Porsches teruggeroepen, neen toch?

      Wacht maar voor de 3.0 TDI,men houdt dit potsje gedekt....Echt opvallend hoe laag het adblue verbruik bij deze wagens is. Klant kan zelfs zelf niet bijvullen. Rondzend nota's van Porsche om de adblue te .....verversen na 1 jaar. Zegt genoeg zeker?
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • ad blue verversen, wtf ?
        2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
        2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
        1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
        (o\_!_/o)

        Comment


        • Engelse techniek is the best !

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk Berichten
            ad blue verversen, wtf ?


            dacht ik ook,is een verbruiksproduct hé
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Wacht maar voor de 3.0 TDI,men houdt dit potsje gedekt....Echt opvallend hoe laag het adblue verbruik bij deze wagens is. Klant kan zelfs zelf niet bijvullen. Rondzend nota's van Porsche om de adblue te .....verversen na 1 jaar. Zegt genoeg zeker?
              sliderke moest voor zijn beurt om adblue

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                dacht ik ook,is een verbruiksproduct hé
                Dan moet ik morgen bij ons in de garage is zien op de ad-blue ton wat daar allemaal opstaat..
                2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                (o\_!_/o)

                Comment


                • In mijn Mercedes Vito 2015 moest ik na 8500km 12l AdBlue bijvullen.
                  momenteel sta ik op 16200km maar nog steeds geen melding.

                  Comment


                  • hehe, zelf gechipt ?

                    edit zag 0 teveel tijd om te brillen

                    Comment


                    • Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        Wacht maar voor de 3.0 TDI,men houdt dit potsje gedekt....Echt opvallend hoe laag het adblue verbruik bij deze wagens is. Klant kan zelfs zelf niet bijvullen. Rondzend nota's van Porsche om de adblue te .....verversen na 1 jaar. Zegt genoeg zeker?
                        Vanwaar heb je die info?

                        Als ik het goed gesnopen heb, EU6 stoot zo goed als evenveel NOx uit als Alle andere EU normen omdat het systeem wordt uitgeschakeld in reëel verbruik?

                        Maw Porsche/Audi et al zullen ook wel boter op het hoofd hebben?

                        Nu dat die tests EPA/NEDC belachelijk zijn wist iedereen maar het kwam natuurlijk heel goed uit voor de EU, omdat de uitstoot zogezegd sterk naar om laag ging.

                        Dat er nooit een instantie is geweest die effectief na heeft gegaan wat de werkelijke NOx uitstoot is, is te zot voor woorden.

                        Natuurlijk hangt veel af van uw rechtervoet ( iets waar ze in de media blijkbaar te dom voor zijn om dat te snappen????) en je kan effectief wel in de buurt van het opgegeven verbruik komen en zelfs beter doen (bv bij 90km/u op de snelweg haal je gegarandeerd betere cijfers dan die van de constructeur)

                        Maar dat die NOx nog steeds dezelfde is als 20 jaar geleden is wel erg en waarschijnlijk kan het niet beter.

                        Enkel de normen zijn strenger geworden )

                        Denk persoonlijk dat er zelfs bij een fluweel voetje geen enkele diesel nog maar in de buurt komt van de EU6 norm wat NOx betreft.

                        En ik heb godverdomme zo een EU6 diesel in bestelling staat waarvan ik al vermoed dat de regering in de waan van de dag de VAA nog eens mooi zal verhogen en de verkeersbelasting en de prijs van de diesel. Uit miserie zou je nog een elektrische kopen en dan zit iedereen in de winter zonder stroom

                        Dringend aandelen van kaars-producenten kopen
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Vanwaar heb je die info?

                          Als ik het goed gesnopen heb, EU6 stoot zo goed als evenveel NOx uit als Alle andere EU normen omdat het systeem wordt uitgeschakeld in reëel verbruik?

                          Maw Porsche/Audi et al zullen ook wel boter op het hoofd hebben?

                          Nu dat die tests EPA/NEDC belachelijk zijn wist iedereen maar het kwam natuurlijk heel goed uit voor de EU, omdat de uitstoot zogezegd sterk naar om laag ging.

                          Dat er nooit een instantie is geweest die effectief na heeft gegaan wat de werkelijke NOx uitstoot is, is te zot voor woorden.

                          Natuurlijk hangt veel af van uw rechtervoet ( iets waar ze in de media blijkbaar te dom voor zijn om dat te snappen????) en je kan effectief wel in de buurt van het opgegeven verbruik komen en zelfs beter doen (bv bij 90km/u op de snelweg haal je gegarandeerd betere cijfers dan die van de constructeur)

                          Maar dat die NOx nog steeds dezelfde is als 20 jaar geleden is wel erg en waarschijnlijk kan het niet beter.

                          Enkel de normen zijn strenger geworden )

                          Denk persoonlijk dat er zelfs bij een fluweel voetje geen enkele diesel nog maar in de buurt komt van de EU6 norm wat NOx betreft.

                          En ik heb godverdomme zo een EU6 diesel in bestelling staat waarvan ik al vermoed dat de regering in de waan van de dag de VAA nog eens mooi zal verhogen en de verkeersbelasting en de prijs van de diesel. Uit miserie zou je nog een elektrische kopen en dan zit iedereen in de winter zonder stroom

                          Dringend aandelen van kaars-producenten kopen
                          Snel in het bos wat hout sprokkelen voor de koude wintermaanden!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            sliderke moest voor zijn beurt om adblue
                            Yes. Alle 15000 adblue erin.
                            En Mercedes schrijft idd voor om na 2 j adblue te verversen. Pure diefstal.
                            Tenzij de auto op 2 j niet door zijn tank door is. Want adblue wordt wel degelijk slecht

                            Comment


                            • het is inderdaad onbegrijpelijk dat de officiële instanties nooit controles gedaan hebben, vooral omdat ze in hun milieurapporten (bijvoorbeeld voor U-place) wel degelijk rekening hebben gehouden met de 'verminderde' uitstootwaardes. In theorie is de uitstoot al jaren aan het zakken en klopt de overheid zichzelf op de borst dat het beter wordt. In de praktijk bij metingen ziet men nog steeds een status quo of dat het zelfs nog slechter is geworden.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                passiefhuizen kosten niet meer dan gewone huizen, ze zijn gemiddeld wel kleiner
                                Da's ook een vreemde redenering, passiefhuizen kosten niet meer dan gewone huizen, maar ze zijn wel kleiner.
                                Met andere woorden, voor dezelfde prijs krijg je minder huis.

                                Dat is dus wat traditioneel "duurder" heet, als je prijs verrekent naar m2 bv.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                  als je de meerkost rekent voor een passiefwoning, zal je huis amper de helft zijn van een gewoon huis. Rekent maar uit de extra kosten: extra isolatie in de muren, 3 dubbel glas, zonneboiler, warmtepomp, zonnepanelen, ...
                                  Om niet te hard off-topic te gaan. Je gedraagt je zoals velen met betrekking rond het VW verhaal. Je roept volgens mijn maar wat zonder echt goed geïnformeerd te zijn.

                                  Ik ga hier niet beweren dat een passiefwoning economisch interessant is, maar het dubbel kost ze echt niet. Je moet een nieuwe woning sowieso al goed isoleren, de meerkost van extra isolatie valt best mee. Hetzelfde voor 3-voudig glas, meerkost is echt niet zo groot hoor. Zonneboiler, warmtepomp en zonnepanelen zijn geen absolute noodzaak om passief te bouwen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                    Om niet te hard off-topic te gaan. Je gedraagt je zoals velen met betrekking rond het VW verhaal. Je roept volgens mijn maar wat zonder echt goed geïnformeerd te zijn.

                                    Ik ga hier niet beweren dat een passiefwoning economisch interessant is, maar het dubbel kost ze echt niet. Je moet een nieuwe woning sowieso al goed isoleren, de meerkost van extra isolatie valt best mee. Hetzelfde voor 3-voudig glas, meerkost is echt niet zo groot hoor. Zonneboiler, warmtepomp en zonnepanelen zijn geen absolute noodzaak om passief te bouwen.
                                    Inderdaad, het is duurder, maar het dubbele is het zeker niet.

                                    Trouwens, het onderscheid traditioneel en passief bouwen is geleidelijk aan het vervagen omdat de strengere normen je meer en meer richting lage energiewoningen of passief normen duwen.

                                    Ook als je "traditioneel" bouwt is het ten stelligste aan te raden zo dik mogelijk te isoleren, 3V glas te plaatsen, ventilatie D (zowiezo is ventilatie verplicht) zonnepanelen ernstig te overwegen etc.

                                    Energie wordt er alleen maar duurder op in de toekomst.

                                    Er zijn ook andere voordelen, zoals het je zo onafhankelijk mogelijk zijn van externe energiebronnen om je huis van verwarming en electricteit te voorzien.

                                    Sorry voor de off-topic

                                    Comment


                                    • Vw stijgt terug een klein beetje op de beurs, t ergste zal voorbij zijn
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                      Comment


                                      • Kopen Kefkie

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                          Kopen Kefkie
                                          Al lang gedaan joengeuh!
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X