kokos
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenIk zie het verband niet, is gewoon 1 van de koppen die moeten rollen, idem met Hackenberg van Audi, zo gaat dat in een crisis...
Worden er Porsches teruggeroepen, neen toch?
Wacht maar voor de 3.0 TDI,men houdt dit potsje gedekt....Echt opvallend hoe laag het adblue verbruik bij deze wagens is. Klant kan zelfs zelf niet bijvullen. Rondzend nota's van Porsche om de adblue te .....verversen na 1 jaar. Zegt genoeg zeker?BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk Berichtenad blue verversen, wtf ?
dacht ik ook,is een verbruiksproduct héBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenWacht maar voor de 3.0 TDI,men houdt dit potsje gedekt....Echt opvallend hoe laag het adblue verbruik bij deze wagens is. Klant kan zelfs zelf niet bijvullen. Rondzend nota's van Porsche om de adblue te .....verversen na 1 jaar. Zegt genoeg zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtendacht ik ook,is een verbruiksproduct hé2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
(o\_!_/o)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenWacht maar voor de 3.0 TDI,men houdt dit potsje gedekt....Echt opvallend hoe laag het adblue verbruik bij deze wagens is. Klant kan zelfs zelf niet bijvullen. Rondzend nota's van Porsche om de adblue te .....verversen na 1 jaar. Zegt genoeg zeker?
Als ik het goed gesnopen heb, EU6 stoot zo goed als evenveel NOx uit als Alle andere EU normen omdat het systeem wordt uitgeschakeld in reëel verbruik?
Maw Porsche/Audi et al zullen ook wel boter op het hoofd hebben?
Nu dat die tests EPA/NEDC belachelijk zijn wist iedereen maar het kwam natuurlijk heel goed uit voor de EU, omdat de uitstoot zogezegd sterk naar om laag ging.
Dat er nooit een instantie is geweest die effectief na heeft gegaan wat de werkelijke NOx uitstoot is, is te zot voor woorden.
Natuurlijk hangt veel af van uw rechtervoet ( iets waar ze in de media blijkbaar te dom voor zijn om dat te snappen????) en je kan effectief wel in de buurt van het opgegeven verbruik komen en zelfs beter doen (bv bij 90km/u op de snelweg haal je gegarandeerd betere cijfers dan die van de constructeur)
Maar dat die NOx nog steeds dezelfde is als 20 jaar geleden is wel erg en waarschijnlijk kan het niet beter.
Enkel de normen zijn strenger geworden)
Denk persoonlijk dat er zelfs bij een fluweel voetje geen enkele diesel nog maar in de buurt komt van de EU6 norm wat NOx betreft.
En ik heb godverdomme zo een EU6 diesel in bestelling staat waarvan ik al vermoed dat de regering in de waan van de dag de VAA nog eens mooi zal verhogen en de verkeersbelasting en de prijs van de diesel. Uit miserie zou je nog een elektrische kopen en dan zit iedereen in de winter zonder stroom
Dringend aandelen van kaars-producenten kopenprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenVanwaar heb je die info?
Als ik het goed gesnopen heb, EU6 stoot zo goed als evenveel NOx uit als Alle andere EU normen omdat het systeem wordt uitgeschakeld in reëel verbruik?
Maw Porsche/Audi et al zullen ook wel boter op het hoofd hebben?
Nu dat die tests EPA/NEDC belachelijk zijn wist iedereen maar het kwam natuurlijk heel goed uit voor de EU, omdat de uitstoot zogezegd sterk naar om laag ging.
Dat er nooit een instantie is geweest die effectief na heeft gegaan wat de werkelijke NOx uitstoot is, is te zot voor woorden.
Natuurlijk hangt veel af van uw rechtervoet ( iets waar ze in de media blijkbaar te dom voor zijn om dat te snappen????) en je kan effectief wel in de buurt van het opgegeven verbruik komen en zelfs beter doen (bv bij 90km/u op de snelweg haal je gegarandeerd betere cijfers dan die van de constructeur)
Maar dat die NOx nog steeds dezelfde is als 20 jaar geleden is wel erg en waarschijnlijk kan het niet beter.
Enkel de normen zijn strenger geworden)
Denk persoonlijk dat er zelfs bij een fluweel voetje geen enkele diesel nog maar in de buurt komt van de EU6 norm wat NOx betreft.
En ik heb godverdomme zo een EU6 diesel in bestelling staat waarvan ik al vermoed dat de regering in de waan van de dag de VAA nog eens mooi zal verhogen en de verkeersbelasting en de prijs van de diesel. Uit miserie zou je nog een elektrische kopen en dan zit iedereen in de winter zonder stroom
Dringend aandelen van kaars-producenten kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtensliderke moest voor zijn beurt om adblue
En Mercedes schrijft idd voor om na 2 j adblue te verversen. Pure diefstal.
Tenzij de auto op 2 j niet door zijn tank door is. Want adblue wordt wel degelijk slecht
Comment
-
het is inderdaad onbegrijpelijk dat de officiële instanties nooit controles gedaan hebben, vooral omdat ze in hun milieurapporten (bijvoorbeeld voor U-place) wel degelijk rekening hebben gehouden met de 'verminderde' uitstootwaardes. In theorie is de uitstoot al jaren aan het zakken en klopt de overheid zichzelf op de borst dat het beter wordt. In de praktijk bij metingen ziet men nog steeds een status quo of dat het zelfs nog slechter is geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichtenpassiefhuizen kosten niet meer dan gewone huizen, ze zijn gemiddeld wel kleiner
Met andere woorden, voor dezelfde prijs krijg je minder huis.
Dat is dus wat traditioneel "duurder" heet, als je prijs verrekent naar m2 bv.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenals je de meerkost rekent voor een passiefwoning, zal je huis amper de helft zijn van een gewoon huis. Rekent maar uit de extra kosten: extra isolatie in de muren, 3 dubbel glas, zonneboiler, warmtepomp, zonnepanelen, ...
Ik ga hier niet beweren dat een passiefwoning economisch interessant is, maar het dubbel kost ze echt niet. Je moet een nieuwe woning sowieso al goed isoleren, de meerkost van extra isolatie valt best mee. Hetzelfde voor 3-voudig glas, meerkost is echt niet zo groot hoor. Zonneboiler, warmtepomp en zonnepanelen zijn geen absolute noodzaak om passief te bouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk BerichtenOm niet te hard off-topic te gaan. Je gedraagt je zoals velen met betrekking rond het VW verhaal. Je roept volgens mijn maar wat zonder echt goed geïnformeerd te zijn.
Ik ga hier niet beweren dat een passiefwoning economisch interessant is, maar het dubbel kost ze echt niet. Je moet een nieuwe woning sowieso al goed isoleren, de meerkost van extra isolatie valt best mee. Hetzelfde voor 3-voudig glas, meerkost is echt niet zo groot hoor. Zonneboiler, warmtepomp en zonnepanelen zijn geen absolute noodzaak om passief te bouwen.
Trouwens, het onderscheid traditioneel en passief bouwen is geleidelijk aan het vervagen omdat de strengere normen je meer en meer richting lage energiewoningen of passief normen duwen.
Ook als je "traditioneel" bouwt is het ten stelligste aan te raden zo dik mogelijk te isoleren, 3V glas te plaatsen, ventilatie D (zowiezo is ventilatie verplicht) zonnepanelen ernstig te overwegen etc.
Energie wordt er alleen maar duurder op in de toekomst.
Er zijn ook andere voordelen, zoals het je zo onafhankelijk mogelijk zijn van externe energiebronnen om je huis van verwarming en electricteit te voorzien.
Sorry voor de off-topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenKopen KefkieBMW X5 45e
Comment
Comment