Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
    Hoe lang duurt zoiets wanneer je dat perfect inplant dwz alles in gereedheid en dan de ene na de andere auto aan de stekker ? Is dat klaar op 15 min ?
    Heb er geen ervaring mee, ik rij nog met een carburateur...
    Volgens mij ging het niet enkel over aanpassen software. Er schijnen nog zaken aangepast te moeten worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
      Vw stijgt terug een klein beetje op de beurs, t ergste zal voorbij zijn
      Mijn nonkel heeft een abo op Inside Beleggen. Staat een erg interessant artikel in over VW. Voor het schandaal begon was het aandeel al met een derde gedaald sinds de top in maart-april, dus toen was het eigenlijk al relatief goedkoop (tgov. de andere constructeurs dan). de voorbije 2 weken is er nog eens meer dan 30 miljard EUR aan beurswaarde verdampt. Exacte schade is moeilijk te begroten (ze maken een vergelijking met BP dat na >5 jaar nog niet precies weet hoeveel de olieramp hen gaat kosten) maar de markt heeft wel een worst case scenario ingeprijsd. VW heeft wel een marktaandeel van meer dan 20% in China (vrijwel allemaal benzine) en da's de grootste automarkt ter wereld en nog heel veel groeimarge. Zitten ook nog op een berg liquiditeiten (36 miljard EUR cash en participaties)
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
        Zaken lopen lekker, dank u...
        Da's een beetje voor de fanfare uit he... dieselgate speelde vanaf half september (verkopen uit de eerste twee weken zijn niet beïnvloed) en vergeleken met de concurrentie doet VW het daar een stuk minder goed. VW: +0,56%, GM +12%, Fiat Chrysler+14%, Toyota +16%.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          Ik spreek over nieuwe onafhankelijke tests, onder meer van T&E, in echt verkeer. En geen enkele on the road test is repetitief. Daarvoor heb je een genormeerde test...
          OK maar dan dient die test wel representatief te zijn..
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

Comment

• 2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Beste allen. Ik bezoek deze website vaak maar ben zelf niet aktief op het forum. Nu zit ik met volgend probleem. Ik rij zelf met een VW passat VII 1.6 tdi en gezien de onheilspellende berichten in verschillende media van de laatste dagen heb ik zelf ook contact opgenomen met de customercare van D'Ieteren. Ik kreeg vandaag bericht dat mijn voertuig 'besmet' is met deze software. Ik had in mijn mail specifiek gevraagd of het verwijderen van deze software nefast zou zijn voor het verbruik en de prestaties omdat dit volgens mij de grootste troeven waren van mijn voertuig. Ik kreeg een vriendelijke mail terug met de nodige excuses en de belofte dat de technische veiligheid en het weggedrag van mijn voertuig niet in het gedrang zullen komen en dat VW de volledige kosten zal dragen. Ze reppen echter met geen woord over mijn initiële vraag. Dus, had ik graag even jullie mening. Zal deze aanpassing invloed hebben op prestaties en verbruik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                Da's een beetje voor de fanfare uit he... dieselgate speelde vanaf half september (verkopen uit de eerste twee weken zijn niet beïnvloed) en vergeleken met de concurrentie doet VW het daar een stuk minder goed. VW: +0,56%, GM +12%, Fiat Chrysler+14%, Toyota +16%.

Euh, dat wil dus wel zeggen dat VW 2 weken zijn verkoop op peil hield terwijl het in het oog van de storm zat... Niet slecht me dunkt.
                Last edited by Elwood; 02/10/2015, 13:21. Reden: ik schreif vauten

Comment

• Ik heb exact hetzelfde bericht gehad.
                  Geloof me, dat weet D'Ieteren nog niet en waarschijnlijk VW ook niet.

Normaal is een motor een compromis tussen vermogen, uitstoot, levensduur en verbruik.
                  Als de uitstoot omlaag moet, dan gaat minstens één van die andere factoren omhoog. Waarom zouden ze anders die software gebruiken.

Geduld... ze zoeken nog uit hoe ze dat verhaal gaan vertellen, en hoe ze gaan reageren op mensen die hun auto willen teruggeven als er 5-10 of 30 pk ontbreekt.

Comment

• The German automaker saw its US sales increase 0.6 percent during the month of September, the company said on Thursday.
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ollytje Bekijk Berichten
                      Beste allen. Ik bezoek deze website vaak maar ben zelf niet aktief op het forum. Nu zit ik met volgend probleem. Ik rij zelf met een VW passat VII 1.6 tdi en gezien de onheilspellende berichten in verschillende media van de laatste dagen heb ik zelf ook contact opgenomen met de customercare van D'Ieteren. Ik kreeg vandaag bericht dat mijn voertuig 'besmet' is met deze software. Ik had in mijn mail specifiek gevraagd of het verwijderen van deze software nefast zou zijn voor het verbruik en de prestaties omdat dit volgens mij de grootste troeven waren van mijn voertuig. Ik kreeg een vriendelijke mail terug met de nodige excuses en de belofte dat de technische veiligheid en het weggedrag van mijn voertuig niet in het gedrang zullen komen en dat VW de volledige kosten zal dragen. Ze reppen echter met geen woord over mijn initiële vraag. Dus, had ik graag even jullie mening. Zal deze aanpassing invloed hebben op prestaties en verbruik?

Als ge er zo mee inzit, laat die update dan gewoon niet doen. Simpel toch... Volgens mij kunnen ze niemand daartoe verplichten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Als ge er zo mee inzit, laat die update dan gewoon niet doen. Simpel toch... Volgens mij kunnen ze niemand daartoe verplichten.
                        ik ben ook van mening dat ze de klant niet kunnen verplichten omdat die wagen uiteindelijk wel voldoet aan de EU-normen ?!
                        NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                        S40 2.0D 136pk 2004
                        S40 1.8i 1996

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
                          ik ben ook van mening dat ze de klant niet kunnen verplichten omdat die wagen uiteindelijk wel voldoet aan de EU-normen ?!

En dan nog, ook al voldoet hij niet, ze hebben hem verkocht als zou hij voldoen aan de normen. Een groepsclaim van alle bezitters van zo'n besmette motor zou echt wel op zijn plaats zijn.

Comment

En dan nog, ook al voldoet hij niet, ze hebben hem verkocht als zou hij voldoen aan de normen. Een groepsclaim van alle bezitters van zo'n besmette motor zou echt wel op zijn plaats zijn.
                            Nah!
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Veronderstel dat ik de software niet laat verwijderen, bestaat er dan geen kans dat er binnen enkele maanden een brief van het kabinet van Schauvlieghe in mijn bus zit omdat mijn wagen meer vervuilt dan toegelaten....

Comment

• het is toch uw eigendom dat ge gekocht hebt en de klant is koning dus ze kunnen toch moeilijk verplichten om die software te doen, zelfs tijdens een onderhoud.
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Mijn nonkel heeft een abo op Inside Beleggen. Staat een erg interessant artikel in over VW. Voor het schandaal begon was het aandeel al met een derde gedaald sinds de top in maart-april, dus toen was het eigenlijk al relatief goedkoop (tgov. de andere constructeurs dan). de voorbije 2 weken is er nog eens meer dan 30 miljard EUR aan beurswaarde verdampt. Exacte schade is moeilijk te begroten (ze maken een vergelijking met BP dat na >5 jaar nog niet precies weet hoeveel de olieramp hen gaat kosten) maar de markt heeft wel een worst case scenario ingeprijsd. VW heeft wel een marktaandeel van meer dan 20% in China (vrijwel allemaal benzine) en da's de grootste automarkt ter wereld en nog heel veel groeimarge. Zitten ook nog op een berg liquiditeiten (36 miljard EUR cash en participaties)
                                  in china is het toch ook niet meer rozengeur en manenschijn: economie stokt ook wat en in veel steden is er een serieuze rem gezet op de verkoop van auto's wegens de enorm zware luchtvervuiling. Daar zit misschien nog een beetje rek op, maar veel is het niet meer. Zuid Amerika boert ook achteruit, Rusland ook. Enkel Europa maakt terug wat vooruitgang (enfin begint terug te klimmen naar het niveau van voor de crisis). Het zijn geen goede tijden voor gelijk welke constructeur.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Zonet antwoord ontvangen van Customer Care :

'Beste klant,

De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.

De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software.

Hoewel noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, betreuren wij deze situatie ten zeerste.

Zodra de Volkswagen-groep ons geïnformeerd heeft over de te volgen technische procedure, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij herinneren eraan dat de Volkswagen-groep zich geëngageerd heeft om de kosten te dragen die voortvloeien uit de nodige interventies voor uw voertuig en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van uw voertuig.

Met vriendelijke groeten,

Het Customer Care-team'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                      het is toch uw eigendom dat ge gekocht hebt en de klant is koning dus ze kunnen toch moeilijk verplichten om die software te doen, zelfs tijdens een onderhoud.
                                      Dat zullen ze wel uitzoeken bij de overheid.
                                      Als VW verplicht wordt om een bepaald uitvoeringspercentage te halen (op straf van boete) zullen ze U wel proberen te overhalen om het toch te doen.
                                      En als er te veel mensen weigeren, dan zal de overheid wel achter uw gat zitten met hogere taksen of boetes.

De worst case is dat je vermogen verliest, of je verbruik omhoog gaat. VW weet ook wel dat ze dan een hoop klachten gaan krijgen, zeker in Duitsland en de VS.

Misschien krijg je de keuze om je auto terug te geven...

Allemaal speculatie toch.
                                      Geef VW nu maar een paar dagen tijd om met een plan en communicatie er rond af te komen, en dan zullen we wel zien zeker.

Comment

• Zo plosteling als de storm is opgekomen, zo plotseling zal hij ook weer verdwijnen. Remember Michelin, Renault, Opel, Ford in ons land? Amoco, Texaco, Toyota op wereldvlak?
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                          Zo plosteling als de storm is opgekomen, zo plotseling zal hij ook weer verdwijnen. Remember Michelin, Renault, Opel, Ford in ons land? Amoco, Texaco, Toyota op wereldvlak?
                                          Uiteraard heb je een punt, binnen een jaar wordt er misschien niet meer over gesproken. Maar ondertussen zijn we wel de pineut. Haal je de software eruit, zit je met een wagen die minder presteert, meer verbruikt en ongetwijfeld ook aan restwaarde zal verliezen. Doe je het niet dan wordt je waarschijnlijk op lange termijn door de overheid extra belast.

Comment

Working...
                                          X