Oorspronkelijk geplaatst door Elwood
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenVw stijgt terug een klein beetje op de beurs, t ergste zal voorbij zijn2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenZaken lopen lekker, dank u...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk spreek over nieuwe onafhankelijke tests, onder meer van T&E, in echt verkeer. En geen enkele on the road test is repetitief. Daarvoor heb je een genormeerde test...previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Comment
-
Beste allen. Ik bezoek deze website vaak maar ben zelf niet aktief op het forum. Nu zit ik met volgend probleem. Ik rij zelf met een VW passat VII 1.6 tdi en gezien de onheilspellende berichten in verschillende media van de laatste dagen heb ik zelf ook contact opgenomen met de customercare van D'Ieteren. Ik kreeg vandaag bericht dat mijn voertuig 'besmet' is met deze software. Ik had in mijn mail specifiek gevraagd of het verwijderen van deze software nefast zou zijn voor het verbruik en de prestaties omdat dit volgens mij de grootste troeven waren van mijn voertuig. Ik kreeg een vriendelijke mail terug met de nodige excuses en de belofte dat de technische veiligheid en het weggedrag van mijn voertuig niet in het gedrang zullen komen en dat VW de volledige kosten zal dragen. Ze reppen echter met geen woord over mijn initiële vraag. Dus, had ik graag even jullie mening. Zal deze aanpassing invloed hebben op prestaties en verbruik?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenDa's een beetje voor de fanfare uit he... dieselgate speelde vanaf half september (verkopen uit de eerste twee weken zijn niet beïnvloed) en vergeleken met de concurrentie doet VW het daar een stuk minder goed. VW: +0,56%, GM +12%, Fiat Chrysler+14%, Toyota +16%.
Euh, dat wil dus wel zeggen dat VW 2 weken zijn verkoop op peil hield terwijl het in het oog van de storm zat... Niet slecht me dunkt.
Comment
-
Ik heb exact hetzelfde bericht gehad.
Geloof me, dat weet D'Ieteren nog niet en waarschijnlijk VW ook niet.
Normaal is een motor een compromis tussen vermogen, uitstoot, levensduur en verbruik.
Als de uitstoot omlaag moet, dan gaat minstens één van die andere factoren omhoog. Waarom zouden ze anders die software gebruiken.
Geduld... ze zoeken nog uit hoe ze dat verhaal gaan vertellen, en hoe ze gaan reageren op mensen die hun auto willen teruggeven als er 5-10 of 30 pk ontbreekt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ollytje Bekijk BerichtenBeste allen. Ik bezoek deze website vaak maar ben zelf niet aktief op het forum. Nu zit ik met volgend probleem. Ik rij zelf met een VW passat VII 1.6 tdi en gezien de onheilspellende berichten in verschillende media van de laatste dagen heb ik zelf ook contact opgenomen met de customercare van D'Ieteren. Ik kreeg vandaag bericht dat mijn voertuig 'besmet' is met deze software. Ik had in mijn mail specifiek gevraagd of het verwijderen van deze software nefast zou zijn voor het verbruik en de prestaties omdat dit volgens mij de grootste troeven waren van mijn voertuig. Ik kreeg een vriendelijke mail terug met de nodige excuses en de belofte dat de technische veiligheid en het weggedrag van mijn voertuig niet in het gedrang zullen komen en dat VW de volledige kosten zal dragen. Ze reppen echter met geen woord over mijn initiële vraag. Dus, had ik graag even jullie mening. Zal deze aanpassing invloed hebben op prestaties en verbruik?
Als ge er zo mee inzit, laat die update dan gewoon niet doen. Simpel toch... Volgens mij kunnen ze niemand daartoe verplichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAls ge er zo mee inzit, laat die update dan gewoon niet doen. Simpel toch... Volgens mij kunnen ze niemand daartoe verplichten.NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichtenik ben ook van mening dat ze de klant niet kunnen verplichten omdat die wagen uiteindelijk wel voldoet aan de EU-normen ?!
En dan nog, ook al voldoet hij niet, ze hebben hem verkocht als zou hij voldoen aan de normen. Een groepsclaim van alle bezitters van zo'n besmette motor zou echt wel op zijn plaats zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEn dan nog, ook al voldoet hij niet, ze hebben hem verkocht als zou hij voldoen aan de normen. Een groepsclaim van alle bezitters van zo'n besmette motor zou echt wel op zijn plaats zijn.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAls ge er zo mee inzit, laat die update dan gewoon niet doen. Simpel toch... Volgens mij kunnen ze niemand daartoe verplichten.
Comment
-
het is toch uw eigendom dat ge gekocht hebt en de klant is koning dus ze kunnen toch moeilijk verplichten om die software te doen, zelfs tijdens een onderhoud.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenMijn nonkel heeft een abo op Inside Beleggen. Staat een erg interessant artikel in over VW. Voor het schandaal begon was het aandeel al met een derde gedaald sinds de top in maart-april, dus toen was het eigenlijk al relatief goedkoop (tgov. de andere constructeurs dan). de voorbije 2 weken is er nog eens meer dan 30 miljard EUR aan beurswaarde verdampt. Exacte schade is moeilijk te begroten (ze maken een vergelijking met BP dat na >5 jaar nog niet precies weet hoeveel de olieramp hen gaat kosten) maar de markt heeft wel een worst case scenario ingeprijsd. VW heeft wel een marktaandeel van meer dan 20% in China (vrijwel allemaal benzine) en da's de grootste automarkt ter wereld en nog heel veel groeimarge. Zitten ook nog op een berg liquiditeiten (36 miljard EUR cash en participaties)
Comment
-
Zonet antwoord ontvangen van Customer Care :
'Beste klant,
De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.
De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software.
Hoewel noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, betreuren wij deze situatie ten zeerste.
Zodra de Volkswagen-groep ons geïnformeerd heeft over de te volgen technische procedure, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij herinneren eraan dat de Volkswagen-groep zich geëngageerd heeft om de kosten te dragen die voortvloeien uit de nodige interventies voor uw voertuig en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van uw voertuig.
Met vriendelijke groeten,
Het Customer Care-team'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenhet is toch uw eigendom dat ge gekocht hebt en de klant is koning dus ze kunnen toch moeilijk verplichten om die software te doen, zelfs tijdens een onderhoud.
Als VW verplicht wordt om een bepaald uitvoeringspercentage te halen (op straf van boete) zullen ze U wel proberen te overhalen om het toch te doen.
En als er te veel mensen weigeren, dan zal de overheid wel achter uw gat zitten met hogere taksen of boetes.
De worst case is dat je vermogen verliest, of je verbruik omhoog gaat. VW weet ook wel dat ze dan een hoop klachten gaan krijgen, zeker in Duitsland en de VS.
Misschien krijg je de keuze om je auto terug te geven...
Allemaal speculatie toch.
Geef VW nu maar een paar dagen tijd om met een plan en communicatie er rond af te komen, en dan zullen we wel zien zeker.
Comment
-
Zo plosteling als de storm is opgekomen, zo plotseling zal hij ook weer verdwijnen. Remember Michelin, Renault, Opel, Ford in ons land? Amoco, Texaco, Toyota op wereldvlak?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenZo plosteling als de storm is opgekomen, zo plotseling zal hij ook weer verdwijnen. Remember Michelin, Renault, Opel, Ford in ons land? Amoco, Texaco, Toyota op wereldvlak?
Comment
Comment