Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Dat zullen ze wel uitzoeken bij de overheid.
    Als VW verplicht wordt om een bepaald uitvoeringspercentage te halen (op straf van boete) zullen ze U wel proberen te overhalen om het toch te doen.
    En als er te veel mensen weigeren, dan zal de overheid wel achter uw gat zitten met hogere taksen of boetes.

    De worst case is dat je vermogen verliest, of je verbruik omhoog gaat. VW weet ook wel dat ze dan een hoop klachten gaan krijgen, zeker in Duitsland en de VS.

    Misschien krijg je de keuze om je auto terug te geven...

    Allemaal speculatie toch.
    Geef VW nu maar een paar dagen tijd om met een plan en communicatie er rond af te komen, en dan zullen we wel zien zeker.
    Is toch simpel. Maak gewoon een afspraak met jouw dealer, zegt dat hij de software niet verandert, dat hij een factuur naar VW stuurt en iedereen zwijgt.

    in Europa zal er geen enkel gevolg gegeven worden aan al die klachten. Landen zoals België, Duitsland hebben veel te veel te verliezen wanneer VW de stekker uit enkel fabrieken trekt door al die klachten en schadevergoedingseisen (zou voor VW nog een mooi argument zijn om bepaalde fabrieken te delokaliseren). Daarnaast VW zal hun fout rechtzetten door de software aan te passen. Dus heb je al geen recht meer op schadevergoedingen en dergelijke.

    Comment


    • Heb daarstraks naar de garage gebeld. De octavia heeft ook prijs. Beste wat ze nu kunnen doen is de boekwaarde geven als overnameprijs en ze verkopen zo een nieuwe superb combi die wel euro6 is. Garage kon wel nog niet zeggen welke maatregelen er getroffen zullen worden. Wie weet bouwen ze wel een adblue systeem na om hem ineens euro6 te maken. Dan zijn ze met mijn voorstel beter af.

      Comment


      • Ontsnappen aan de ingreep betreffende de soft van het motormanagement zal denk ik niet zo eenvoudig zijn. Gegarandeerd zullen de wagens die wel aangepast worden voorzien van een attest. Wie dat stuk later niet kan voorleggen loopt verzekerd tegen de lamp wanneer hij/zij de wagen verkoopt of door de keuring moet.
        Alle gegevens om een doeltreffende controle bestaan en kunnen gemakkelijk informatorisch verwerkt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Ontsnappen aan de ingreep betreffende de soft van het motormanagement zal denk ik niet zo eenvoudig zijn. Gegarandeerd zullen de wagens die wel aangepast worden voorzien van een attest. Wie dat stuk later niet kan voorleggen loopt verzekerd tegen de lamp wanneer hij/zij de wagen verkoopt of door de keuring moet.
          Alle gegevens om een doeltreffende controle bestaan en kunnen gemakkelijk informatorisch verwerkt worden.

          Volgens mij is dit klinkklare nonsens wat je hier neerzet.

          Comment


          • "Ontsnappen" is poepsimpel: eerst een back-up van je huidige software, dan "binnen gaan" en de software laten updaten ... dan de back-up van je huidige software terugzetten.

            That's it !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Mijn nonkel heeft een abo op Inside Beleggen. Staat een erg interessant artikel in over VW. Voor het schandaal begon was het aandeel al met een derde gedaald sinds de top in maart-april, dus toen was het eigenlijk al relatief goedkoop (tgov. de andere constructeurs dan). de voorbije 2 weken is er nog eens meer dan 30 miljard EUR aan beurswaarde verdampt. Exacte schade is moeilijk te begroten (ze maken een vergelijking met BP dat na >5 jaar nog niet precies weet hoeveel de olieramp hen gaat kosten) maar de markt heeft wel een worst case scenario ingeprijsd. VW heeft wel een marktaandeel van meer dan 20% in China (vrijwel allemaal benzine) en da's de grootste automarkt ter wereld en nog heel veel groeimarge. Zitten ook nog op een berg liquiditeiten (36 miljard EUR cash en participaties)
              En VW heeft > 60 miljard EUR obligaties die binnen de 3 jaar vervallen. Kost voor financieren bij VW is ondertussen al flink gestegen, dat herfinancieren zal een pak duurder worden.


              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              "Ontsnappen" is poepsimpel: eerst een back-up van je huidige software, dan "binnen gaan" en de software laten updaten ... dan de back-up van je huidige software terugzetten.

              That's it !
              Jij gaat ervan uit dat het alleen een software update is. We zullen zien wat de werkelijkheid gaat zijn.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Ze weten het zelf nog niet ... ofwel enkel software update, ofwel update met bijkomende werkzaamheden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Volgens mij is dit klinkklare nonsens wat je hier neerzet.

                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                  Comment


                  • Het is toch niet op te lossen met een software update? De software trad toch enkel in werking in test omgeving? De enige manier om na te komen wat ze verkocht hebben is een hardware update.

                    Claim gaat volgens mij over het feit gaan dat de wagens meer verbruiken buiten de test omgeving doordat de software dan niet ingrijpt.

                    Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                      Euh, dat wil dus wel zeggen dat VW 2 weken zijn verkoop op peil hield terwijl het in het oog van de storm zat... Niet slecht me dunkt.
                      Dat is waar, maar dieselgate gaat uitsluitend over... diesel. Als je kijkt naar de verkopen van de getroffen modellen, dan zitten die behoorlijk in de min: Jetta -14%, Beetle -15%, Passat -1% en Golf -37%. Alleen de Passat is opvallend in dit rijtje.

                      Comment


                      • Vw/audi/seat en skoda zijn in ontwikkeling.. Dus er is NIETS gekend wat er gaat gebeuren.. Dus de mensen die hier van een mug een olifant maken zijn weer heel volwassen bezig!! Wacht gewoon af.. Niemand gaat het ontwikkelingsproces kunnen versnellen!!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Het is toch niet op te lossen met een software update?
                          Meer inspuiting van adblue, EGR klep bediening, meer brandstof inspuiten. Allemaal software-only oplossingen, al zal voor de extra adblue de tank wel vergroot moeten worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                            Vw/audi/seat en skoda zijn in ontwikkeling.. Dus er is NIETS gekend wat er gaat gebeuren.. Dus de mensen die hier van een mug een olifant maken zijn weer heel volwassen bezig!! Wacht gewoon af.. Niemand gaat het ontwikkelingsproces kunnen versnellen!!
                            Toch iemand die geen drama queen uithangt.



                            Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                            Meer inspuiting van adblue, EGR klep bediening, meer brandstof inspuiten. Allemaal software-only oplossingen, al zal voor de extra adblue de tank wel vergroot moeten worden.
                            Euro5 heeft geen adblue. Dus extra inspuiten zal al niet lukken.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                            1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                            2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                            2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                              Meer inspuiting van adblue, EGR klep bediening, meer brandstof inspuiten. Allemaal software-only oplossingen, al zal voor de extra adblue de tank wel vergroot moeten worden.
                              Op de probleemmodellen staat geen ad blue.

                              Comment


                              • Iemand dit al gelezen?

                                The Volkswagen TDI diesel emissions case is not the first use of defeat devices, nor the first time automakers have taken advantage of their foreknowledge of the specific lab test conditions in order to engage emissions controls only during testing, but not during normal driving.[141]

                                In 1973 Chrysler, Ford Motor Company, General Motors, Toyota, and Volkswagen had to remove ambient temperature switches which affected emissions, though the companies denied intentional cheating and said that strategies like enriching fuel mixture during cold engine warm-up periods could reduce overall pollution.[142][143][144] The switches were ordered removed from production but cars already on the road did not have to be recalled, and fines were relatively modest.[143][144]

                                In 1996 General Motors had to pay a near-record fine of $11 million, and recall 470,000 vehicles, because of ECU software programmed to disengage emissions controls during conditions known to exist when the cars were not being lab tested by the EPA.[145] The model year 1991–1995 Cadillacs were programmed to simply enrich the engine's fuel mixture, increasing carbon monoxide (CO) and unburned hydrocarbon (HC) pollution, any time the car's air conditioning or heater was turned on, since the testing protocol specified they would be off.[145]

                                Also in 1998, Ford Motor Company paid $7.8 million for programming 60,000 1997 Ford Econoline vans to keep emissions low during the 20-minute EPA test routine, and then disabling the emissions controls during normal highway cruising.[146]
                                Another timer-based strategy was used by seven heavy truck manufacturers, Caterpillar, Cummins Engine Company, Detroit Diesel Corporation, Mack Trucks, Navistar International, Renault Vehicules Industriels, and Volvo Trucks, who in 1998 paid the largest ever fine to date, $83.4 million, for, in the same manner as Volkswagen, programming trucks to keep NOx emissions low during the test cycle, and then disabling the controls and emitting up to three times the maximum during normal highway driving.[147]

                                The goal of both the Ford and the heavy truck defeat devices was better fuel economy than could be achieved under pollution limits.[147] The major truck manufacturers also had to spend up to $1 billion to correct the problem, which affected 1.3 million heavy duty diesel trucks.[141][147]

                                While Volkswagen's actions have significant precedents, the Center for Auto Safety's Clarence Ditlow said Volkswagen "took it to another level of sophisticated deception we've never seen before."[141]

                                Comment


                                • Volkswagen "took it to another level of sophisticated deception we've never seen before.

                                  Duitse klasse hé...

                                  Comment


                                  • Nu als het verbruik na hun ingreep hoger is. Of als er minder vermogen is dan kan je ze in gebreke stellen omdat ze je een andere auto geven als op de bestelbon. Denk persoonlijk dat ze in al die auto's adblue gaan installeren.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                      Nu als het verbruik na hun ingreep hoger is. Of als er minder vermogen is dan kan je ze in gebreke stellen omdat ze je een andere auto geven als op de bestelbon.

                                      Dan kan iedereen zijn auto terug geven. Ken jij iemand die het verbruik haalt dat er in zijn boekje staat ? Ik alvast niet.

                                      Trouwens ze wisten er klaarblijkelijk al lang van...

                                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                                      Last edited by Elwood; 02/10/2015, 21:27.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                        Vw/audi/seat en skoda zijn in ontwikkeling.. Dus er is NIETS gekend wat er gaat gebeuren.. Dus de mensen die hier van een mug een olifant maken zijn weer heel volwassen bezig!! Wacht gewoon af.. Niemand gaat het ontwikkelingsproces kunnen versnellen!!
                                        Staat uw 250 km/u A1'tje ook op de lijst van sjoemelwagens of valt die binnen de wettelijke normen ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                          Euro5 heeft geen adblue. Dus extra inspuiten zal al niet lukken.
                                          My bad, blijven EGR en brandstofinspuiting sowieso over. En wie weet wat de engineers nog meer bedenken? Het is met de huidige technologie mogelijk om puur met software de boel binnen de normen te krijgen - anders was de cheatingsoftware ook niet in staat geweest de resultaten tijdens de test binnen de grenzen te krijgen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X