Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
While Volkswagen's actions have significant precedents, the Center for Auto Safety's Clarence Ditlow said Volkswagen "took it to another level of sophisticated deception we've never seen before.
Of, het was niet de bedoeling dat dit ooit ging uitkomen (immers binnen 5-
10jaar had geen kat het ooit geweten).
maar je kan je dan wel afvragen, wat hebben andere fabrikanten steken die nog niet uitgekomen is?
Volgens mij is dit klinkklare nonsens wat je hier neerzet.
Ah ja ? Ik lees graag je tegenargumentatie !
Ofwel blijft de wagen in handen van zijn eerste eigenaar, en gelet op verdachte periode nadert de eerste keuring
Ofwel verkoopt de eigenaar (in casu veel leasemaatschappijen) de wagen en gaat de wagen meteen naar de keuring
Zonder attest of pro-forma factuur blijft de wagen met zijn smet, met rechtreeks effekt op zijn ruilwaarde
In beide gevallen is het net poepsimpel om de bestanden te kruisen! De enigen die inderdaad een oplossing zouden kunnen hebben zijn de klanten van Heinz en C°, die naderhand opnieuw hun soft kunnen herplaatsen. De tuners zullen dan goede zaken doen, want ik zie ze dat allemaal niet gratis doen !
Ah ja ? Ik lees graag je tegenargumentatie !
Ofwel blijft de wagen in handen van zijn eerste eigenaar, en gelet op verdachte periode nadert de eerste keuring
Ofwel verkoopt de eigenaar (in casu veel leasemaatschappijen) de wagen en gaat de wagen meteen naar de keuring
Zonder attest of pro-forma factuur blijft de wagen met zijn smet, met rechtreeks effekt op zijn ruilwaarde
In beide gevallen is het net poepsimpel om de bestanden te kruisen! De enigen die inderdaad een oplossing zouden kunnen hebben zijn de klanten van Heinz en C°, die naderhand opnieuw hun soft kunnen herplaatsen. De tuners zullen dan goede zaken doen, want ik zie ze dat allemaal niet gratis doen !
Als ze al bekwaam zijn om het op te lossen. Want anders hadden ze deze informatie al lang gebruikt...
Het is toch niet op te lossen met een software update? De software trad toch enkel in werking in test omgeving? De enige manier om na te komen wat ze verkocht hebben is een hardware update.
Claim gaat volgens mij over het feit gaan dat de wagens meer verbruiken buiten de test omgeving doordat de software dan niet ingrijpt.
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
Claim gaat niet over verbruik, maar over NOX uitstoot. Ze kunnen de NOx in theorie wat laten dalen door 't verbruik te laten toenemen of 't vermogen te reduceren, maar om alleen de NOx te laten dalen gaat een software fix niet voldaan (toch niet in de VS)
Nu als het verbruik na hun ingreep hoger is. Of als er minder vermogen is dan kan je ze in gebreke stellen omdat ze je een andere auto geven als op de bestelbon. Denk persoonlijk dat ze in al die auto's adblue gaan installeren.
My bad, blijven EGR en brandstofinspuiting sowieso over. En wie weet wat de engineers nog meer bedenken? Het is met de huidige technologie mogelijk om puur met software de boel binnen de normen te krijgen - anders was de cheatingsoftware ook niet in staat geweest de resultaten tijdens de test binnen de grenzen te krijgen...
Die software was in staat om de resultaten binnen de grenzen te krijgen door 't vermogen sterk terug te draaien
Of, het was niet de bedoeling dat dit ooit ging uitkomen (immers binnen 5-
10jaar had geen kat het ooit geweten).
maar je kan je dan wel afvragen, wat hebben andere fabrikanten steken die nog niet uitgekomen is?
De meeste concurrenten hadden een Add-Blue tank steken
.
Als ze al bekwaam zijn om het op te lossen. Want anders hadden ze deze informatie al lang gebruikt...
Wat ze al bewezen hebben is dat ze bekwaam zijn om een wagen van in Duitsland te screenen. En alle betrokken voertuigen zullen noodzakelijkerwijze ooit aan de server van VAG-AG moeten hangen...of ze zullen als niet-conform blijven bestempeld worden. Dit is trouwens hèt probleem : met of zonder attest zal de potentiëele koper zeuren met het voorval om op de prijs te bedingen. Juist dat zal VAG blijvend pesten...
Ah ja ? Ik lees graag je tegenargumentatie !
Ofwel blijft de wagen in handen van zijn eerste eigenaar, en gelet op verdachte periode nadert de eerste keuring
Ofwel verkoopt de eigenaar (in casu veel leasemaatschappijen) de wagen en gaat de wagen meteen naar de keuring
Zonder attest of pro-forma factuur blijft de wagen met zijn smet, met rechtreeks effekt op zijn ruilwaarde
In beide gevallen is het net poepsimpel om de bestanden te kruisen! De enigen die inderdaad een oplossing zouden kunnen hebben zijn de klanten van Heinz en C°, die naderhand opnieuw hun soft kunnen herplaatsen. De tuners zullen dan goede zaken doen, want ik zie ze dat allemaal niet gratis doen !
Ik moet hier helemaal niet tegen argumenteren want je maakt allemaal wilde veronderstellingen. De overheid weet zelf nog niet hoe ze dit gaan aanpakken en jij komt hier met attesten, keuring, effect op inruilwaarde. Zo ver is het gewoon nog niet.
het kan gewoon zuiver softwarematig opgelost worden. gewoon ervoor zorgen dat de ECU altijd in die "uitstoot test modus" staat waarin die wel het toegelaten NOx uitstoot.
MAAR dan zal de auto niet meer presteren zoals ervoor.
Of, het was niet de bedoeling dat dit ooit ging uitkomen (immers binnen 5- 10jaar had geen kat het ooit geweten). maar je kan je dan wel afvragen, wat hebben andere fabrikanten steken die nog niet uitgekomen is?
De meeste concurrenten hadden een Add-Blue tank steken
niet enkel voor NOx, stel dat ze erin programmeren dat de auto na 2000draaiuren zijn injectoren 'anders' aanstuurd waardoor het lijkt dat ze kapot zijn.
4nieuwe injectoren + ingeven in de software en de auto gaat weer 2000draaiuren werken. zolang je de injectoren niet vervangt en de boel reset bij een dealer, blijft die raar rijden.
en zo kunnen ze nog 100den 'probleempjes inbouwen' waarbij normale slijtage gefaket wordt.
als ze met software foefelen in interne chips, doet me dat direct aan printers denken die zeggen dat ze zonder inkt zitten... heb hier zo een defecte printer staan. het defect: hij geeft GEEN waarschuwing dat zijn toner op is en blijft maar printen. kwam ooit binnen voor herstelling omdat die strepen printte (een cartridge kan 750paginas printen, de printer had er bijna 2000 opzitten met die initiële cartridge waar geen chip inzit. na 750paginas moet die cassettes met chips zien). heb die nu al een jaar of 5 in bezit en print nog altijd met chiploze originele cartridges (eigenaar kreeg een nieuwe van de fabrikant en ik heb dat mainboard achter gehouden en in een andere gestopt).
Is toch simpel. Maak gewoon een afspraak met jouw dealer, zegt dat hij de software niet verandert, dat hij een factuur naar VW stuurt en iedereen zwijgt.
in Europa zal er geen enkel gevolg gegeven worden aan al die klachten. Landen zoals België, Duitsland hebben veel te veel te verliezen wanneer VW de stekker uit enkel fabrieken trekt door al die klachten en schadevergoedingseisen (zou voor VW nog een mooi argument zijn om bepaalde fabrieken te delokaliseren). Daarnaast VW zal hun fout rechtzetten door de software aan te passen. Dus heb je al geen recht meer op schadevergoedingen en dergelijke.
Als VW hun fout naar de overheid en de klant toe rechtzet door de software aan te passen, dan zal dat invloed hebben op hetzij verbruik, hetzij prestaties, hetzij allebei. En dan voldoet VW niet langer meer aan zijn afspraken met de klant - dan heeft de klant betaald voor een product dat, door fout van VW, niet meer voldoet aan wat er beloofd was op het moment van verkoop. In elk rechtssysteem is zoiets aanvechtbaar en, binnen bepaalde grenzen, strafbaar. Dus zelfs als VW de software aanpast, bestaat de kans dat ze schadevergoedingen moeten betalen.
Veel merken zorgen dat die auto's met AdBlue bij de merkverdeler moeten binnenkomen om bij te vullen. Zo kunnen ze nog altijd goed doorrekenen voor een redelijk simpel werkje.
Aha maar waarom zie ik nergens hoe vol dat zit en wanneer ik dat moet verversen of aanvullen?
denk niet dat die van jou adblue heeft. bij mercedes zit dat achteraan en wanneer die tank bijna leeg is krijg je een melding. wanneer er geen adblue meer is kan je gewoon niet meer verder rijden.
in theorie moet je zelf nooit bijvullen en kan dit telkens bij de onderhoudsbeurten gebeuren maar in realiteit gaat die adblue er toch wat rapper door, zeker na wat km's in een stad
Comment