Alle recente VAG diesels zijn common rail.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenTuurlijk niet. Wat kan de klant eraan doen dat de wagen uit de fabriek al zo is geleverd met die slechte software? Dat hij erna nog mee gefoefeld heeft doet niet meer aan de orde omdat hij oorspronkelijk al niet legaal meer was.
De Chiptuners gaan gouden zaken doen als blijkt dat er effectief vermogensverlies is. Iedereen naar daar om er weer extra pk bij te steken.
Waarom heb je anders destijds meer betaald voor 170pk ipv 136 pk bv?
En verder vrees ik voor de chiptuners.
Zou best wel eens kunnen dat die wat meer in het vizier komen, en dat iedereen die liet chippen een bezoekje krijgt. Want eigenlijk hebben de chippers hetzelfde gedaan als VW: vermogen verhoogd ten koste van verbruik en uitstoot.
Als ik chiptuner was, dan kroop ik nu in een diep donker hol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenBelgische VAG-dealers kunnen sedert vorige donderdag al zien of je auto al dan niet betrokken is bij actie code 23Q4.
Edit: gecheckt via vw.de en mijne zit ook bij de 'actie'.Last edited by IbifaHo; 06/10/2015, 13:54.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenDe SEAT Leon 2.0 TDI 110KW 2013 van mijn vader zou ok zijn.. Dat is toch ook een CR.
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAlle recente VAG diesels zijn common rail.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn verder vrees ik voor de chiptuners.
Comment
-
Weer uit de Standaard
ESELGATE Een software-update zal niet volstaan voor alle dieselauto's van het Duitse VW-concern die betrokken zijn bij het milieuschandaal rond de sjoemelsoftware. Technici zullen ook aanpassingen aan de motor moeten doen. Dat heeft de nieuwe VW-topman Matthias Müller vandaag gezegd in Wolfsburg.
Een aanpassing van de software zal slechts bij een deel van de betrokken wagens volstaan, klinkt het. "Bij een ander deel van de auto's zal een ingreep aan de hardware van het voertuig noodzakelijk zijn."
De topman heeft ook een strikt financieel beheer aangekondigd: alle investeringen worden onder de loep genomen. "Wat niet absoluut noodzakelijk is, wordt geschrapt of uitgesteld", aldus Müller. "Ik ben heel eerlijk: dit zal niet pijnloos gebeuren." Ook het door zijn voorganger Martin Winterkorn opgestarte efficiëntieprogramma zal bijgesteld worden.
Het is nog niet duidelijk hoeveel het milieuschandaal Volkswagen zal kosten. Volgens topman Matthias Müller zal de provisie van 6,5 miljard euro die het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) aangelegd heeft voor het milieuschandaal met de sjoemelsoftware niet volstaan.
Na de zogenaamde Dieselgate, waarbij aan het licht kwam dat de Duitse autobouwer al jarenlang met geheime software sjoemelt met de uitstoot van dieselwagens, moest Volkswagen wereldwijd ruim 11 miljoen wagens terugroepen, waarvan acht miljoen in Europa. Voor België gaat het om bijna 400.000 wagens. De autobouwer kijkt aan tegen miljardenboetes en een resem rechtszaken.
weinig belovend....
Comment
-
Ik heb daarnet staan praten met een kennis die zelf in auto's handelt.
Nu wist die mij te vertellen dat hij van een VW-dealer heeft gehoord dat alle nieuwe wagens die besteld zijn maar die nog moeten worden geproduceerd, gratis een panoramisch open dak zouden krijgen als compensatie voor de commotie van de laatste weken.
Meestal hecht ik vrij veel geloof aan wat die kerel zegt, maar dit moet toch gezever zijn?
Het toeval wil dat ik er net één in bestelling heb staan, zou wel leuk zijn natuurlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk BerichtenIk heb daarnet staan praten met een kennis die zelf in auto's handelt.
Nu wist die mij te vertellen dat hij van een VW-dealer heeft gehoord dat alle nieuwe wagens die besteld zijn maar die nog moeten worden geproduceerd, gratis een panoramisch open dak zouden krijgen als compensatie voor de commotie van de laatste weken.
Meestal hecht ik vrij veel geloof aan wat die kerel zegt, maar dit moet toch gezever zijn?
Het toeval wil dat ik er net één in bestelling heb staan, zou wel leuk zijn natuurlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk BerichtenIk heb daarnet staan praten met een kennis die zelf in auto's handelt.
Nu wist die mij te vertellen dat hij van een VW-dealer heeft gehoord dat alle nieuwe wagens die besteld zijn maar die nog moeten worden geproduceerd, gratis een panoramisch open dak zouden krijgen als compensatie voor de commotie van de laatste weken.
Meestal hecht ik vrij veel geloof aan wat die kerel zegt, maar dit moet toch gezever zijn?
Het toeval wil dat ik er net één in bestelling heb staan, zou wel leuk zijn natuurlijk...
Comment
-
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben geen Q5 besteld te hebben. Is toch onzeker nu wat ze gaan doen om die wagens conform te krijgen. En iets wat zo snel moet gaan, gaat dat de betrouwbaarheid niet aantasten? VW gaat dit volgens mij lang meedragen. Zeker als komt te blijken dat de wagens minder vermogen hebben of meer verbruiken nadien. Is ergens wel jammer dat zo'n groot merk zo zwaar de fout kan ingaan. Het zijn in feite enkelingen die dit beslist hebben waar nu heel veel werknemers, toeleveranciers, verkopers,.. de gevolgen zullen van dragen. Zou niet graag in de plaats van die mannen zijn want die zullen in persoonlijke naam ook wel vervolgd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk moet eerlijk zeggen dat ik blij ben geen Q5 besteld te hebben. Is toch onzeker nu wat ze gaan doen om die wagens conform te krijgen. En iets wat zo snel moet gaan, gaat dat de betrouwbaarheid niet aantasten? VW gaat dit volgens mij lang meedragen. Zeker als komt te blijken dat de wagens minder vermogen hebben of meer verbruiken nadien. Is ergens wel jammer dat zo'n groot merk zo zwaar de fout kan ingaan. Het zijn in feite enkelingen die dit beslist hebben waar nu heel veel werknemers, toeleveranciers, verkopers,.. de gevolgen zullen van dragen. Zou niet graag in de plaats van die mannen zijn want die zullen in persoonlijke naam ook wel vervolgd worden.
Hier op mijn werk deze week nog vrolijk 2 nieuwe Passats besteld.
De tweedehandsmarkt gaat dit wsl wel voelen. Men zal die sjoemel motoren wel willen mijden als 2de hands koper, lijkt mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenCAGB is ook een EA189
Als het een CR is heb je sowieso prijs, de PD's niet
Heb er me wat verder in verdiept:
Is je CR-diesel gebouwd op het MQB platform dan heeft ie geen sjoemelsoftware.
Heb op internet gevonden dat mijn wagen , die EURO 4 is, voldoet aan de EURO 5 norm, wellicht daarom dat ie ook getroffen is.
Ik dacht nu de dans te ontspringen omdat ik één van de laatste euro4's had... crap....
Ik ga hoe dan ook niet langs voor de downdate
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenMijn golf 7 variant 1.6 tdi van 2014 is niet getroffen volgens vw.de
Ik had het anders verwacht
Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk BerichtenNu wist die mij te vertellen dat hij van een VW-dealer heeft gehoord dat alle nieuwe wagens die besteld zijn maar die nog moeten worden geproduceerd, gratis een panoramisch open dak zouden krijgen als compensatie voor de commotie van de laatste weken.
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenVolgens mij zal dat nogal meevallen. Mensen vergeten zeer snel, en VW heeft nu eenmaal een ijzersterk imago.
Hier op mijn werk deze week nog vrolijk 2 nieuwe Passats besteld.
De tweedehandsmarkt gaat dit wsl wel voelen. Men zal die sjoemel motoren wel willen mijden als 2de hands koper, lijkt mij.
Maar als nieuwkoper zie ik niet in waarom je geen VW zou kopen, tenzij uit ethische overwegingen misschien
Het gesjoemel gaat om auto's van intussen minstens 2 jaar oud. Vanaf Euro6 en MQB is geen enkele auto getroffen.
En 95% van wie er mee rond rijdt, ligt hoegenaamd niet wakker van de hogere Nox, enige waar ze schrik voor hebben is dat hun wagen meer zal verbruiken of minder vermogen zal hebben. Het milieuaspect speelt hierin een bijrol, of je dat nu goed vindt of niet, het is zo.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
Comment