Problemen voor de volgende eigenaar...

Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
In het milieuschandaal rond de sjoemelsoftware wil Volkswagen pas in januari starten met de terugroeping van de betrokken auto's. "Tegen eind 2016 moeten dan alle auto's in orde zijn", zegt topman Matthias Müller (foto) in de woensdageditie van de Frankfurter Allgemeine.
De autoconstructeur moet de oplossing telkens op elk model afstemmen en de noodzakelijke onderdelen bestellen. Zorgvuldigheid gaat voor op snelheid, aldus Müller.
Müller onderstreept dat afhankelijk van het land er ook specifieke oplossingen nodig zullen zijn. "We hebben dus geen drie, maar duizenden oplossingen nodig." Voor de meeste motoren volstaat een software-update in de plaatselijke garage. Sommige voertuigen zullen echter nieuwe injectoren en katalysatoren nodig hebben.
bron hln.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten"We hebben dus geen drie, maar duizenden oplossingen nodig." Voor de meeste motoren volstaat een software-update in de plaatselijke garage. Sommige voertuigen zullen echter nieuwe injectoren en katalysatoren nodig hebben.
Ze hadden beter geïnvesteerd in hun ouwe rommel om die echt aan de normen te laten voldoen ipv met een software-omweg. Het ging hun véééél minder hebben gekost dan nu.
Kijk dat snap ik nu echt niet van zo'n groot concern, ze hadden toch kunnen weten dat gesjoemel op zo'n grote schaal vroeg of laat ging uitkomen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenDie mannen hebben er dus écht wel een potje van gemaakt.
Ze hadden beter geïnvesteerd in hun ouwe rommel om die echt aan de normen te laten voldoen ipv met een software-omweg. Het ging hun véééél minder hebben gekost dan nu.
Kijk dat snap ik nu echt niet van zo'n groot concern, ze hadden toch kunnen weten dat gesjoemel op zo'n grote schaal vroeg of laat ging uitkomen?
VW is ook al een tijd bezig met het zoeken naar patches voor de software. Dat deden ze een jaar geleden al in de VS - maar de patches voldeden niet.
Comment
-
Fraude van zo'n omvang komt altijd uit. Er zijn er ook teveel die ervan wisten, vroeg of laat zou er een ontevredene dit wel uitgebracht hebben.
Helaas voor VW komt het op een moment dat er nog erg veel EA189's rond rijden.
Binnen 5 of 10 jaar was de schade een pak kleiner geweest, dan was een groot deel van die karren al gaar.
Comment
-
Wat een topic hier. Door mijn vakantie heb ik deze helemaal gemist feitelijk.
We gaan hier natuurlijk niet alles lezen maar wat ik me afvraag, gaan de Aziatische autoconstructeurs geen schadeclaim(s) indienen hierdoor?
Zij hebben hun markt hierdoor toch fameus zien afnemen inside Europe?
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk BerichtenVW mag dan stoppen met hun reclame op radio en tv... het werkt op mijn zenuwen
Of ben je in een slechte bui door het verdriet die de Pfaffs meemaken.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk BerichtenVW mag dan stoppen met hun reclame op radio en tv... het werkt op mijn zenuwenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Gisteren gezegd dat dit veel geld zal kosten en dat er bijgevolg veel bespaard zal moeten worden en dat dit pijn zal doen. -> Aandeel schiet vandaag omhoog.
Comment
-
Men spreekt ook over grotere catalysatoren, het vervangen van het injectiesysteem, en misschien zelfs AdBlue systeem toevoegen.
Dat zijn al iets grotere ingrepen. Niet dramatisch, maar wel kostelijk voor VW, zeker in werkuren aan 70-100€ per uur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenMen spreekt ook over grotere catalysatoren, het vervangen van het injectiesysteem, en misschien zelfs AdBlue systeem toevoegen.
Dat zijn al iets grotere ingrepen. Niet dramatisch, maar wel kostelijk voor VW, zeker in werkuren aan 70-100€ per uur.
Die ingrepen zijn niet dramatisch als ze maar voor één auto zijn, voor een paar miljoen auto's daarentegen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichtengrotere catalysatoren, het vervangen van het injectiesysteem, en misschien zelfs AdBlue systeem toevoegen
Vind het ook wel bizar dat het voor het ene model zus en het andere model zo moet worden 'opgelost'2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Kijk meer eens wat voor een effect dit heeft in België.
Bij mijn weten ca 500.000 auto's betrokken.
Neem aan dat de helft met een software update kan geholpen worden. Dat duurt makkelijk een uurtje (auto aannemen, computer update, registreren, auto terug afmelden, factuur aan VW opmaken). Dus in totaal zijn dat al 250.000 uren die de garages moeten presteren of in totaal ca 140 personen die daar continu mee bezig zijn.
Laat de andere helft van de auto's 3 uur duren, dus 750.000 werkuren of 420 personen die volgend jaar niks anders gaan doen.
VW alleen heeft zo'n 140 dealers in België. Dus alles samen zal elke garage 4-5 personen moeten aanwerven om al dat werk gedaan te krijgen.
Het gaat in 2016 nog moeilijk worden om een onderhoudsbeurtje te krijgen.
Comment
-
Ik zie het strategisch spelletje van 'D Ieteren met hun dealers nog als een kaartenhuisje inéén zakken...😉
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment