Oorspronkelijk geplaatst door Gastje
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
Ik geloof niet dat de EU6 motoren van VAG proper zijn. Waarom zouden ze er opeens mee gestopt hebben met hun gesjoemel? Het gaf hen net dat kleine voordeel tegenover de concurrentie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk BerichtenIk geloof niet dat de EU6 motoren van VAG proper zijn. Waarom zouden ze er opeens mee gestopt hebben met hun gesjoemel? Het gaf hen net dat kleine voordeel tegenover de concurrentie
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
[QUOTE=El Greco;5682010]Er gaan nog "splinterbommen" vallen hoor. Of denk je dat VAG het alleen voor mekaar kreeg?
Sent from somewhere, using Tapatalk.[/
Ik weet het niet of anderen het ook doen...
Ofwel kon VAG technologisch niet beter ofwel zagen ze enkel de extra winst die ze konden maken met deze fraude ofwel doet iedereen het...
Ik gok persoonlijk op de "extra winst"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk BerichtenIk geloof niet dat de EU6 motoren van VAG proper zijn. Waarom zouden ze er opeens mee gestopt hebben met hun gesjoemel? Het gaf hen net dat kleine voordeel tegenover de concurrentie2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichtenden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
[QUOTE=bartelskie;5682025]Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEr gaan nog "splinterbommen" vallen hoor. Of denk je dat VAG het alleen voor mekaar kreeg?
Sent from somewhere, using Tapatalk.[/
Ik weet het niet of anderen het ook doen...
Ofwel kon VAG technologisch niet beter ofwel zagen ze enkel de extra winst die ze konden maken met deze fraude ofwel doet iedereen het...
Ik gok persoonlijk op de "extra winst"
Comment
-
[QUOTE=bobo;5682075]Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
bmw heeft zich gedistantieerd, maar andere merken blijven erg stil
Als je die vergelijkt met even(w)aardige motoren uit Aziatische stallen valt het iedereen toch op dat deze telkens "net niet" die minima halen van de andere drie.
Ik denk er het mijne van, zeker van BMW hoe zij telkens onder Audi & MB-modellen gaan. Ik heb nog een beter buikgevoel voor MB daarbij dan voor BMW.
Tijd brengt raad. 😬
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Volgens de laatste vergelijkingen op de baan (zie ook Spritmownitor-resultaten) zijn juist de Mercedes benzine-modellen merkelijk boven de constructeur-cijfers, maar dat zijn uiteraard zelden eco-testen. Ik denk dat als men traag genoeg rijdt de aangekondigde cijfers bij alle merken wel kunnen benaderd worden.
Maar niemand rijdt zo, tenzij traject-controle od smogalarm ;-))
Comment
-
Diesel is een vuiligheid, dat zeg ik al jaren. Hopelijk brengt dit schandaal de overschakeling naar hybride / elektrisch rijden in een stroomversnelling. Toyota / lexus loopt hier in al jaren voorop.
Ironisch genoeg is het net VW dat op dit moment met z'n GTE modellen zowat de beste plugin hybrides heeft (lees: hybrides die ook nog leuk zijn om te rijden).
Ben ook wel benieuwd naar de BMW 225xe en 330e die binnenkort op de markt komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenVolgens de laatste vergelijkingen op de baan (zie ook Spritmownitor-resultaten) zijn juist de Mercedes benzine-modellen merkelijk boven de constructeur-cijfers, maar dat zijn uiteraard zelden eco-testen. Ik denk dat als men traag genoeg rijdt de aangekondigde cijfers bij alle merken wel kunnen benaderd worden.
Maar niemand rijdt zo, tenzij traject-controle od smogalarm ;-))
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDiesel is een vuiligheid, dat zeg ik al jaren. Hopelijk brengt dit schandaal de overschakeling naar hybride / elektrisch rijden in een stroomversnelling. Toyota / lexus loopt hier in al jaren voorop.
Ironisch genoeg is het net VW dat op dit moment met z'n GTE modellen zowat de beste plugin hybrides heeft (lees: hybrides die ook nog leuk zijn om te rijden).
Ben ook wel benieuwd naar de BMW 225xe en 330e die binnenkort op de markt komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIk kreeg mijn A6 3.0l op 0,1 van de fabrieksnorm door alles op cc te rijden aan de gelimiteerde snelheden.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtentja, een 3,0 (diesel vermoed ik) heeft niet veel te doen aan 120km/u. Op lokale banen evenmin, maar daar zal het wel met een ei onder de voet zijn !
Ik kon dat verbruik slechts enkel halen op steeds het zelfde traject in één bepaalde richting en nooit als we de andere kant uit reden. Ook steeds enkel in de zomer. (Logisch)
Mocht ik toen telkens mijn airco afgezet hebben hadden we die norm wel gehaald.
Zeggen dat het niet kan lijkt me kort door de bocht.
Comment
Comment