Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDiesel inderdaad.
Ik kon dat verbruik slechts enkel halen op steeds het zelfde traject in één bepaalde richting en nooit als we de andere kant uit reden. Ook steeds enkel in de zomer. (Logisch)
Mocht ik toen telkens mijn airco afgezet hebben hadden we die norm wel gehaald.
Zeggen dat het niet kan lijkt me kort door de bocht.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
ik daalde ooit tot de beloofde 5,9 l met mijn Q5, door van in Zellik tot in Nevele (verplicht) 90 te rijden op cc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenheb ik ook niet gezegd, hé !
ik daalde ooit tot de beloofde 5,9 l met mijn Q5, door van in Zellik tot in Nevele (verplicht) 90 te rijden op cc
Ik blijf dan ook bij mijn stelling van enkele jaren geleden al, laat constructeurs verplichten om een uitstoot/verbruikers-meter te installeren. Als de gebruikte software hiervoor correct is gaan we ook correcte verbruikseenheden hebben die dan eventueel kunnen gebruikt worden voor, bvb accijnsontvangsten.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
[QUOTE=bobo;5682075]Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
bmw heeft zich gedistantieerd, maar andere merken blijven erg stil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtengemakkelijk gezegd... een benzinemotor met directe injectie stoot fijnstof uit die nog gevaarlijker is dan een diesel, en een hybridewagen is buiten zijn specifiek jachtterrein even gulzig als een andere (diesel) wagen. Mijn zoon doet met zijn Mitsubishi al zijn korte privé-bezoeken, dat valt dus mee, maar op reis was hij vlotjes tegen de 9l. Mirakels zijn er nog niet in het auto-wereltje ;-((
Comment
-
-
Zal wellicht een combinatie van factoren zijn maar feit is dat Vlaanderen zowat het slechtst scoort van heel Europa wat fijn stof concentraties betreft. De sterke verdieseling icm de hoge bevolkingsdichtheid zit daar zonder enige twijfel voor iets tussen.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Idd frankrijk is een veel groter land, de gemiddeld gereden afstand zal daar ook hoger liggen en dan is diesel beter te verantwoorden. We zouden beter een voorbeeld nemen aan de nederlanders, die rijden meestal benzine, soms lpg en er is al een sterke opgang van elektrisch rijden.
Comment
-
geen idee hoe adblue eigenlijk werkt, ik veronderstel dat dat gewoon ingespoten word? of blaast men de uitlaatgassen werkelijk door de adblue?
en wat gebeurt er met de gekristaliseerde adblue die de vuiligheid heeft opgenomen want adblue vul je bij in plaats van te verversenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaar waarom promoten ze nu dan de benzines zo sterk? Om binnen enkele jaren tot dezelfde conclusie te komen of zo...?
Ook niet vergeten dat benzinewagens verbruiken ook veel meer dan aangekondigd, ben zojuist de test van argus.fr terug gaan lezen voor je Espace, zij haalden 8,5 op lokale wegen, 9,5 op snelweg, en 11 in stad, dus wat ver van de 6,2 in de Renault folders . En dan boffen over een lage CO2-uitstoot... Het is tijd dat de nieuwe modellen door een onafhankelijke instantie gehomologeerd worden, en met metingen op de baan
Comment
-
[QUOTE=bobo;5682075]Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichtenbmw heeft zich gedistantieerd, maar andere merken blijven erg stil
Mazda bijvoorbeeld (van http://www.mazda.nl/nieuws/algemeen-...evoorschriften ):
Statement Mazda Motor Corporation inzake emissievoorschriften
september 29, 2015
222 keer gezien
Mazda doet er alles aan om ervoor te zorgen dat elke door de onderneming geproduceerde benzine- en dieselmotor volledig voldoet aan de voorschriften van de landen waar ze worden verkocht en in overeenstemming zijn met de wet. Mazda gebruikt nooit illegale software of manipulatievoorzieningen. Klanten van Mazda kunnen er zeker van zijn dat hun voertuigen volledig voldoen aan alle voorschriften.
Mazda blijft zich ook nu en in de toekomst inzetten voor de verbetering van het brandstofverbruik en het verminderen van CO2 emissies, evenals het schoner maken van de uitlaatgassen, op een zodanige wijze dat de producten onverminderd rijplezier bieden. Mazda zal nieuwe technologieën blijven ontwikkelen en werken aan het bereiken van de ‘ideale verbranding’ in de verbrandingsmotor.
Een aantal landen in de wereld onderzoekt momenteel nieuwe homologatietestmethoden op basis van de reële rijomstandigheden, zoals de wereldwijd geharmoniseerde Light-duty Test Cycles en Real Driving Emissions. Mazda ondersteunt deze initiatieven en zal bij eventuele verzoeken met de autoriteiten samenwerken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendiesels worden toch vooral in ons eigen belgenlandje gestigmatiseerd, in france - ook een traditioneel dieselland veel minder
Uit eigen ervaring merk ik dat Parijs erg stinkt naar diesels. Zodanig dat je er regelmatig van moest hoesten als je buiten kwam !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenZal wellicht een combinatie van factoren zijn maar feit is dat Vlaanderen zowat het slechtst scoort van heel Europa wat fijn stof concentraties betreft. De sterke verdieseling icm de hoge bevolkingsdichtheid zit daar zonder enige twijfel voor iets tussen.
Comment
-
Ik vraag mij af waarom het nog steeds enkel over VW gaat. Blijkbaar heeft Bosch de sjoemelsoftware geleverd aan VW, dus waarom zou Bosch dit ook niet aan de andere merken aangeboden hebben. de emissienormen zijn elk jaar verstrengd en elk jaar konden alle merken onmiddelijk beantwoorden/voldoen aan de strengere normen. Mij maak je niet wijs dat enkel vw hierbij betrokken is.
Comment
-
Bosh levert de ECU, vw levert de sofrware aan bosh en bosh zet die erop. Bosh weet niet wat er in die software staat.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenIk vraag mij af waarom het nog steeds enkel over VW gaat. Blijkbaar heeft Bosch de sjoemelsoftware geleverd aan VW, dus waarom zou Bosch dit ook niet aan de andere merken aangeboden hebben. de emissienormen zijn elk jaar verstrengd en elk jaar konden alle merken onmiddelijk beantwoorden/voldoen aan de strengere normen. Mij maak je niet wijs dat enkel vw hierbij betrokken is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenZal wellicht een combinatie van factoren zijn maar feit is dat Vlaanderen zowat het slechtst scoort van heel Europa wat fijn stof concentraties betreft. De sterke verdieseling icm de hoge bevolkingsdichtheid zit daar zonder enige twijfel voor iets tussen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenOnze politiekers draaien als windwijzers, nu alles op electrische voertuigen om later te zeuren over de recyclage van de batterijen, maar dat is buiten hun horizont 2018... ;-)). ) Over fijnstof van benzinemotoren met directe injectie wordt nu niet gepraat, noch metingen gevraagd, dat zou de actuele boodschap verstoren !
Ook niet vergeten dat benzinewagens verbruiken ook veel meer dan aangekondigd, ben zojuist de test van argus.fr terug gaan lezen voor je Espace, zij haalden 8,5 op lokale wegen, 9,5 op snelweg, en 11 in stad, dus wat ver van de 6,2 in de Renault folders . En dan boffen over een lage CO2-uitstoot... Het is tijd dat de nieuwe modellen door een onafhankelijke instantie gehomologeerd worden, en met metingen op de baan
Bij recente auto's (Euro 6) geven de diesels een meerverbruik van 50% t.o.v. 15% à 20% voor benzine auto's (Canvas uitzending "De Afspraak")
Dit kan ik met men huidige auto alleen maar bevestigen (officieel 5.1 L/100 werkelijk 6 L/100 na 7000 km (Hatchback met 170 pk))
Veel diesel rijders hebben alleen ervaring met hun benzine auto van 20 jaar geleden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenHet "meerverbruik is bij moderne benzine auto's, is duidelijk minder als bij diesels (2013)
Bij recente auto's (Euro 6) geven de diesels een meerverbruik van 50% t.o.v. 15% à 20% voor benzine auto's (Canvas uitzending "De Afspraak")
Dit kan ik met men huidige auto alleen maar bevestigen (officieel 5.1 L/100 werkelijk 6 L/100 na 7000 km (Hatchback met 170 pk))
Veel diesel rijders hebben alleen ervaring met hun benzine auto van 20 jaar geleden
collega haalt met zijn bmw 316d gemiddelden van onder de 5,5L, maar rijdt dan wel met een ei onder zijn gaspedaal.
Comment
Comment