Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Diesel is een vuiligheid, dat zeg ik al jaren. Hopelijk brengt dit schandaal de overschakeling naar hybride / elektrisch rijden in een stroomversnelling. Toyota / lexus loopt hier in al jaren voorop.
    Ironisch genoeg is het net VW dat op dit moment met z'n GTE modellen zowat de beste plugin hybrides heeft (lees: hybrides die ook nog leuk zijn om te rijden).
    Ben ook wel benieuwd naar de BMW 225xe en 330e die binnenkort op de markt komen.
    gemakkelijk gezegd... een benzinemotor met directe injectie stoot fijnstof uit die nog gevaarlijker is dan een diesel, en een hybridewagen is buiten zijn specifiek jachtterrein even gulzig als een andere (diesel) wagen. Mijn zoon doet met zijn Mitsubishi al zijn korte privé-bezoeken, dat valt dus mee, maar op reis was hij vlotjes tegen de 9l. Mirakels zijn er nog niet in het auto-wereltje ;-((

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Diesel inderdaad.
      Ik kon dat verbruik slechts enkel halen op steeds het zelfde traject in één bepaalde richting en nooit als we de andere kant uit reden. Ook steeds enkel in de zomer. (Logisch)
      Mocht ik toen telkens mijn airco afgezet hebben hadden we die norm wel gehaald.
      Zeggen dat het niet kan lijkt me kort door de bocht.


      Sent from somewhere, using Tapatalk.
      heb ik ook niet gezegd, hé !
      ik daalde ooit tot de beloofde 5,9 l met mijn Q5, door van in Zellik tot in Nevele (verplicht) 90 te rijden op cc

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        heb ik ook niet gezegd, hé !
        ik daalde ooit tot de beloofde 5,9 l met mijn Q5, door van in Zellik tot in Nevele (verplicht) 90 te rijden op cc
        Neen neen, jij hebt dat niet geschreven maar er zijn er hier wel die zeggen dat net niet kan en te utopisch is.

        Ik blijf dan ook bij mijn stelling van enkele jaren geleden al, laat constructeurs verplichten om een uitstoot/verbruikers-meter te installeren. Als de gebruikte software hiervoor correct is gaan we ook correcte verbruikseenheden hebben die dan eventueel kunnen gebruikt worden voor, bvb accijnsontvangsten.



        Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • [QUOTE=bobo;5682075]
          Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten

          bmw heeft zich gedistantieerd, maar andere merken blijven erg stil
          Ik was verleden week in de Renault garage en daar stond een verklaring van één of andere hoge piet dat de wagens van Renault 100 procent conform de wetgeving zijn. Da's natuurlijk een erg eenzijdige verklaring lol..

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            gemakkelijk gezegd... een benzinemotor met directe injectie stoot fijnstof uit die nog gevaarlijker is dan een diesel, en een hybridewagen is buiten zijn specifiek jachtterrein even gulzig als een andere (diesel) wagen. Mijn zoon doet met zijn Mitsubishi al zijn korte privé-bezoeken, dat valt dus mee, maar op reis was hij vlotjes tegen de 9l. Mirakels zijn er nog niet in het auto-wereltje ;-((
            Maar waarom promoten ze nu dan de benzines zo sterk? Om binnen enkele jaren tot dezelfde conclusie te komen of zo...?

            Comment


            • Ligt gewoon aan de directe injectie van benzinewagens, terug bij af en gewone injectie maken
              Last edited by krikkie; 08/10/2015, 18:01.
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

              Comment


              • diesels worden toch vooral in ons eigen belgenlandje gestigmatiseerd, in france - ook een traditioneel dieselland veel minder

                Comment


                • Zal wellicht een combinatie van factoren zijn maar feit is dat Vlaanderen zowat het slechtst scoort van heel Europa wat fijn stof concentraties betreft. De sterke verdieseling icm de hoge bevolkingsdichtheid zit daar zonder enige twijfel voor iets tussen.
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

                  Comment


                  • Idd frankrijk is een veel groter land, de gemiddeld gereden afstand zal daar ook hoger liggen en dan is diesel beter te verantwoorden. We zouden beter een voorbeeld nemen aan de nederlanders, die rijden meestal benzine, soms lpg en er is al een sterke opgang van elektrisch rijden.

                    Comment


                    • geen idee hoe adblue eigenlijk werkt, ik veronderstel dat dat gewoon ingespoten word? of blaast men de uitlaatgassen werkelijk door de adblue?
                      en wat gebeurt er met de gekristaliseerde adblue die de vuiligheid heeft opgenomen want adblue vul je bij in plaats van te verversen
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Maar waarom promoten ze nu dan de benzines zo sterk? Om binnen enkele jaren tot dezelfde conclusie te komen of zo...?
                        Onze politiekers draaien als windwijzers, nu alles op electrische voertuigen om later te zeuren over de recyclage van de batterijen, maar dat is buiten hun horizont 2018... ;-)). ) Over fijnstof van benzinemotoren met directe injectie wordt nu niet gepraat, noch metingen gevraagd, dat zou de actuele boodschap verstoren !
                        Ook niet vergeten dat benzinewagens verbruiken ook veel meer dan aangekondigd, ben zojuist de test van argus.fr terug gaan lezen voor je Espace, zij haalden 8,5 op lokale wegen, 9,5 op snelweg, en 11 in stad, dus wat ver van de 6,2 in de Renault folders . En dan boffen over een lage CO2-uitstoot... Het is tijd dat de nieuwe modellen door een onafhankelijke instantie gehomologeerd worden, en met metingen op de baan

                        Comment


                        • [QUOTE=bobo;5682075]
                          Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
                          bmw heeft zich gedistantieerd, maar andere merken blijven erg stil
                          Nee, de rest heeft ook gereageerd maar dat heb je dan blijkbaar niet opgepikt.

                          Mazda bijvoorbeeld (van http://www.mazda.nl/nieuws/algemeen-...evoorschriften ):
                          Statement Mazda Motor Corporation inzake emissievoorschriften
                          september 29, 2015
                          222 keer gezien
                          Mazda doet er alles aan om ervoor te zorgen dat elke door de onderneming geproduceerde benzine- en dieselmotor volledig voldoet aan de voorschriften van de landen waar ze worden verkocht en in overeenstemming zijn met de wet. Mazda gebruikt nooit illegale software of manipulatievoorzieningen. Klanten van Mazda kunnen er zeker van zijn dat hun voertuigen volledig voldoen aan alle voorschriften.

                          Mazda blijft zich ook nu en in de toekomst inzetten voor de verbetering van het brandstofverbruik en het verminderen van CO2 emissies, evenals het schoner maken van de uitlaatgassen, op een zodanige wijze dat de producten onverminderd rijplezier bieden. Mazda zal nieuwe technologieën blijven ontwikkelen en werken aan het bereiken van de ‘ideale verbranding’ in de verbrandingsmotor.
                          Een aantal landen in de wereld onderzoekt momenteel nieuwe homologatietestmethoden op basis van de reële rijomstandigheden, zoals de wereldwijd geharmoniseerde Light-duty Test Cycles en Real Driving Emissions. Mazda ondersteunt deze initiatieven en zal bij eventuele verzoeken met de autoriteiten samenwerken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            diesels worden toch vooral in ons eigen belgenlandje gestigmatiseerd, in france - ook een traditioneel dieselland veel minder
                            In Parijs is den Euro intussen ook gevallen hoor



                            Uit eigen ervaring merk ik dat Parijs erg stinkt naar diesels. Zodanig dat je er regelmatig van moest hoesten als je buiten kwam !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Zal wellicht een combinatie van factoren zijn maar feit is dat Vlaanderen zowat het slechtst scoort van heel Europa wat fijn stof concentraties betreft. De sterke verdieseling icm de hoge bevolkingsdichtheid zit daar zonder enige twijfel voor iets tussen.
                              We hebben net een lage bevolkingsdichtheid. Of om het anders te zeggen: voor onze bevolking hebben ze in Londen een stuk minder plaats nodig. En tegelijk hebben ze daardoor minder last van luchtvervuiling, omdat ze net door die hogere dichtheid een efficiënter OV kunnen uitbouwen..

                              Comment


                              • Ik vraag mij af waarom het nog steeds enkel over VW gaat. Blijkbaar heeft Bosch de sjoemelsoftware geleverd aan VW, dus waarom zou Bosch dit ook niet aan de andere merken aangeboden hebben. de emissienormen zijn elk jaar verstrengd en elk jaar konden alle merken onmiddelijk beantwoorden/voldoen aan de strengere normen. Mij maak je niet wijs dat enkel vw hierbij betrokken is.

                                Comment


                                • Bosh levert de ECU, vw levert de sofrware aan bosh en bosh zet die erop. Bosh weet niet wat er in die software staat.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                    Ik vraag mij af waarom het nog steeds enkel over VW gaat. Blijkbaar heeft Bosch de sjoemelsoftware geleverd aan VW, dus waarom zou Bosch dit ook niet aan de andere merken aangeboden hebben. de emissienormen zijn elk jaar verstrengd en elk jaar konden alle merken onmiddelijk beantwoorden/voldoen aan de strengere normen. Mij maak je niet wijs dat enkel vw hierbij betrokken is.
                                    Het betreft bij VW dan ook over motoren van een design uit 2005. Men was te pinning om te investeren in nieuwe motoren die wel zonder sjoemelen de normen konden bereiken.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Zal wellicht een combinatie van factoren zijn maar feit is dat Vlaanderen zowat het slechtst scoort van heel Europa wat fijn stof concentraties betreft. De sterke verdieseling icm de hoge bevolkingsdichtheid zit daar zonder enige twijfel voor iets tussen.
                                      heeft eerder te maken met het aantal diesels. Deze week hebben ze bij één of ander programma van de vrt een test gedaan op fijn stof. Twee journalisten hebben een week lang met zo een meter die fijn stof registreert rond gelopen. De ene journalist woonde in hartje Brussel, die andere journalist in een landelijke gemeente. Opmerkelijk in hun resultaten was dat de hoeveelheid fijn stof uitstoot in het meeste drukke gedeelte van Brussel op hetzelfde niveau lag dan de uitstoot in het centrum van die landelijke gemeenTe (waar dus redelijk wat wagens reden)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Onze politiekers draaien als windwijzers, nu alles op electrische voertuigen om later te zeuren over de recyclage van de batterijen, maar dat is buiten hun horizont 2018... ;-)). ) Over fijnstof van benzinemotoren met directe injectie wordt nu niet gepraat, noch metingen gevraagd, dat zou de actuele boodschap verstoren !
                                        Ook niet vergeten dat benzinewagens verbruiken ook veel meer dan aangekondigd, ben zojuist de test van argus.fr terug gaan lezen voor je Espace, zij haalden 8,5 op lokale wegen, 9,5 op snelweg, en 11 in stad, dus wat ver van de 6,2 in de Renault folders . En dan boffen over een lage CO2-uitstoot... Het is tijd dat de nieuwe modellen door een onafhankelijke instantie gehomologeerd worden, en met metingen op de baan
                                        Het "meerverbruik is bij moderne benzine auto's, is duidelijk minder als bij diesels (2013)


                                        Bij recente auto's (Euro 6) geven de diesels een meerverbruik van 50% t.o.v. 15% à 20% voor benzine auto's (Canvas uitzending "De Afspraak")
                                        Dit kan ik met men huidige auto alleen maar bevestigen (officieel 5.1 L/100 werkelijk 6 L/100 na 7000 km (Hatchback met 170 pk))

                                        Veel diesel rijders hebben alleen ervaring met hun benzine auto van 20 jaar geleden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                          Het "meerverbruik is bij moderne benzine auto's, is duidelijk minder als bij diesels (2013)


                                          Bij recente auto's (Euro 6) geven de diesels een meerverbruik van 50% t.o.v. 15% à 20% voor benzine auto's (Canvas uitzending "De Afspraak")
                                          Dit kan ik met men huidige auto alleen maar bevestigen (officieel 5.1 L/100 werkelijk 6 L/100 na 7000 km (Hatchback met 170 pk))

                                          Veel diesel rijders hebben alleen ervaring met hun benzine auto van 20 jaar geleden
                                          Alles hangt dan ook af van je rijstijl en afgelegde kilometers. Vriendin rijdt nu met een octavia 1.2tsi 105pk. Gemiddeld verbruik zou 5,1 zijn. Haalt zij in de verste verte niet. Je geraakt net onder de 6L als je enkel autostrade doet aan max 120, 80km lang. Van zodra je de korte afstanden doet, zit zij gemakkelijk aan een verbruik van +7L wel gecombineerd met een vrij vlotte rijstijl.

                                          collega haalt met zijn bmw 316d gemiddelden van onder de 5,5L, maar rijdt dan wel met een ei onder zijn gaspedaal.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X