Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rechter voet, ja, maar ook voor een flink deel het gewicht van de wagen.
    Met diesel is eco-run wel verradelijk : met extra-lage toerentallen helpt je de vervuiling van je eigen devolutie-installatie in de hand, met als gevolg dat je vroeg of laat de besparing in brandstof die je zoveel plezier deed, aan je garagist afstaat onder de vorm van EGR-toestanden en dergelijke
    Zonder te spreken over de droevige rij-ervaring met een wagen die constant onder zijn toeren draait, dus met even droevige hernemingen
    Ieder zijn ding, natuurlijk, maar ik verbruik graag een litertje of twee meer om te genieten van het vermogen van mijn wagen. En hier komt het probleem van de benzine : als je dat doet is het meteen 3 of vier liters bij !

    Comment


    • Daar zit nu net het voordeel van de hybrides: net bij de hernemingen krijg je steun van de electromotor en schiet je verbruik niet omhoog, en bij cruisen op constante snelheid zal de verbrandingsmotor rustig laag in de toeren draaien.

      Comment


      • Frankrijk, lang het dieselland bij uitstek, gaat uiteindelijk de belastingvoordelen voor deze brandstof afbouwen.




        Persbureau Bloomberg meldt dat de Franse overheid de belastingvoordelen voor diesel af zal bouwen en dat de benzineaccijns juist daalt. Na vijf tot zeven jaar moet het verschil geneutraliseerd zijn.
        Segolene Royal, de minister van Milieu in Frankrijk, vertelde journalisten: "Het is duidelijk dat de nadelen op het gebied van vervuiling moeilijk te rijmen zijn met de belastingvoordelen die diesel in Frankrijk krijgt. Dat gaan we dus veranderen."
        Door het Franse overheidsbeleid rijdt 68 procent van de auto's en bedrijfsauto's in het land met een dieselmotor rond.
        Het besluit volgt niet geheel toevallig kort na het dieselschandaal van Volkswagen, waaruit duidelijk werd dat diesels in de praktijk veel meer NOx uitstoten dan uit de officiële tests blijkt. Diesels blijken dus slechter voor het milieu dan gedacht en dat is natuurlijk een motivatie voor overheden om de steun af te bouwen.
        Analisten denken dat overheidsmaatregelen zoals deze in Frankrijk de toekomst van de dieselmotor behoorlijk onzeker maken.


        Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/34626/...elen-diesel-af

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          Tegen 120 km/h geeft de boordcomputer onder de 5l/100km aan, vergeet niet dat dit geen TDi is...
          Wanneer ik met mijn 520d aan 120 km/h reed gaf de boordcomputer ook een verbuik van ongeveer 5,0 l aan. En die boordcomputer was correct, wanneer ik mijn werkelijk verbruik controleerde (schommelingen van -0,2 to +0,2 l/100 km op een volle tank (65l))

          En wat betreft die 420d , kijk hier eens wanneer je me niet gelooft http://www.autofans.be/rijtesten/sed...18d-gran-coupe en hier http://www.groenlicht.be/2014/10/10/...an-coupe-418d/ , dat zijn twee rijtests met de oude 418d motor (120 gr CO2), in beide testritten werd een werkelijk verbruik onder de 5 liter gemeten (4,7 en 4,5). In de tweede test lees ik "Je hoeft ook geen 110 km/u te bollen, tussen 120 en 130 km/u blijft de vierpitter de zuinigste vierwieler die we in lange tijd reden")

          En ik rijd niet als een bompa, maar denk ook niet dat de nieuwe Schumacher of Senna ben. Ik ga vlot mee met het verkeer, respecteer altijd de wettelijke snelheidslimiet (en rij die zo goed als altijd).

          Maar je moet me niet geloven hoor, maakt mij niet uit.
          en bij de 420D ook je boordcomputer gechecked als je gaat tanken?
          van alle 420D's die ik op spritmonitor vind is de zuinigste maar op 5.49L/100km geraakt en van ALLE bmw 4serie's is de zuinigste maar 5.36L/100km.

          ik rijd ook superzuinig rond en ik geraak nog niet als allerzuinigste op spritmonitor (men golf 2 zijn record is 1402km met 49liter en de S203 automaat 1119km met 55liter). vind het raar dat jij dan wel VEEL zuiniger als die mannen geraakt. k zou rap een accountje aanmaken zodat je op de zuinigste plaats geraakt zonder echt zuinig te rijden

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Daar zit nu net het voordeel van de hybrides: net bij de hernemingen krijg je steun van de electromotor en schiet je verbruik niet omhoog, en bij cruisen op constante snelheid zal de verbrandingsmotor rustig laag in de toeren draaien.
            ja, op papier is dat zo... mijn zoon heeft een Mitsu PHEV gekozen omdat hij al zijn korte domicilie-raadplegingen zuiver op electro kan doen; buiten deze zeer geschikte omstandigheid heeft hij al kunnen ervaren dat zijn voertuig niet zuiniger is dan zijn vroeger Mitsu-diesel (hij kan dus perfect vergelijken)
            ik heb uiteraard zijn auto kunnen uittesten, na de eerste minuten plezante zuiver electgro-rijden (niet te hard, want dan start de benzine-motor) is de pret er van af, de acceleratie is niet om naar huis te schrijven, je vraagt je af waar al de aangekondigde paarden zitten. Zonder het te hebben over de kabaal van de (eigenlijk te kleine) benzine-motor die absoluut moet helpen om het gewicht van de wagen kordaat te doen bewegen. besluit : zonder de gunstige fiscaliteit onverkoopbaar, en niet zo prettig om te gebruiken. En nu nog wachten om te weten hoe lang deze zeer complexe auto vlekkeloos zal rijden.

            Comment


            • Tja de ene PHEV is de andere niet Zo'n outlander is een zware bak, maar de golf GTE zou toch een tof bakske zijn en waarschijnlijk ook iets verfijnder qua techniek. Als je zonder te pluggen hetzelfde verbruik haalt dan een diesel vind ik dat toch ook al een vooruitgang (qua uitstoot en comfort).
              De PHEV's waar BMW mee gaat komen begin 2016 zullen vermoedelijk ook wel goed zijn.
              Denk dat over een jaar of 5-10 ons wagenpark er behoorlijk anders gaat uit zien.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                en bij de 420D ook je boordcomputer gechecked als je gaat tanken?
                van alle 420D's die ik op spritmonitor vind is de zuinigste maar op 5.49L/100km geraakt en van ALLE bmw 4serie's is de zuinigste maar 5.36L/100km.

                ik rijd ook superzuinig rond en ik geraak nog niet als allerzuinigste op spritmonitor (men golf 2 zijn record is 1402km met 49liter en de S203 automaat 1119km met 55liter). vind het raar dat jij dan wel VEEL zuiniger als die mannen geraakt. k zou rap een accountje aanmaken zodat je op de zuinigste plaats geraakt zonder echt zuinig te rijden
                misschien is dit iets.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Aandelen stijgen goed vandaag
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                    Aandelen stijgen goed vandaag
                    en straks dalen ze omdat iedereen hun Korte termijn winst van vorige week wilt opstrijken.

                    Comment


                    • Dat ga je altijd hebben, staat toch al een pak hoger dan een week geleden.
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Tja de ene PHEV is de andere niet Zo'n outlander is een zware bak, maar de golf GTE zou toch een tof bakske zijn en waarschijnlijk ook iets verfijnder qua techniek. Als je zonder te pluggen hetzelfde verbruik haalt dan een diesel vind ik dat toch ook al een vooruitgang (qua uitstoot en comfort).
                        De PHEV's waar BMW mee gaat komen begin 2016 zullen vermoedelijk ook wel goed zijn.
                        Denk dat over een jaar of 5-10 ons wagenpark er behoorlijk anders gaat uit zien.
                        Het verbruik op papier van hybrides is in veel gevallen al even of nog veel meer afwijkend dan het verbruik van diesels op papier.

                        Comment


                        • .
                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Tja de ene PHEV is de andere niet Zo'n outlander is een zware bak, maar de golf GTE zou toch een tof bakske zijn en waarschijnlijk ook iets verfijnder qua techniek. Als je zonder te pluggen hetzelfde verbruik haalt dan een diesel vind ik dat toch ook al een vooruitgang (qua uitstoot en comfort).
                          De PHEV's waar BMW mee gaat komen begin 2016 zullen vermoedelijk ook wel goed zijn.
                          Denk dat over een jaar of 5-10 ons wagenpark er behoorlijk anders gaat uit zien.
                          whishfull thinking ! Om de ware deugden van deze techniek te testen volstaat geen subsidies toe te kennen, dat blijft nog niemand bereid zulke wagens te kopen. Idem dito voor full electrisch à la Tesla. Huren om voor de lol te proeven, dat wel, maar als het met eigen (reeds belast) geld moet gebeuren, dan kan het plots niet meer !
                          Kijk naar de verkoopcijfers van de Leaf...

                          Comment


                          • achja je kan er niet omheen dat je, als je een PHEV goed gebruikt (geregeld inplugt), ge aanzienlijk minder gaat verbruiken dan puur met verbrandingsmotor. De meeste autoritjes zijn toch minder dan 30km. Op termijn haal je het er toch wel uit aan brandstofkosten, tenzij je echt veel lange afstanden doet. Niet iedereen is vertegenwoordiger of moet dagelijks van west-vlaanderen naar brussel.
                            Waarom geven mensen wel 50k aan een 'klassieke' luxewagen, maar is 40k voor pakweg een golf GTE te veel?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                              Dat ga je altijd hebben, staat toch al een pak hoger dan een week geleden.

                              Wacht tot als blijkt dat EUR6 er ook aanhangt....

                              Comment


                              • Euro 6 blijkt nu ook niet zo proper:

                                Wie umweltverträglich Autos sind, misst der ADAC im Eco-Test. 2018 landeten E-Autos ganz vorn: die saubersten und die schmutzigsten Autos.

                                Comment


                                • Shit
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    .

                                    whishfull thinking ! Om de ware deugden van deze techniek te testen volstaat geen subsidies toe te kennen, dat blijft nog niemand bereid zulke wagens te kopen. Idem dito voor full electrisch à la Tesla. Huren om voor de lol te proeven, dat wel, maar als het met eigen (reeds belast) geld moet gebeuren, dan kan het plots niet meer !
                                    Kijk naar de verkoopcijfers van de Leaf...
                                    diesel (en firmawagens) worden al jaren gesubsidieerd door de overheid, laten we dat dan ook maar eens afschaffen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Euro 6 blijkt nu ook niet zo proper:

                                      http://www.autobild.de/artikel/adac-...e-6938223.html

                                      Mijn woorden waren nog niet koud.... als dit idd klopt is het gedaan met diesels.
                                      Mss Volvo ook maar eens grondig onder de lamp houden, 14 keer meer uitstoot dan opgegeven.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        achja je kan er niet omheen dat je, als je een PHEV goed gebruikt (geregeld inplugt), ge aanzienlijk minder gaat verbruiken dan puur met verbrandingsmotor. De meeste autoritjes zijn toch minder dan 30km. Op termijn haal je het er toch wel uit aan brandstofkosten, tenzij je echt veel lange afstanden doet. Niet iedereen is vertegenwoordiger of moet dagelijks van west-vlaanderen naar brussel.
                                        Waarom geven mensen wel 50k aan een 'klassieke' luxewagen, maar is 40k voor pakweg een golf GTE te veel?
                                        het verschil zit in de financiering en in het doelgroep : waar een meestal geleased model, onverschillig de prijs, vlotjes een klant vindt omdat deze de kost ervan in zijn boekhouding verwerkt, zal de bompa die denkt aan een Prius, Leaf of elke andere hybride vlugger ontmoedigd worden door de prijs, die hij van zijn boekje moet afhalen.

                                        Comment


                                        • tja de aankoopprijs is voor velen een struikelblok, langs de andere kant zal daar ook wel op ingesprongen worden door banken of andere financieringsvormen, private lease ... in nederland wint dat laatste snel aan populariteit!
                                          In se is er geen reden waarom leasing duurder zou zijn dan kopen, buiten de winst die de leasingfirma maakt, een auto met hoge restwaarde, laag verbruik en lage taxen zal ook prive aantrekkelijk zijn om te leasen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X