Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toch grotere reparaties bij Europese VW's nodig

    3,6 miljoen Europese dieselvoertuigen van de VW-groep hebben wijzigingen in de hardware nodig. Dat liet het Duitse ministerie voor Verkeer weten.

    VW diende woensdag bij het Duitse agentschap bevoegd voor gemotoriseerd transport een vertrouwelijk plan in over hoe zijn dieselwagens met 'sjoemelsoftware' gerepareerd zullen worden. Volgens een woordvoerder van het Duitse ministerie voor Verkeerwoordvoerder stelt Volkswagen dat voor de 1.2- en 2-literversie van de motor een update van de software voldoende is. Maar voor de 1.6-litermotor is er 'zeer waarschijnlijk een grote technische aanpassing nodig'. Ongeveer 3,6 miljoen diesels met een 1,6 litermotor in de EU zouden ingrepen in de hardware nodig hebben.
    Voorlopig werd gedacht dat een reparatie van hardware enkel voor VW's in de Verenigde Staten nodig zijn. Voor Volkswagens in de EU zou een eenvoudige update van de fopsoftware volstaan omdat de Europese uitstoottesten veel zwakker zijn dan de Europese. Op basis van de verklaringen van het Duitse ministerie lijkt de impact van het schandaal dus toch groter te zijn.
    Eerder raakte bekend dat 8 van de 11 miljoen 'besmette' voertuigen in de EU rondrijden. De helft van die Europese diesels zou dus ingrijpendere herstellingen nodig hebben.
    Vorige maand gaf VW toe dat het 'sjoemelsoftware' installeerde in 11 miljoen dieselvoertuigen om de uitstootnormen te omzeilen. In België zijn bijna 400.000 dieselvoertuigen van Volkswagen, Audi, Skoda en Seat betrokken bij het milieuschandaal.De
    Duitse overheid bestudeert momenteel het plan van VW. Volgens de Europese regelgeving is het Duitse agentschap bevoegd voor de wettelijke normen van in Duitsland gemaakte wagens in de 28 EU-lidstaten.
    Bron: http://www.tijd.be/ondernemen/auto/T...&ts=1444395784

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      tja de aankoopprijs is voor velen een struikelblok, langs de andere kant zal daar ook wel op ingesprongen worden door banken of andere financieringsvormen, private lease ... in nederland wint dat laatste snel aan populariteit!
      In se is er geen reden waarom leasing duurder zou zijn dan kopen, buiten de winst die de leasingfirma maakt, een auto met hoge restwaarde, laag verbruik en lage taxen zal ook prive aantrekkelijk zijn om te leasen.
      idd, kijk maar naar die actie van media markt, 189 euro private lease voor een gloednieuwe opel corsa 1.2, inclusief je verzekering...
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • elke dag slecht nieuws erbij en het aandeel blijft maar stijgen, wat een grap toch die beurs...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
          elke dag slecht nieuws erbij en het aandeel blijft maar stijgen, wat een grap toch die beurs...

          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
            elke dag slecht nieuws erbij en het aandeel blijft maar stijgen, wat een grap toch die beurs...
            Het aandeel was dan ook fel gezakt. Het herstelt zich ten dele.
            Vermoedelijk zien er velen de kans in om bij te kopen nu het lager staat.

            Als er weer onheilsberichten komen over VW, zal het weer zakken, wees gerust.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
              Alles hangt dan ook af van je rijstijl en afgelegde kilometers. Vriendin rijdt nu met een octavia 1.2tsi 105pk. Gemiddeld verbruik zou 5,1 zijn. Haalt zij in de verste verte niet. Je geraakt net onder de 6L als je enkel autostrade doet aan max 120, 80km lang. Van zodra je de korte afstanden doet, zit zij gemakkelijk aan een verbruik van +7L wel gecombineerd met een vrij vlotte rijstijl.
              Dat is niet alleen je rijstijl. Die kleine blokjes moeten flink zwoegen op snelheid, dan zijn ze lang zo efficient niet als een groter blok. Maar ook bij flink versnellen hebben die dingen het moeilijk. Je kan er wel zuinig mee rijden... gewoon continue 80 tokkelen op de cruise control...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Het aandeel was dan ook fel gezakt. Het herstelt zich ten dele.
                Vermoedelijk zien er velen de kans in om bij te kopen nu het lager staat.

                Als er weer onheilsberichten komen over VW, zal het weer zakken, wees gerust.
                Ik heb nu een maandloon winst, maar ga toch nog wachten denk ik.
                Na januari zal t nog stijgen (hoop ik) als de auto's hun software aanpassing is.
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                  elke dag slecht nieuws erbij en het aandeel blijft maar stijgen, wat een grap toch die beurs...

                  De beurs over-reageert altijd... Je moet kopen als het bloed door de straten loopt is een beurswijsheid. Heb enkele dagen geleden een analyse gelezen over VW waarin een scenario van 40 miljard dollar schade werd gemaakt. De eigenlijke gezonde marktwaarde van het aandeel zou dan €179 zijn. Terwijl het vandaag €106 staat. Ik ben in Volkswagen en BMW gestapt toen de crisis uitbrak, uit BMW ben ik reeds terug uit met een super rendement, Volkswagen verwacht ik eerstdaags te gaan verkopen.

                  Mijn grote fout is dat ik weinig geduld heb en geen maanden op een aandeel kan blijven zitten... Gelukkig laat mijn beroep het meestal toe om de beurskoersen streaming te volgen en in- en uit te stappen bij plotse schommelingen waardoor ik soms verkoop binnen een paar uur.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Mijn woorden waren nog niet koud.... als dit idd klopt is het gedaan met diesels.
                    Mss Volvo ook maar eens grondig onder de lamp houden, 14 keer meer uitstoot dan opgegeven.
                    Dat artikel had ik al gelezen, staat al enkele dagen op t net.
                    Goed nieuws voor de golf gte zeker?
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                    Comment


                    • Ik denk dat het eerder een kwestie is van 'a rising tide lifts all boats'.
                      Las zonet dat de voorbije week de beste was sinds de start van 2015 en daar profiteert VW gewoon mee van (fondsen die aandelenmandjes kopen waar dus ook VW in zit vb. de DAX30).
                      Als de beurzen terug onderuit gaan zal VW volgens mij terug proportioneel meer dalen.

                      Comment


                      • Er is nu ongeveer 25 miljard EUR aan marktwaarde weg sinds het schandaal maar ik denk dat de totale kostprijs veel hoger zal zijn (nog zonder de imagoschade en impact op toekomstige verkopen gerekend)
                        Aandeel kan volgens mij nog een stuk lager dan nu.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                          Ik denk dat het eerder een kwestie is van 'a rising tide lifts all boats'.
                          Las zonet dat de voorbije week de beste was sinds de start van 2015 en daar profiteert VW gewoon mee van (fondsen die aandelenmandjes kopen waar dus ook VW in zit vb. de DAX30).
                          Als de beurzen terug onderuit gaan zal VW volgens mij terug proportioneel meer dalen.
                          Dat is gedeeltelijk waar maar kijk bv gisteren maar naar YUM !, het aandeel van oa Pizzahut, ze maken iets minder winst dan de analisten voorspelden en kelderden 19%, vandaag herstellen ze weer +3%, het gebeurt niet vaak dat een aandeel keldert zonder dat er daags nadien een (licht) herstel komt. De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Bij VW leek het wel alsof de tent failliet ging toen het nieuws uitkwam, daarna komt het gezond verstand toch weer bovendrijven.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            en bij de 420D ook je boordcomputer gechecked als je gaat tanken?
                            van alle 420D's die ik op spritmonitor vind is de zuinigste maar op 5.49L/100km geraakt en van ALLE bmw 4serie's is de zuinigste maar 5.36L/100km.

                            ik rijd ook superzuinig rond en ik geraak nog niet als allerzuinigste op spritmonitor (men golf 2 zijn record is 1402km met 49liter en de S203 automaat 1119km met 55liter). vind het raar dat jij dan wel VEEL zuiniger als die mannen geraakt. k zou rap een accountje aanmaken zodat je op de zuinigste plaats geraakt zonder echt zuinig te rijden
                            De wagen heeft nu 500 km gereden, bij mijn vorige BMW was de betrouwbaarheid van de BC nooit een probleem, ga er dus vanuit dat dat nu ook weer zo zal zijn. Ik ben er vrij zeker van dat ik niet boven de 4,5 uitkom bij de eerste tankbeurt (alhoewel ik niet zeker ben dat de garage die écht vol heeft afgeleverd, dus die eerste meting is niet super betrouwbaar.
                            Met die 520d (F11) was ik even zuinig als de zuinigste op sprit.

                            En ik zeg niet dat ik niet zuinig rij, ik anticipeer erg goed, respecteer snelheidslimieten en doe zo goed als nooit korte afstanden (dat is voor de fiets). Ik rijd naar 't werk op een baan zonder files, rijd erg weinig autostradekm, een weg met weinig verkeerslichten.... Dat zijn allemaal dingen die spelen.In het Efficiënt Dynamics menu staat een beoordeling van je rijgedrag, op anticiperen scoor ik 4 of 5 op 5, voor acceleratie ben ik steeds dik gebuisd (0, 1 en heel af en toe 2 op 5). Op ronde punten probeer ik ook mijn snelheid aan te houden.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                              Dat is niet alleen je rijstijl. Die kleine blokjes moeten flink zwoegen op snelheid, dan zijn ze lang zo efficient niet als een groter blok. Maar ook bij flink versnellen hebben die dingen het moeilijk. Je kan er wel zuinig mee rijden... gewoon continue 80 tokkelen op de cruise control...
                              bc van de 1.2 tsi-dsg van moeder staat na 12k op 6.1 in een zware octavia break

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                Bij VW leek het wel alsof de tent failliet ging toen het nieuws uitkwam, daarna komt het gezond verstand toch weer bovendrijven.
                                Bij VW gaan er nog veel slechtnieuwstijdingen volgen. Rechtszaken worden niet onmiddelijk opgestart, die komen mettertijd binnen. De schade mag misschien uiteindelijk draaglijk zijn , maar ge kunt dit niet vergelijken met een alleenstaand nieuwsitem.
                                30 jaar Mr Yuge!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                  Bij VW gaan er nog veel slechtnieuwstijdingen volgen. Rechtszaken worden niet onmiddelijk opgestart, die komen mettertijd binnen. De schade mag misschien uiteindelijk draaglijk zijn , maar ge kunt dit niet vergelijken met een alleenstaand nieuwsitem.
                                  Dat er nog een en ander gaat volgen is zeker maar de huidige koers gaat uit van een compleet worst-case scenario met een bonus er bovenop.
                                  VW is, zelfs indien de hele grap 50 miljard gaat kosten meer waard dan de €92 die we enkele dagen geleden zagen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                    VW is, zelfs indien de hele grap 50 miljard gaat kosten meer waard dan de €92 die we enkele dagen geleden zagen.
                                    Ik zou dat niet durven zeggen. Slechts de helft van die (hypothetische) 50 miljard is voorlopig ingeprijsd als we 21 sept. als startpunt nemen.
                                    Ze kunnen natuurlijk ook gaan beknibbelen op aandeleninkoop en dividend maar dat is meestal ook niet zo gunstig voor de koers...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                      Ik zou dat niet durven zeggen. Slechts de helft van die (hypothetische) 50 miljard is voorlopig ingeprijsd als we 21 sept. als startpunt nemen.
                                      Ze kunnen natuurlijk ook gaan beknibbelen op aandeleninkoop en dividend maar dat is meestal ook niet zo gunstig voor de koers...

                                      De aandelenkoers is iets anders dan de cash-positie he...

                                      Om maar je eigen voorbeeld te gebruiken :

                                      geen dividend is cash omhoog en aandeel naar beneden...
                                      Last edited by Elwood; 09/10/2015, 20:00.

                                      Comment


                                      • grootste financiële risico zit in hun liquiditeit. Als de geldkraan op de obligatie- en kredietmarkt voor VW sterk dichtgedraaid wordt, hebben ze een probleem.
                                        Ik vermoed dat er gekeken wordt of duitse overheden als garantor kunnen optreden, maar niet zeker of dit in deze situatie zo makkelijk zal kunnen.
                                        Ik heb hun rating nog niet bekeken, maar ik vermoed dat die al is bijgestuurd of dat dit weldra zal gebeuren. Vraag is wat de rating binnen nu en pakweg 3 maand zal zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                          grootste financiële risico zit in hun liquiditeit. Als de geldkraan op de obligatie- en kredietmarkt voor VW sterk dichtgedraaid wordt, hebben ze een probleem.
                                          Ik vermoed dat er gekeken wordt of duitse overheden als garantor kunnen optreden, maar niet zeker of dit in deze situatie zo makkelijk zal kunnen.
                                          Ik heb hun rating nog niet bekeken, maar ik vermoed dat die al is bijgestuurd of dat dit weldra zal gebeuren. Vraag is wat de rating binnen nu en pakweg 3 maand zal zijn.

                                          S&p À long term stable
                                          Moody's A2 long term negative

                                          Comment

                                          Working...
                                          X