Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Klopt, ik haalde met mijn saab 9000 2.3 7.5l en die was zwaar en had een grote motor.
Gewone rijstijl was t 10.5l
Probeer eens 3 l minder te rijden met een diesel, dan ga je veel meer moeite moeten doen.
mercedes C200 2.2cdi turbo en ik haal 4,96liter .
nen ex collega reed met een bmw 330 coupe en die reed met 5,5L/100km reed.
ik haal met de capri een goeie 8liter verbruik (2.0 4cyl naft) MET de vouwcaravan eraan !!! met elke auto kan je zuinig rijden, t duurt alleen HEEL ERG LANG voor je de rijstijl hebt aangepast aan zuinig rijden.
ik trek best vlot door met de golf, rijd er vele af aan rode lichten en ben uiteindelijk per tankbeurt nog zuiniger.
ik tot nu toe nog geen brief gehad van VW, k zal geen foefelsoftware hebben zeker
Je hoort wel weinig over de andere merken die ook teveel uitstoten. Zondebok is waarschijnlijk gevonden zeker?
Er is één producent die NOX - tests doelbewust manipuleert om onder de NOx emissienorm te komen. De andere merken installeerden Add Blue en/of SCR. Zondebok? Neen. Schuldige? Ja.
Dat andere merken meer NOx uitstoten in omstandigheden die niet overeenstemmen met de standaardtest is helemaal niet toe te schrijven aan de producenten, wel aan de wetgever.
Lees eens wat er staat in de laatste paragraaf : "Volgens Transport en Milieu blijkt uit het rapport dat de huidige systemen voor de bepaling van brandstofverbruik en CO2-emissie niet voldoen. De organisatie beklemtoont dat dit niet inhoudt dat alle autobedrijven moedwillig met de resultaten sjoemelen. Ze pleit voor een Europese regulering voor de manier waarop wagens worden getest."
Moderne wagens hebben veel hulpsystemen die verbruik verlagen. Maar wanneer je steeds in sportstand staat en je start/stop afzet, is het logisch dat je een pak meer verbruikt. En weerom is de wetgever het probleem: de test is niet helemaal representatief...
Zou het dan toch aan de ezel achter het stuur liggen, meerbepaald mensen die niet weten hoe te anticiperen (ja, ik heb het tegen jou, jij die met het licht op rood binnen 200 meter me voorbijsnelt om dan stil te gaan staan, terwijl ik snelheid minder het licht kan passeren in 4de aan 50 km/h).
Leuke resultaten. Sluiten ook aan bij mijn ervaringen: geef me gelijk welke auto, laat me er 100 km mee rijden om hem te leren kennen, en ik haal steeds het normverbruik TIJDENS woon-werk verkeer. (soms eens een half litertje meer als er veel file is, als ik dezelfde rit doe 's nachts duik ik er vaak onder).
Hiet hetzelfde. Rijden als een dom rund, heet zo iets. Met wat anticiperen zit ik ook steevast in de buurt van 't normverbruik. Maar de wagen en de motor spelen toch ook een rol
Er is één producent die NOX - tests doelbewust manipuleert om onder de NOx emissienorm te komen. De andere merken installeerden Add Blue en/of SCR. Zondebok? Neen. Schuldige? Ja.
Dat andere merken meer NOx uitstoten in omstandigheden die niet overeenstemmen met de standaardtest is helemaal niet toe te schrijven aan de producenten, wel aan de wetgever.
Lees eens wat er staat in de laatste paragraaf : "Volgens Transport en Milieu blijkt uit het rapport dat de huidige systemen voor de bepaling van brandstofverbruik en CO2-emissie niet voldoen. De organisatie beklemtoont dat dit niet inhoudt dat alle autobedrijven moedwillig met de resultaten sjoemelen. Ze pleit voor een Europese regulering voor de manier waarop wagens worden getest."
Moderne wagens hebben veel hulpsystemen die verbruik verlagen. Maar wanneer je steeds in sportstand staat en je start/stop afzet, is het logisch dat je een pak meer verbruikt. En weerom is de wetgever het probleem: de test is niet helemaal representatief...
Dan zijn al die auto's afgesteld op die tests en niet op t dagelijks leven, ook niet proper van hun.
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Dan zijn al die auto's afgesteld op die tests en niet op t dagelijks leven, ook niet proper van hun.
Mensen hebben het echt moelijk om te begrijpen waarom je een genormeerde cyclus gebruikt. Dat is de enige manier om objectief te vergelijken. Die cyclus zou iets meer met de werkelijkheid kunnen overeenkomen (maar dat is aan de EU, niet aan de producenten om dat in orde te brengen), maar dan nog zal die niet overeenkomen met eenieders rijgedrag.
Enkele blz. terug had ik me die vraag hier ook al gesteld. Juist een kwestie van tijd zeker.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
bij VW is het gebleken dat die auto totaal anders uitstootte in testcyclus vs normaal rijden. (tot 40x meer uitstoot geloof ik). VW heeft dus opzettelijk gedaan:
situatie A: hier houden we ons aan de normen van NOx en houden we de motor in
situatie B: f*ck the norm, presteren moet je doen.
terwijl bij andere merken ze eerder de auto afstellen dat die de norm halen bij testsituaties en die misschien iets overschrijden als je voluit gaat. ik kan met niet voorstellen dat ze na al die tijd nog geen andere merken gecontrolleerd hebben. het zal niet zo hard opvallen als de auto de norm overschrijdt. maar overschrijden doen ze waarschijnlijk toch allemaal.
wie is er nu in staat om NOx uitstoot te meten? ik denk zelf niet dat onze keuringsstations daar iets van zien. (die meten waarschijnlijk CO, CO2, O2 en nog iets denk ik)
Comment