Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • "wie is er nu in staat om NOx uitstoot te meten? ik denk zelf niet dat onze keuringsstations daar iets van zien. (die meten waarschijnlijk CO, CO2, O2 en nog iets denk ik)"


    Er is wel degelijk een vak Nox die verschijnt op het scherm van de keuringsstations; alleen wordt dat resultaat niet bekeken als een reden om een wagen af te keuren. Kan dus nog veranderen...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Oei, dat van die GTE's gaat Jef hier niet graag horen. 


      Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Waarom nie? Ik heb niks met plug-in

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        "wie is er nu in staat om NOx uitstoot te meten? ik denk zelf niet dat onze keuringsstations daar iets van zien. (die meten waarschijnlijk CO, CO2, O2 en nog iets denk ik)"


        Er is wel degelijk een vak Nox die verschijnt op het scherm van de keuringsstations; alleen wordt dat resultaat niet bekeken als een reden om een wagen af te keuren. Kan dus nog veranderen...
        Ze meten waarschijnlijk een percentage Nox in de uitlaat, dat brengt je nog niet bij een NOx in mg/km.
        Zelfde trouwens voor de CO en CO2.

        Dus dat keuringsstations de foute software kunnen detecteren, daar zijn we nog ver van verwijderd.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Ze meten waarschijnlijk een percentage Nox in de uitlaat, dat brengt je nog niet bij een NOx in mg/km.
          Zelfde trouwens voor de CO en CO2.
          Dus dat keuringsstations de foute software kunnen detecteren, daar zijn we nog ver van verwijderd.
          Dat gaan ze niet moeten doen, wel zouden ze eventueel kunnen controleren, na eenvoudige kruising van de nodige bestanden met chassisnummers, of een 'betrokken" wagen de juiste (aangepaste) COC heeft, of een mogelijke attest van VAG-aanpassing die eraan zou (moeten) hangen... Keuringsstations zien vroeg of laat alle wagens van het land passeren, en zijn best geplaatst voor een dergelijke controle

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
            Waarom nie? Ik heb niks met plug-in
            ze zouden dat beter es doen bij Lexus

            en eindelijk es afstappen van die superenerverende CVT, vw slaagt er wel in van een DSG aan een hybride te koppelen.
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
              Waarom nie? Ik heb niks met plug-in
              Das ook waar. Bij jou moet er nog "iets" inzitten. 😀


              Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                ze zouden dat beter es doen bij Lexus

                en eindelijk es afstappen van die superenerverende CVT, vw slaagt er wel in van een DSG aan een hybride te koppelen.
                +1 dan zouden veel meer mensen Lexus/toyota hybrides kopen
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • Was ook het grootste minpunt in mijn ogen. Wat een ellendig geluid zeg, was dat na de proefrit van 5km al moe.

                  Comment


                  • ik weet niet hoe jullie daar mee rijden want een CVT laat enkel van zich horen die enkele seconden dat je volgas geeft, voor de rest is het complete rust

                    Je moet daar gewoon op een andere manier mee rijden, geleidelijk accelereren en niet bruut
                    2.0 JTDm

                    Comment


                    • Zal dan waarschijnlijk minder storend zijn, inderdaad. 't Was de verkoper zelf die me zei van door te duwen om de 200pk te voelen maar dat viel qua geluid zowel als prestaties tegen.

                      Comment


                      • De cvt vlakt het snelheidsgevoel uit, dat klopt, maar dit maakt ook deel uit van het comfort. De tijd van de brute pompverstuiver tdi's die de achterpassagiers bijna een whiplash bezorgden (om er nu een karikatuur van te maken) is voorbij.

                        Maar naakte cijfers liegen niet en bijvoorbeeld een IS300h herneemt sneller dan een 320d
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • Ja, een 2.5 benzine (met elektriciteit) tegen een 2.0 diesel zou moeten lukken. Alhoewel ik 'm trager vond (aanvoelen?) als mijn F11 520d (8-auto).

                          Het hoeft geen whiplash te geven maar een beetje acceleratie-gevoel mag toch wel.

                          edit: Voor mij was't dus duidelijk, niks voor mij. Moet kunnen.

                          Comment


                          • Hetgeen je mist met een CVT of Multitronic zijn de schakelmomenten. Dan valt de acceleratie even terug om na het schakelen terug te komen. En iedere keer denk je dat je harder gaat.
                            Bij een CVT krijg je één geleidelijke push, en in veel gevallen gaat het motortoerental zelfs stabiel blijven.
                            Maar uiteindelijk is een CVT in theorie sneller met hetzelfde vermogen dan een schakelbak.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              De cvt vlakt het snelheidsgevoel uit, dat klopt, maar dit maakt ook deel uit van het comfort. De tijd van de brute pompverstuiver tdi's die de achterpassagiers bijna een whiplash bezorgden (om er nu een karikatuur van te maken) is voorbij.

                              Maar naakte cijfers liegen niet en bijvoorbeeld een IS300h herneemt sneller dan een 320d
                              Wat zijn de cijfers van de lexus?





                              I kickdown fra 60-100 km/t bruker Lexus IS 300h 4,3 sekunder, mens BMW 320i klokker inn på 4,2. I 80-120 km/t er differansen også minimal: Lexus 5,3 sekunder, BMW 5,4 sekunder.

                              e
                              n de 320d is een stuk vlotter in de hernemingen!
                              ik weet niet waar jij je info haalt...
                              Last edited by ; 14/10/2015, 17:47.

                              Comment


                              • dat een CVT zijn nut heeft in de elektrowereld, perfect verstaanbaar, maar hang daar aub geen verbrandingsmotor waardoor die maar 1 toerental kent.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • wie er geld wil uitslagen:

                                  Een Vlaams advocatenkantoor stelt in naam van tientallen mensen een ingebrekestelling op tegen Volkswagen in de nasleep van het dieselschandaal. De schade kan oplopen tot duizenden euro's per voertuig, klinkt het.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    Dat advocatenbureau ziet de $$$ al vliegen...

                                    Comment


                                    • Molentje blijft maar draaien !

                                      VW bekent een tweede sjoemelsoftware voor diesels jaargang 2016 ! (De Tijd)

                                      En topman VW die de boel in de VS moest gaan oplossen haakt af...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Wat zijn de cijfers van de lexus?





                                        I kickdown fra 60-100 km/t bruker Lexus IS 300h 4,3 sekunder, mens BMW 320i klokker inn på 4,2. I 80-120 km/t er differansen også minimal: Lexus 5,3 sekunder, BMW 5,4 sekunder.

                                        e
                                        n de 320d is een stuk vlotter in de hernemingen!
                                        ik weet niet waar jij je info haalt...
                                        Ik ken geen exacte cijfers maar Jef heeft deze eens gepost dacht ik en ook een forumlid met een IS300h (ik dacht rennfox?) heeft het eens getest tegen een 320d
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          Molentje blijft maar draaien !

                                          VW bekent een tweede sjoemelsoftware voor diesels jaargang 2016 ! (De Tijd)

                                          En topman VW die de boel in de VS moest gaan oplossen haakt af...
                                          en het aandeel blijft stijgen
                                          2.0 JTDm

                                          Comment

                                          Working...
                                          X