Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik stook op gas , 18° ,en pendel naar mijn werk op CNG.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
      Ik stook op gas , 18° ,en pendel naar mijn werk op CNG.
      U hebt een alibi
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
        wiens brood men eet, diens woord men spreekt
        Maar tis lekker brood ze
        Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
        U hebt een alibi
        Haha:p:cool:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          reacties hierboven...allemaal een extra trui aan en jullie chauffage op 15° deze winter
          Ik gooi wel een vezelplaatje extra in de stoof
          Dien lijm geeft lekker veel warmte >

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
            Ik gooi wel een vezelplaatje extra in de stoof
            Dien lijm geeft lekker veel warmte >

Treinbilzen branden veeeeeel langer
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
              Treinbilzen branden veeeeeel langer
              En gezien ze bij de nmbs nogal eens durven staken, kun je die gewoon wegnemen van onder de spoorlijnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                En gezien ze bij de nmbs nogal eens durven staken, kun je die gewoon wegnemen van onder de spoorlijnen.
                Ze hebben die moeten vervangen door beton. Ze zaten door die vele stakingen door hun paletten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                  Nee ik ben ook zo :p:p
                  Krapuul godverdomme!!!!
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Ben ik nu de enige die me geen reet aantrekt wat mijn auto uitstoot?

Voor mijn part stoot mijn auto 29 kg puur roet uit per gereden meter, het kan me niet schelen...
                    hopelijk heb je geen kinderen met astma aanvallen ...
                    of misschien gefrustreerd omdat je je geen grotere auto kan permiteren die meer verbruikt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Krapuul godverdomme!!!!
                      Ik kan Mij ook nen bemwee kopen van 15 jaar me 500 gr co2:p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                        Ik kan Mij ook nen bemwee kopen van 15 jaar me 500 gr co2:p
                        Tutututu

235grammetjes
                        BMW X5 45e

Comment

• Iemand al iets gemerkt van de invloed van dit schandaal op de tweedehandsprijzen bij VAG?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Iemand al iets gemerkt van de invloed van dit schandaal op de tweedehandsprijzen bij VAG?
                            En vergeet daar niet de (veel) duurdere BIV en VB bij te tellen als je later wil verkopen.

Comment

Iemand al iets gemerkt van de invloed van dit schandaal op de tweedehandsprijzen bij VAG?
                              Dat is een goede vraag!

Die prijzen kunnen niet anders dan onder druk staan me dunkt.

VW heeft nog altijd niet precies gezegd welke invloed hun aanpassingen aan die motoren gaan hebben op verbruik en/of vermogen. Dat belooft niet veel goeds.

Zolang dat onduidelijk blijft zou ik eigenlijk geen dergelijke wagens tweedehands kopen.

Comment

• Ik krijg anders niet de indruk dat tweedehands VW's niet goedkoper worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                  Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen van "mijn wagen stoot maar xxx gram co2 uit, en die van u?". Meestal is het van
                                  "De mijne heeft 180pk, als ik gas geef hou je mij niet bij hoor" of
                                  "De mijne verbruikt maar 5l met een vlotte rijstijl, doe dat maar eens met die van u".
                                  Jamaar, het punt is niet of de ene wagen 20 gram meer uitstoot of niet dan de andere..

Wat velen hier stoort aan die reactie is de volledige onverschilligheid t.a.v. wat een dieselmotor uitstoot, alsof het probleem is dat die kilo's roet uitstoot, en vooral dan de gevolgen daarvan op de volksgezondheid.

Comment

Ik krijg anders niet de indruk dat tweedehands VW's niet goedkoper worden...
                                    Dat is goed mogelijk, maar dat is dan omdat men nog niet de volledige draagwijdte en gevolgen kent.
                                    En zolang dat onzeker is, zou ik eraf blijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                                      hopelijk heb je geen kinderen met astma aanvallen ...
                                      of misschien gefrustreerd omdat je je geen grotere auto kan permiteren die meer verbruikt ?
                                      Het kan wel degelijk iets schelen wat mijn auto verbruikt hé, dat moet ik weldegelijk wekelijks betalen aan de pomp!

20 jaar geleden wist niemand wat uitstoot was, en nu schiet men je dood als je durft zeggen dat je er niet om geeft.

Wel, je m'en fous. Ik rij zo zuinig mogelijk, vooral omdat het me anders meer geld kost, maar wat mijn auto daarbij uitstoot, daar lig ik zeker niet wakker van. En ik pak vooral de auto als ik er zin in heb (ja, ook om 1 km naar de bakker te rijden, en vaak ook gewoon om nutteloos wat rond te gaan rijden omdat autorijden leuk is!). Ik zal een van de laatsten zijn die z'n rijgedrag (beter gezegd: rijgewoontes, als in wanneer met de auto en wanneer niet) gaat aanpassen. Waarschijnlijk zal ik dat doen wanneer het voor een gewone mens onbetaalbaar zal worden om veel te blijven rijden.

Tot die tijd is het sleuteltje omdraaien en rijden maar!

Of dat nu met 99, 155 of 240 gram CO² is, dat kan me nu echt eens niet schelen.

Gelukkig woon ik op 'den buiten', dus is de kans groter (jammer genoeg, maar het is nu zo!) dat een zeer milieubewuste persoon die in Brussel-stad woont en geen auto heeft zijn kinderen astma krijgen dan de mijne.
                                      Niet mijn woorden, woorden uit een artikel die recent in de krant stond.
                                      Last edited by timothy; 15/10/2015, 09:41.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Omdat ge op de buiten woont en ge er dus veel minder last van hebt kan de uitstoot van wagens in de stad u niks schelen, omdat het u niet direct treft.

Beseft ge wel hoe kortzinning zo'n dwaze reactie is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Omdat ge op de buiten woont en ge er dus veel minder last van hebt kan de uitstoot van wagens in de stad u niks schelen, omdat het u niet direct treft.

Beseft ge wel hoe kortzinning zo'n dwaze reactie is?
                                          Ik zeg dat toch niet?

Ik zeg dat het me algemeen niets kan schelen, ongeacht waar ik woon (ik heb vroeger nog in een 'stad' gewoond, ben er een beetje weggegaan omdat de trend in 'een stad' meestal tegen de auto is tegenwoordig).

De laatste alinea kwam er vooral als reactie op Herbie66, die vraagt of mijn kinderen astma hebben. En komt letterlijk uit de krant, trouwens.

Het verbaast me wel dat we hier op een forum van autoliefhebbers zitten, en allemaal denken ze aan milieuvriendelijk rijden en de uitstoot van hun wagen. Tot ik in het topic over zuinig rijden ga posten. Daar word ik ook verketterd omdat ik aangeef (meestal) zo zuinig mogelijk rond te rijden.

De wereld op zijn kop, quoi.

Ik blijf erbij. Tenzij het financieel een veel groter verschil dan nu zal uitmaken (bvb. bij een leasing of wanneer de overheid echt drastisch de tarieven verandert), zal de keuze van een volgende wagen en/of motortype en/of motorvermogen NIET bepaald worden door de uitstoot, maar wel door waar ik zin in heb.

Dat de regering benzine goedkoper zal maken, komt me trouwens goed uit, want het was voor mezelf sowieso een uitgemaakte zaak dat de volgende opnieuw benzine zal worden, zelfs met 25000km/jaar. Ik rij niet graag met diesel. Maar ik ben eveneens niet overtuigd in al die massahisterie over het milieu.

Eigenlijk zouden we al dood moeten zijn door het gat in de ozonlaag, en binnen 200 jaar verzuipen we toch allemaal omdat de zeespiegel wat zal stijgen.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X