Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik denk dat zo een containerschip ongeveer de uitstoot heeft van een kleine provinciestad...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
      Ik denk dat zo een containerschip ongeveer de uitstoot heeft van een kleine provinciestad...
      Veel meer dan dat zelfs nog : http://www.groen7.nl/containerschip-...miljoen-autos/

      Kijk je naar stikstofoxiden (NOx), dan is het aandeel van de scheepvaart in de totale uitstoot zelf 18 tot 30 procent. Om het even in perspectief te plaatsen: de 15 grootste schepen ter wereld stoten net zoveel uit als 760 miljoen auto’s, zo rekent The Guardian ons voor.
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
        Veel meer dan dat zelfs nog : http://www.groen7.nl/containerschip-...miljoen-autos/

        Kijk je naar stikstofoxiden (NOx), dan is het aandeel van de scheepvaart in de totale uitstoot zelf 18 tot 30 procent. Om het even in perspectief te plaatsen: de 15 grootste schepen ter wereld stoten net zoveel uit als 760 miljoen auto’s, zo rekent The Guardian ons voor.
        Maar Korneel met z'n 1.6tdi is de vervuiler lol.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Neen, zo zeker ben ik daar niet van. Evenzeer dat ik mijn grote twijfels heb dat enkel de VAG-group sjoemelaars zijn.. Wie gelooft dat nu...
          je prachtige 3,0 biTdi draait amper boven zijn ralenti om de luttele 40pk's te produceren die nodig zijn om 120/u te halen. Op z'n lage toerental is het niet moeilijk om de norm te respecteren, zeker in een labo... Laat maar de meting doen op de baan wanneer je de gaspedaal volledig intrapt, het resultaat zal wat anders zijn ! Dat is wat ons te wachten staat daar Europa onlangs beslist heeft dat het gedaan is met de labo-testen. Alle constructeurs doen al in hun broek !

          Comment


          • Wat ik een beetje vrees is dat alle EU overheden een paniekreactie gaan hebben en alle wagens over dezelfde kam gaan scheren.
            De laatste ontwikkelingen op vlak van de dieselmotoren maken net dat deze veel schoner zijn, dit zowel op vlak van CO2, NOx en Fijn stof.
            Het zijn ook net die zuinige "clean" diesels die de fabrikanten nodig hadden om hun CO2 doelstellingen te halen.

            Jammer genoeg gaan alle diesels over dezelfde kam geschoren worden door het VW schandaal, ook al voldoen er enkele wel ruim aan de Euro6 normen. Uit de ADAC tests blijkt alvast dat het niet enkel de VW's zijn die niet de euro6 normen halen (de mijne alvast wel, maar daar gaat onze roverheid nooit rekening mee houden)

            Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.


            Möglicherweise stoßen auch moderne Euro-6-Diesel im Straßenbetrieb deutlich mehr schädliche Stickoxide (NOx) aus als auf dem Prüfstand ermittelt. Der ADAC hat im Rahmen des realitätsnahen, allerdings rechtlich nicht relevanten "Ecotest" bei 69 EU6-Dieselmodellen die NOx-Werte ermittelt. Die gute Nachricht: 17 Euro-6-Diesel hielten auch im ADAC Ecotest den NOx-Grenzwert von 80 Milligramm (0,08 Gramm) pro Kilometer ein. Die schlechte: 52 lagen darüber, teilweise um mehr als das Zehnfache!


            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

            Comment


            • Och, dat is geen paniekreactie volgens mij. Ze hebben geld geroken en willen allemaal aan't buffet zitten. Als 't nu zover komt dat volkswagen serieus gaat beginnen te ontslaan dan draaien ze allemaal bij.

              Comment


              • Als wij zien hoe VW er in slaagde om zijn diesels "clean" te krijgen kunnen wij uiteraard twijfels hebben over de hele geschiedenis van de uitstoten. Nu is het op de diesel slaan, maar wees gerust, lijken moeten nog uit de kast vallen wat de benzinemotoren betreft. Probleem is dat onze politiekers blijkbaar maar aan één iets tegelijkertijd kunnen denken : Ben Weyts en onze Bartje zien een Tesla, en ze geloven onmiddelijk Musk op het woord, iedereen zou electrisch moeten rijden. Tja, dat heet draaien met met de wind(molen... ;-)). ) Wat ze wel kunnen, is van elke opportuniteit munt te slaan om de Staatskas te vullen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  je prachtige 3,0 biTdi draait amper boven zijn ralenti om de luttele 40pk's te produceren die nodig zijn om 120/u te halen. Op z'n lage toerental is het niet moeilijk om de norm te respecteren, zeker in een labo... Laat maar de meting doen op de baan wanneer je de gaspedaal volledig intrapt, het resultaat zal wat anders zijn ! Dat is wat ons te wachten staat daar Europa onlangs beslist heeft dat het gedaan is met de labo-testen. Alle constructeurs doen al in hun broek !
                  Ik blijf erbij wat ik hier enkele jaren geleden al eens geschreven heb en waar ik feitelijk uitsluitend wil voor betalen, laat autoconstructeurs een Co2/Nox-meter verplicht installeren in hun nieuwe wagens.
                  Wat je dan uitstoot vermenigvuldigen ze dan met een coëfficiënt en dat betaal je. Het maakt dan niet uit of je dagelijks als een slak rijdt of je pedaal op de bodem drukt, je wagen goed onderhoud of nooit.
                  Eerlijker kan het er volgens mij niet aan toegaan. (als de software tenminste juist is die ze er insteken om het verbruik te meten). 😉


                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Dan gaat de transportsector natuurlijk klagen. En andere groepen voor compensaties schreeuwen. En dan blijkt Co²/Nox toch niet zo schadelijk als een 3de stof die men ineens ontdekt. ...
                    Verder zijn er dan ook nog noodzakelijke ritten en plezierritten, die gaat men sowieso willen onderscheiden. Gaat niet kunnen dat ne sukkelaar niet kan gaan werken door extra taxen en ne rijke stinkerd 10000km/maand kan burnouts doen...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      iedereen slaat hier de bal mis door naar het verbruik en dus de rechtstreeks daarvan afhankelijke CO2 uitstoot te kijken. De fijnstof, roet en NOx cijfers zijn van belang. Een Astra G kan mogelijks zuiniger zijn dan een Astra J maar heeft zeker en vast geen lagere uitstoot van schadelijke stoffen. Met de huidige technologie kan een zeer zuinige motor gemaakt worden als alle emmisienormen overboord worden gegooid
                      Ok pas die technologie dan toe op een wagen met een laag gewicht en een lage weerstand. Want dat was de grote innovatie van de 3L. Kunnen we niet meer terug naar de tijd dat een golf minder dan 1 ton woog en op een 15 inch wiel van 165 breed stond?
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • dat lijkt logisch, maar dure analizers in de industrie moeten contenu bijgeregeld/gecalibreerd worden (niet omdat ze niet goed zijn, omdat omstandigeheden wijzigen)

                        het hoogst mogelijke is een benadering zoals oude caloriemeters, en daar is niemand tevreden over

                        Comment


                        • Inderdaad, laat de meter binnen bereik van de gecontroleerde, en hij vindt binnen de minuut een manier om het resultaat in zijn voordeel te beÏnvloeden ( een natte doek op de calorie-meter. ;-)). )

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Ik denk dat de tijd van ongelimiteerd verplaatsen zowat voorbij gaat zijn. Ik zie momenteel voor geen enkel van de beschikbare mogelijkheden een echte oplossing. Als we allemaal elektrisch gaan rijden dan zitten we heel veel in't donker, waterstof is nog lange niet klaar,...
                            Musk kan veel vertellen maar maakt voorlopig enkel maar auto's voor de happy few aan €100000 en maakt zelfs dan nog verlies. Dat lijkt me ook geen oplossing imo.
                            Die Tesla's moeten ook eerst nog op dieet, de batterijen dan toch. Als je 100 kg batterijen toevoegt heb je amper meer range. Die electro wagens vechten eigenlijk even hard met hun gewicht als de conventionele. De i3 is een slank karretje, maar als je de range wil uitbreiden naar die van een model S eindig je met de hedendaagse technologie met een walvis zoals een model S.

                            Steek in de i3 een klein driecilinder verbrandingsmotortje en je hebt een moderne versie van de a2 3L ... . In dat opzicht is een cactus trouwens ook een prachtwagen, we kijken er met zijn allen op neer maar volgens mij is dat de nabije toekomst.
                            Last edited by josenjef; 16/10/2015, 16:04.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Net mijn wekelijkse gastankbeurt achter de rug . 13.2 euro voor 295 km. Goedkoper kan je toch niet rijden ? Onbegrijpelijk dat VW blijft inzetten op die verouderde dieseltechnologie terwijl ze veel betere alternatieven in huis hebben.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                In dat opzicht is een cactus trouwens ook een vrachtwagen
                                prachtwagen?
                                Smilin' Jack - Speed Pilot

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                  Dan gaat de transportsector natuurlijk klagen. En andere groepen voor compensaties schreeuwen. En dan blijkt Co²/Nox toch niet zo schadelijk als een 3de stof die men ineens ontdekt. ...
                                  da's soms één van die moeilijke punten in de milieu discussies : men gaat iets schadelijks vergelijken met iets wat mogelijk meer schadelijk is en daardoor het eerste gaan relativeren. Dat er meer schadelijker stoffen bestaan dan CO² en Nox en wat nog allemaal verandert niets aan het hoe schadelijk dat Co² en Nox op zich zijn.
                                  Het zelfde met vergelijken hoeveel men vroeger uitstootte. Verandert niets aan de hoeveelheid die we vandaag nog uitstoten.
                                  En bepaalde van die stoffen worden gewoon geaccumuleerd in het milieu, die gaan niet over in iets anders dat minder schadelijk is. Of dat gaat pas in een traag tempo.

                                  Dat is volgens mij het fundamenteel probleem en vergelijkingen maken met het verleden of om te relativeren hebben vandaag nauwelijks relevantie.

                                  Comment


                                  • Uiteraard. Maar dat is zoals met de directie injectie. Leek een wondermiddel maar nu blijkt dat fijn stof nog veel erger...

                                    Er is ook nen tijd geweest dat men platen met asbest actief promootte he.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Dan gaat de transportsector natuurlijk klagen. En andere groepen voor compensaties schreeuwen. En dan blijkt Co²/Nox toch niet zo schadelijk als een 3de stof die men ineens ontdekt. ...
                                      Verder zijn er dan ook nog noodzakelijke ritten en plezierritten, die gaat men sowieso willen onderscheiden. Gaat niet kunnen dat ne sukkelaar niet kan gaan werken door extra taxen en ne rijke stinkerd 10000km/maand kan burnouts doen...
                                      Voor velen ben je al een "rijke stinker" met je 3 liter benzine hybride bmw

                                      Comment


                                      • Je vergeet "twinturbo" .
                                        En ik doe nooit burnouts.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                          Net mijn wekelijkse gastankbeurt achter de rug . 13.2 euro voor 295 km. Goedkoper kan je toch niet rijden ? Onbegrijpelijk dat VW blijft inzetten op die verouderde dieseltechnologie terwijl ze veel betere alternatieven in huis hebben.
                                          Mijn moeder haar tien jaar oude diesel doet het momenteel goedkoper. 300 km voor tien euro.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X