Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenNet mijn wekelijkse gastankbeurt achter de rug . 13.2 euro voor 295 km. Goedkoper kan je toch niet rijden ? Onbegrijpelijk dat VW blijft inzetten op die verouderde dieseltechnologie terwijl ze veel betere alternatieven in huis hebben.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenDe dag dat men de vervuiling van de electriciteitscentrales zullen toevoegen aan de score van een full electrowagen (wat al wel gebeurt voor de bepaling van de EPB van een woning die met electriciteit verwarmd wordt) zal het zuiver beeldje van een Tesla ook anders uitzien ;-)) . En deze tijd komt nog, zie wat er gebeurd is met de zonnepanelen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten@Herbie66
Toch raar dat bedenkers van wagens voor de toekomst vaak zoniet altijd afkomen met voertuigen met uitzonderlijke prestaties waarvan wij het vermogen niet mogen/kunnen benutten. Een sprintje naar 100km/u in 3,2 seconden zoals voor de Tesla, is dat nu een eigenschap die determinerend is voor de bruikbaarheid, zeker als de batterijen hierdoor bliksemsnel opgebruikt worden ?
't zijn meestal de begoede mensen die eerst met nieuwe producten beginnen ...was zo met de CD speler ook ... in mijn klas was er ook maar één die dat als eerste had thuis ...
maar 't komt wel goed denk ik met die electo-karren... beetje geduld :-) Maar Tesla zie ik niet zitten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenNet mijn wekelijkse gastankbeurt achter de rug . 13.2 euro voor 295 km. Goedkoper kan je toch niet rijden ? Onbegrijpelijk dat VW blijft inzetten op die verouderde dieseltechnologie terwijl ze veel betere alternatieven in huis hebben.
voor 13,2€ heb je dus 13liter diesel voor. op 295km komt dat op 4,41liter/100km. dat gemiddelde haal ik al met de golf als ik al mijn korte sprintritjes naar het station ook meetel. als ik iets oplet geraak ik zo onder de 12€ voor 295km. en dat men een barrel uit 1988.
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenDaar zit dan nog diesel van 10j geleden in?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenMijn moeder haar tien jaar oude diesel doet het momenteel goedkoper. 300 km voor tien euro.:p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenOok nen brief aan gekregen, kga eens horen bij BR hoe het nu zit met men tuning...garagist tuned zelf ook maar kga liever terug naar BR.
Ben eens benieuwd hoe dat allemaal gaat gaan met al die software update's van al die gechipte wagens.4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichtendat is de vraag die ik me ook stel
Als je een dpf delete hebt zou ik niet te lang rondrijden met de standaard software.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
VW wordt dus nu sterk aangevallen en krijgt ook al gezamelijke rechtzaken van partikulieren op hun nek.
VW wordt verplicht hun autos aan te passen die teveel uitstoten, maar wat gaat VW doen als daar een gechipte auto binnenkomt? dan stoot je namelijk al MEER NOx uit dan de auto origineel had. de uitvlucht die VW nodig heeft om met die wagen niet meer te voldoen aangezien de klant zelf al had geknoeid in de software.
ageen garantie meer, aangifte bij overheid dat auto x niet meer voldoet aan de VW specs en dat ze er nog weigeren aanpassingen aan te doen?
ik verwacht zeker dat er getunede bakken bij die rechtzaak naar VW gaat zitten. t zullen de eerste zijn die klagen dat hun autos minder presteerd als voorzien
Comment
-
Die mannen hebben al genoeg problemen die zullen niets ondernemen, en het zal moeten lukken dat zij dit moeten melden aan de overheid.
Comment
-
Feit is dat de getunede wagens meteen zullen geïdentificeerd zijn, en meteen (indien nog onder waarborg) hun garantie zullen kwijtspelen. Tegemoetkomingen buiten garantie zullen ze ook niet meer genieten, bv als er problemen zijn met de DSG of S-tronic. Maar aangeven of aanvallen, dat zullen ze uiteraard niet doen in de huidige situatie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenFeit is dat de getunede wagens meteen zullen geïdentificeerd zijn, en meteen (indien nog onder waarborg) hun garantie zullen kwijtspelen. Tegemoetkomingen buiten garantie zullen ze ook niet meer genieten, bv als er problemen zijn met de DSG of S-tronic. Maar aangeven of aanvallen, dat zullen ze uiteraard niet doen in de huidige situatie
Comment
-
Iemand met een chip gaat toch geen problemen krijgen. Ze gaan niet elke wagen terug controleren op de uitstoot. Wss zullen alle modellen van vw met de nieuwe software en of hardware terug grondig gecontoleerd worden bij de bevoegde instanties, de bevoegde instanties zullen het licht op groen zetten en dan is het aan de dealer om de nieuwe software op de wagen te installeren. Ze gaan niet elke wagen afzonderlijk testen op de uitstoot. Dan zijn ze bij vw binnen 10 jaar nog niet klaar met de terugroepactie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenFeit is dat de getunede wagens meteen zullen geïdentificeerd zijn, en meteen (indien nog onder waarborg) hun garantie zullen kwijtspelen. Tegemoetkomingen buiten garantie zullen ze ook niet meer genieten, bv als er problemen zijn met de DSG of S-tronic. Maar aangeven of aanvallen, dat zullen ze uiteraard niet doen in de huidige situatie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenVW gaat helemaal geen eigenaars van gechipte bakken aanklagen, wat zouden ze.
Gaan ze ook niet , enkel deze met een dpf delete zullen ze enkel moeten melden deze niet te kunnen bijwerken hebben wegens ..............
Comment
Comment