Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenStudie: 59 vroegtijdige overlijdens door VW-uitstootfraude in VS http://s.hln.be/2507636
Comment
-
Dat de EU nu feitelijk nog voor een versoepeling van de normen tot 2019 kiest, spreekt boekdelen : klaarblijkelijk had iedereen nog wat tijd nodig om de normen op de baan te respecteren, en de lobbies hebben hun werk gedaan ! Anders waren de concurrerende merken héél blij om VW de doodsteek te geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener stikken meer mensen in een kersenpit
59 is natuurlijk nix maar het kopt lekker
Overlijdens door emissie is echter gebaseerd op statistiek.
Ben benieuwd hoe dit juridisch zal bekeken worden, moest vw of anderen hiervoor aangeklaagd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenOverlijden door kersenpit of slecht ontworpen remsysteem kun je met 100 % zekerheid aantonen, en aanklagen.
Overlijdens door emissie is echter gebaseerd op statistiek.
Ben benieuwd hoe dit juridisch zal bekeken worden, moest vw of anderen hiervoor aangeklaagd worden.
Aan deze kant van de plas is het een beetje moeilijker...
Comment
-
Ons familielid is een Amerikaan.
Als 'm hier is, kan hij zich hopeloos opjagen over het feit dat hier sigarettenaanstekers zonder kinderslot ( extra knopje ) kunnen verkocht worden. Bij hun is zoiets ondenkbaar wegens gevaar en natuurlijk mogelijke schadevergoedingen.
Daar kan ik onze brave Amerikaan wel begrijpen.
Als ik hem dan vraag hoe het mogelijk is dat hij 3 oorlogswapens, samen met 2 kinderen, in huis heeft, is z'n antwoord kort : it's not an issue, i' ve a license.
't Is maar hoe je het wil bekijken.
Comment
-
Klanten van de Duitse autobouwer Volkswagen die door het schandaal met de sjoemelsoftware zijn getroffen, kunnen “onder bepaalde voorwaarden” schadevergoeding van de autobouwer eisen of uit het koopcontract stappen. Dat staat in een juridische expertise van de wetenschappelijke dienst van de Duitse bondsdag, het federale parlement in Duitsland. Parlementsleden van de Groenen hadden de opdracht tot de expertise gegeven. Het Duitse weekblad Der Spiegel berichtte als eerste daarover.
Laat de geldwolven maar komen...2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenOns familielid is een Amerikaan.
Als 'm hier is, kan hij zich hopeloos opjagen over het feit dat hier sigarettenaanstekers zonder kinderslot ( extra knopje ) kunnen verkocht worden. Bij hun is zoiets ondenkbaar wegens gevaar en natuurlijk mogelijke schadevergoedingen.
Daar kan ik onze brave Amerikaan wel begrijpen.
Als ik hem dan vraag hoe het mogelijk is dat hij 3 oorlogswapens, samen met 2 kinderen, in huis heeft, is z'n antwoord kort : it's not an issue, i' ve a license.
't Is maar hoe je het wil bekijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichtenit's not an issue, i' ve a license..
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
als ge ene laat Vpower tanken, denken ze al van verder te kunnen rijden of meer pk's te bezitten. natuurlijk gaat iedereen na die update denken dat de boel trager is of meer drinkt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin be worden geen allumeurs zonder slot verkocht, itt nl ?
Hier is de aanpassing via krachtigere bediening, maar nog in een beweging.
Zij hebben een extra voorziening, je moet gelijktijdig twee zaken bedienen om een aansteker te laten werken.
Zonder kinderslot moet dus zijn : zonder Amerikaans kinderslot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenin Belgium, we don't need a license to have children.
en hoe gaat ge aantonen dat de auto ervoor 0,3l/100km minder dronk? of sneller presteerde?
als ge ene laat Vpower tanken, denken ze al van verder te kunnen rijden of meer pk's te bezitten. natuurlijk gaat iedereen na die update denken dat de boel trager is of meer drinktToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
daarmee kunt ge een momentele vermogensmeting doen.
maar dan moet ook de luchttemperatuur, luchtvochtigheid, uw brandstof allemaal hetzelfde zijn.
bandendruk iets lager zal je direct ook vermogen kosten. je kan nu al zien dat ze soms 2-3 runs doen op een testbank en dan zitte ze bv op 118pk, 116pk 119pk... dus als 3 runs na elkaar al niet exact hetzelfde zijn. of t verlies aan vermogen zal al immens moeten zijn.
je chip programma in de auto is een compromis tussen laagtoerig koppel en hoogtoerige pk's. je kunt een auto perfect programmeren dat die bij het optrekken een slak is, en toch op de dyno meer pk's produceerd. je curve is dan verschoven zodat je meer in toeren moet om ze te benutten.
het verbruik kan je helemaal al niet aantonen. terwijl ik continue dezelfde rijstijl hanteer, schommelde mijn verbruik tussen de 3,4 en 3,8liter.
ik kan trouwens niet geloven dat iemand die twijfeld tussen 2 autos, dan auto X zou kopen omdat die 'op papier' 5,1liter gemiddeld verbruikt en niet de andere auto omdat die '5,2 op papier' heeft staan. het enige dat hen intresseerd is dat die auto xxxpk heeft een xxxkm/h haalt OP PAPIER want testen doen ze niet. het maakt mij geen reet uit of mijn golfke nu 145 of 160km/h haalt (die haald 145 als die dichtgedraaid is en 160 als die open staat en veel rookt). staat nu potdicht en moet al veel sjans hebben met de wind om boven de 135 te geraken. maar kan wel zeggen dat die 160 haalt.
en hij haalt de 0-100 op een 19sec volgens papier. al veel geprobeerd maar telkens andere waardes (ander wegdek, lichte helling, tegenwind, bandendruk,.... laat staan dat ik ooit zou kunnen weten dat die ineens 0,3sec trager is.
die VW's gaan ook niet ineens van 150 naar 50pk terugvallen hoor, maar wanneer gaan ze klagen? ze gaan ergens die NOx compenseren, ofwel in lager pk's, ofwel in hoger verbruik. stel dat een auto 150pk had en 5,1liter verbruikt en nu doet die:
A) 146pk en verbruikt 4,9liter
of
B) 154pk en verbruik 5,3liter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenOns familielid is een Amerikaan.
Als 'm hier is, kan hij zich hopeloos opjagen over het feit dat hier sigarettenaanstekers zonder kinderslot ( extra knopje ) kunnen verkocht worden. Bij hun is zoiets ondenkbaar wegens gevaar en natuurlijk mogelijke schadevergoedingen.
Daar kan ik onze brave Amerikaan wel begrijpen.
Als ik hem dan vraag hoe het mogelijk is dat hij 3 oorlogswapens, samen met 2 kinderen, in huis heeft, is z'n antwoord kort : it's not an issue, i' ve a license.
't Is maar hoe je het wil bekijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
die VW's gaan ook niet ineens van 150 naar 50pk terugvallen hoor, maar wanneer gaan ze klagen? ze gaan ergens die NOx compenseren, ofwel in lager pk's, ofwel in hoger verbruik. stel dat een auto 150pk had en 5,1liter verbruikt en nu doet die:
A) 146pk en verbruikt 4,9liter
of
B) 154pk en verbruik 5,3liter
het koppel komt er veel later in, en het topvermogen ligt iets lager
Comment
Comment