ge kunt ni nie alles weten, charel
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Het is nog maar het puntje van de ijsberg.
Als dit klaar is dan kan het hele VAG concern uit elkaar vallen.
Zo zie ik een loskoppeling van bv, Audi, Lamborghini en Ducati, ook niet als onmogelijk voor de toekomst.
Ik denk dat er een moment kan komen dat dergelijke loskoppelingen nodig zijn om niet alles de afgrond in te trekken.
Volkswagen heeft nu al mega verliezen en dit schandaal kan zo maar 70+ Miljard Euro gaan kosten over de komende 10 jaar.
Failliet gaat VAG niet, dat staat de Duitse overheid niet toe omdat dit veel te veel werkgelegenheid gaat kosten.
Comment
-
Een loskoppeling heeft geen zin voor Audi, iedereen weet dat VAG aan badging doet; voor Porsche weet ook iedereen dat de kwestieuze 3,0l een Audi-motor is… en voor Lambo en Ducati is het ook niet nodig, deze merken betekenen niets qua omzet en zijn gewoon speeltjes voor de VAG-bazen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenHet is nog maar het puntje van de ijsberg.
Volkswagen heeft nu al mega verliezen en dit schandaal kan zo maar 70+ Miljard Euro gaan kosten over de komende 10 jaar.
Failliet gaat VAG niet, dat staat de Duitse overheid niet toe omdat dit veel te veel werkgelegenheid gaat kosten.
Als ik me niet vergis ging VW 1.7 miljard in het rood in het 3e kwartaal omdat ze de 6.5 miljard provisie al verrekend hebben... Moesten ze dat niet gedaan hebben was dat bijna 5 miljard in de plus denk ik dan... VW is een immens bedrijf dat valt niet zomaar om. Het doet wel heel erg pijn dat is een andere zaak natuurlijk. Voor zover ik weet was het ongeveer geleden van de middeleeuwen dat het concern rode cijfers schreef.
Comment
-
Er zit meer Audi onder de meeste badges dan je waarschijnlijk denkt.
De meeste motoren worden door Audi ontwikkeld, ook al staan zowel de VW als Audi logo's in de motorblokken afgebeeld.
Dat Porsche en Audi samen V6 en V8 motoren gaan ontwikkelen zou zichtbaar moeten worden in gezamenlijke logo's op die motoren.
Het probleem van dit diesel schandaal is, dat deze motoren in auto's zitten die een groot deel van de belangrijke verkoopcijfers bepalen, en dat gaat zijn uitwerking nog krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenAls ik me niet vergis ging VW 1.7 miljard in het rood in het 3e kwartaal omdat ze de 6.5 miljard provisie al verrekend hebben... Moesten ze dat niet gedaan hebben was dat bijna 5 miljard in de plus denk ik dan... VW is een immens bedrijf dat valt niet zomaar om. Het doet wel heel erg pijn dat is een andere zaak natuurlijk. Voor zover ik weet was het ongeveer geleden van de middeleeuwen dat het concern rode cijfers schreef.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenWat zouden jullie doen moest je zo'n gesjoemel 3L in bestelling hebben ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenWat zouden jullie doen moest je zo'n gesjoemel 3L in bestelling hebben ??
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenWat zouden jullie doen moest je zo'n gesjoemel 3L in bestelling hebben ??
ik zou de eerste 5 jaar geen diesel meer kopen bij VAG, laat ze eerst maar eens aantonen dat hun diesels aan alles voldoen en dan zou ik misschien weer overwegen om naar een VAG diesel te kijken.
Nu ben ik meer het type van "Diesels horen in vrachtwagens thuis", maar dat ter zijde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenDirect annuleren en voor wat anders gaan.
ik zou de eerste 5 jaar geen diesel meer kopen bij VAG, laat ze eerst maar eens aantonen dat hun diesels aan alles voldoen en dan zou ik misschien weer overwegen om naar een VAG diesel te kijken.
Nu ben ik meer het type van "Diesels horen in vrachtwagens thuis", maar dat ter zijde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenJa want andere merken gaan dit ook vooral niet toegepast hebben.
verder kijk ik niet gek op dat een diesel in personen auto's de komende 5-10 jaar uitsterft, zou ook veel beter zijn, hoe eerder hoe beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenMaar VW ontkent het blijkbaar nog altijd. Ik zou gewoon niet panikeren mocht ik een 3L TDI in bestelling hebben, wat maakt het ook uit...
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenDirect annuleren en voor wat anders gaan.
ik zou de eerste 5 jaar geen diesel meer kopen bij VAG, laat ze eerst maar eens aantonen dat hun diesels aan alles voldoen en dan zou ik misschien weer overwegen om naar een VAG diesel te kijken.
Nu ben ik meer het type van "Diesels horen in vrachtwagens thuis", maar dat ter zijde.
Er is nog téveel onduidelijkheid in dit dossier en VAG heeft geen enkele geloofwaardigheid meer (althans wat het dieselgejsoemel betreft, bedoel ik dan).
Want het is bijv. nog àltijd niet duidelijk wat de aanpassingen aan de getroffen diesels zal zijn. Dit voorspelt niet veel goeds voor deze eigenaars!
Druppelsgewijs laat men slechts het slechte nieuws doorsijpelen, zodat gewenning optreedt!
Als die 3 liters dan ook besjoemeld blijken, dan moet daar ook aan gesleuteld, dus ofwel meer verbruik of minder vermogen wat hun tweedehandswaarde negatief zal beïnvloeden.
Dus om die reden, zou er vanaf blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenJa want andere merken gaan dit ook vooral niet toegepast hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenDirect annuleren en voor wat anders gaan.
ik zou de eerste 5 jaar geen diesel meer kopen bij VAG, laat ze eerst maar eens aantonen dat hun diesels aan alles voldoen en dan zou ik misschien weer overwegen om naar een VAG diesel te kijken.
Nu ben ik meer het type van "Diesels horen in vrachtwagens thuis", maar dat ter zijde.
Geloof je nu echt dat het bij de concurrent niet gebeurt?
Wat mij al jaren opvalt is dat ze bij BMW steeds net die betere uitstoot resultaten halen dan bij Audi of MB. Audi zat net altijd een paar gram hoger dan BMW en net enkele luttele grammen lager dan MB.
Twee mogelijkheden, ofwel kennen de technici bij Audi hun job niet ofwel hebben ze bij BMW een beter softwareprogramma.
Geduld is een mooie deugd...😀
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Lees nu ook de bijdrage van Vitus.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat een onzin.
Geloof je nu echt dat het bij de concurrent niet gebeurt?
Het kan natuurlijk ook dat een risico met stapjes genomen wordt, waarbij telkens gedacht wordt "als het uitkomt is het erg maar dan zal dat extra stapje nu ook niet veel uitmaken, dus pakt ge het er beter bij".
Het is wel opvallend hoe weinig de overheden hier gemotiveerd zijn om VW het vuur aan de schenen te leggen. Maar dat betekent niet dat ze er iets aan kunnen doen als de bal aan't rollen gaat. Ik denk dat het slecht nieuws nog een tijd gaat binnenkomen.
Comment
Comment