Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Andere merken zullen ongetwijfeld ook een hogere uitstoot hebben in het dagelijks verkeer, maar tot zover is niet aangetoond dat andere merken bewust fraude hebben gepleegd aan de hand van bedrieglijke software aanpassingen. Dat is een groot verschil.
    Uiteraard... Niet voor niets heeft de EU (in de veronderstelling dat de testen nu op de baan zullen worden gedaan en niet meer in labo's) de toegelaten afwijking tov de norm op 110% vastgelegd, dit betekent dat geen een van de construkteurs tegenwoordig de euro6 norm in het echt haalt. De facto wordt de euro5-norm terug in voege gebracht, dit tot 2020. Dit spreekt toch boekdelen... Laat ons afspreken op het ogenblijk dat alle construkteurs een nieuwe homologatie op de baan moet laten certifiëren, ik denk dat wij nog goed gaan kunnen lachen !

Comment

• In zekere zin was het een vrij hypocriete bedoening tot nu, ook vanwege de EU wetgever..

Men liet toe de uitstoot te laten meten in een labo-omgeving, waarbij de constructeurs de wagens ofwel uitkleden, ofwel alles wat energie verbruikt in de wagen uitschakelen, ofwel een combinatie van dat alles, om dan tot een "theoretische" uitstoot te komen die aanvaardbaar is.

Dat men nu laat testen in gewoon verkeer is al een stap vooruit, maar dat impliceerde uiteraard een versoepeling van de normen omdat die gewoon niet haalbaar zijn in gewoon verkeer. Op zijn minst is dat stuk hypocrisie er dan al uit. Waar het nu op aankomt is te kijken wat er aan diesels nog überhaupt aan verbeterd kan worden, ofwel resoluut voor alternatieven te kiezen, zoals bv. hybride systemen, dat zou een goede tussenoplossing kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        In zekere zin was het een vrij hypocriete bedoening tot nu, ook vanwege de EU wetgever..
        ...ofwel resoluut voor alternatieven te kiezen, zoals bv. hybride systemen, dat zou een goede tussenoplossing kunnen zijn.
        mijn zoon heeft zo'n plug-in hybride... Meer hypocriet dan dat moet nog uitgevonden worden : minder dan 50gr CO2 terwijl zo goed als niemand een dergelijke auto full-electrisch kan of wilt gebruiken. Van zodra de thermische motor moet bijspringen stijgt het verbruik naar 8/9 liters.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          mijn zoon heeft zo'n plug-in hybride... Meer hypocriet dan dat moet nog uitgevonden worden : minder dan 50gr CO2 terwijl zo goed als niemand een dergelijke auto full-electrisch kan of wilt gebruiken. Van zodra de thermische motor moet bijspringen stijgt het verbruik naar 8/9 liters.
          dan heeft hij de verkeerde auto gekocht.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• plugin heeft wel meerwaarde, 't is vooral het CO2 cijfer dat op niets slaat dankzij lobby en overheden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Ze ook net bekend gemaakt dat de 3.0L ook sjoemelsoftware aan boord hebben.

.
              Is mij nu effe niet duidelijk, zijn dit motoren die uitgerust zijn met katalysator/ Adblue?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                kijk bijv es naar deze meneer

een gemiddeld verbruik van 1,1 liter met een plugin hybride.

deze meneer doet het met 1,7 liter gemiddeld.

als je dan natuurlijk mensen hebt die totaal nooit pluggen en altijd de benzine motor gebruiken, had je dan niet beter een klassieke benzine gekocht, zoals deze meneer die er 7 liter gemiddeld doorjaagt?

@sunking, de eerste 2 eigenaars hierboven bewijzen dat het CO2 cijfer wel ergens op slaat.

Comment

• ja, meneer 2 doet 10 k per jaar

ik woon hier aan een school en alle moekkes uit de geburen komen hun kinderen hier afzetten, ook die op minder als 1 km wonen

er is nu 1 slim moekke met een fully electrische golf

Comment

• slimme madam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ja, meneer 2 doet 10 k per jaar

ik woon hier aan een school en alle moekkes uit de geburen komen hun kinderen hier afzetten, ook die op minder als 1 km wonen

er is nu 1 slim moekke met een fully electrische golf
                      Echt he, diesel is zo ingebakken als een pak friet bij de belgen. Betrap er mij ook op
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ja, meneer 2 doet 10 k per jaar
                        meneer 2 doet er wat meer denk ik.

hij heeft 10K km van november 2014 tot april 2015

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                          Is mij nu effe niet duidelijk, zijn dit motoren die uitgerust zijn met katalysator/ Adblue?
                          Ik heb AdBlue.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                            Echt he, diesel is zo ingebakken als een pak friet bij de belgen. Betrap er mij ook op
                            Bwa, normaal koop je een auto in functie van...
                            Onze volgende wagen voor de zaak zal zeker terug een diesel worden wegens het hoge aantal kilometers maar de privé wagen gaat toch zeker een benzine of een hybride worden. Lijkt mij nu toch de logica zelve.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                              Volgens mijn waren er minder dan 10 jaar geleden nog rode cijfers te vinden binnen VAG.

zoals ik al zei, in de middeleeuwen.

Comment

• Nog maar net te horen gekregen dat de levering van een grote bestelling (500st.) BMW-1's met een maand is uitgesteld. Waren nochtans in juli al besteld geweest. Ik wil niets insinueer maar vind het toch wel een beetje vreemd dat BMW zich dit bij zulke grote klant kan veroorloven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Maar VW ontkent het blijkbaar nog altijd. Ik zou gewoon niet panikeren mocht ik een 3L TDI in bestelling hebben, wat maakt het ook uit...

ze hebben de sjoemelsoftware op de 1.6 en 2.0 meer dan een jaar ontkent....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Ik heb AdBlue.

Ad blue... Eigenlijk gewoon voor de show als ik da allemaal lees/hoor
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

Comment

• Uit een zojuist naar buiten gekomen rapport van de Evironmental Protection Agency blijkt dat Dieselgate nog groter van omvang is dan aanvankelijk gedacht. En daardoor is het aantal merken waarin sjoemeldiesels te vinden zijn weer iets gegroeid. Het rapport komt niet van de eerste de beste, de Environmental Protection Agency -kortweg EPA- is een Amerikaanse […]

zoals ik reeds in het begin van het schandaal zei!

wat een triestige zaak eigenlijk,een Wannabee terreinwagen met een dure badge die dan nog eens sjoemelsoftware heeft......Wel erg dat ze daarin geinvesteerd bij Porsche.....beter goede distributies,nokkenasverstellers,cilinderwanden,ol ieafscheiders,.....

Echt een intrieste autobouwer. Je primijoem producten enkel kunnen verkopen door met de emmisiewaarden te knoeien....Heb medelijden met al die ooit geloofden dat een Cayenne iets klassevols was
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                        Ad blue... Eigenlijk gewoon voor de show als ik da allemaal lees/hoor
                                        Van mij moest dat er niet in se.

Comment

• eigenlijk echt hallucinant....Ik denk eigenlijk niet dat VAG dit gaat overleven,zou eigenlijk ook terecht zijn hé. Het is puur bedrog.
                                          En dan komen er net zoveel verhalen over olieverbruik ook bij....
                                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X