Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Das niet op eigen houtje hé. Dat wordt hen wel aangeraden van Ingolstadt veronderstel ik.


    Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Wolfsburg
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

    Comment


    • dietren claimt op eigen houtje en wacht af

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
        Wolfsburg
        Daar ook ja.


        Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          dietren claimt op eigen houtje en wacht af
          Zij doen dit niet zomaar hé. Hierdoor snijden ze direct in hun omzet, dus doen ze dit om gegronde redenen.
          Meer dan waarschijnlijk heeft VW hen bepaalde informatie meegedeeld waardoor ze tot deze beslissing overgaan.

          Comment


          • Begint te lijken op paniek-voetbal... Ik vraag mij af wat er met het rationaliseringsplan zal gebeuren... d'Ieteren zal in de komende maanden al hun dealers wel nodig hebben... Als dealer zou ik nog een beetje onderhandelen !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Begint te lijken op paniek-voetbal... Ik vraag mij af wat er met het rationaliseringsplan zal gebeuren... d'Ieteren zal in de komende maanden al hun dealers wel nodig hebben... Als dealer zou ik nog een beetje onderhandelen !
              Had ik hier ook al eens geschreven. Dealers kunnen een partijtje gaan schaken met 'D Ieteren. 😁


              Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Ik weet niet of het hier gepost werd maar op autobild hebben ze een 50-tal EU6 diesels getest op NOx en de slechtste auto was een Volvo met 16 keer de limiet.

                Alle merken komen er veelvuldig in voor, dus waarom iedereen nu zo hard focust op VW is me niet duidelijk.

                Alle merken moeten ofwel gesjoemeld hebben ofwel lieten de tests inherent toe om de boel te verneuken ( maar we wisten allemaal dat de cyclus niet representatief was!!)

                Mijn bedenking : als Volvo nog slechtere real word emissies heeft, wat hebben zij dan uitgestoken ???
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • Hoge bomen vangen veel wind.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                  Comment


                  • de link paar Autobild ADAC "EcoTest": Viele Euro-6-Diesel überschreiten NOx-Grenzwerte - autobild.de

                    Ik vermoed dat de test-cyclus kan doorlopen worden zonder dat de turbo aangesproken dient te worden ? In het echte verkeer blaast die turbo nogal regelmatig en dan gaat de uitstoot ook exponentieel omhoog ?

                    Om de test-cyclus te rijden wordt er ook maar een fractie van het vermogen aangesproken. Een 10-20pk max? Logisch dan ook dat een auto volgens de cyclus 'clean' is.
                    Last edited by germinal; 06/11/2015, 12:37.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      de link paar Autobild ADAC "EcoTest": Viele Euro-6-Diesel überschreiten NOx-Grenzwerte - autobild.de

                      Ik vermoed dat de test-cyclus kan doorlopen worden zonder dat de turbo aangesproken dient te worden ? In het echte verkeer blaast die turbo nogal regelmatig en dan gaat de uitstoot ook exponentieel omhoog ?

                      Om de test-cyclus te rijden wordt er ook maar een fractie van het vermogen aangesproken. Een 10-20pk max? Logisch dan ook dat een auto volgens de cyclus 'clean' is.
                      Bmw doet het niet zo slecht precies.

                      Comment


                      • die motoren zijn ontwikkeld om hard mee te knallen he

                        Toch verbazend, vandaag weer eens ritje van 600km, gemiddelde snelheid 160km/u en verbruik slechts 7.3 liter. Doe dat ritje met een 1.0 ecoboost motor en je hebt gegarandeerd meer verbruik. Maar ja, op papier is dat klein moteurke veel schoner natuurlijk.

                        Dacht wel dat de nieuwe 30d motor van BMW slechts 119 gram co2 heeft in de 730d ?
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • De meest logische en eerlijke meting zou zijn tijdens een sprintje van 0 tot 100 km/u zoals vermeld in de specifikaties van de wagen. Dus met volle belasting om alle paardjes aan te spreken. Pas dan zouden wij even goed kunnen lachen met de resultaten.

                          Comment


                          • De autolobby heeft er altijd alles aan gedaan om de grootverdieners die Europa besturen te vriend te houden en op die manier zo gunstig mogelijke testen te krijgen. Daar zitten dan ook de echte schuldigen: in het Europees Parlement en de Europese Commissie. Blijkbaar waren er verschillende nationale regeringen die er bij Europa op aandrongen om de verbruikstest zo gunstig mogelijk te maken voor de constructeurs. Als je zoiets weet dan besef je hoe machtig de auto-industrie is.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              die motoren zijn ontwikkeld om hard mee te knallen he

                              Toch verbazend, vandaag weer eens ritje van 600km, gemiddelde snelheid 160km/u en verbruik slechts 7.3 liter. Doe dat ritje met een 1.0 ecoboost motor en je hebt gegarandeerd meer verbruik. Maar ja, op papier is dat klein moteurke veel schoner natuurlijk.

                              Dacht wel dat de nieuwe 30d motor van BMW slechts 119 gram co2 heeft in de 730d ?
                              Ja 119gr in een zwaar slagschip als een 7 reeks. Sounds legit

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                De meest logische en eerlijke meting zou zijn tijdens een sprintje van 0 tot 100 km/u zoals vermeld in de specifikaties van de wagen. Dus met volle belasting om alle paardjes aan te spreken. Pas dan zouden wij even goed kunnen lachen met de resultaten.
                                Ik zou ook wel eens willen weten wat je naar buiten jakkert bij plankgas van 0 naar 100 of 200. Of op de autobahn zo een hele tijd aan 250. Lol.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Ik zou ook wel eens willen weten wat je naar buiten jakkert bij plankgas van 0 naar 100 of 200. Of op de autobahn zo een hele tijd aan 250. Lol.
                                  Van mijn gtr met het vorige blok wist ik het toevallig... 1089gram

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                    Van mijn gtr met het vorige blok wist ik het toevallig... 1089gram
                                    lolol. Is dat de uitstoot bij vollast?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      lolol. Is dat de uitstoot bij vollast?

                                      Neen 3000 rpm

                                      Met het nieuwe ls-blok gaat het wel veel minder zijn.

                                      Comment


                                      • Uit die Adac tests komt ook naar voor dat zeker ook Renault/Nissan niet goed bezig is...

                                        Misschien als ze alle resultaten eens grondig analyseren zullen ze hun conclusies trekken en dan geen motoren meer die niet minimaal 3.0L V6 of V8 zijn...
                                        Veel beter!
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          De meest logische en eerlijke meting zou zijn tijdens een sprintje van 0 tot 100 km/u zoals vermeld in de specifikaties van de wagen. Dus met volle belasting om alle paardjes aan te spreken. Pas dan zouden wij even goed kunnen lachen met de resultaten.
                                          Mm weet niet of dat meest representatief is.

                                          Beter zou zijn :


                                          - 10 km aan 130 op
                                          Snelweg
                                          - 10 km aan 50
                                          - paar km van 0 - 50 en 50 - 90 op realistische tijden..

                                          Dat likt me al wat representatief ?
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X