Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
    wie trekt er nu zo snel mogelijk op van 0-100 km/u ? heeft toch niets met de werkelijkheid te maken? ik probeer net zo traag mogelijk op te trekken om zo min mogelijk te verbruiken
    Nochtans is het zuiniger van vlot op te trekken en op het aanbevolen toerental op te schakelen. En met vlot bedoel ik geen vol gas geven.

Comment

• Ik bevestig de test traag is zuiniger

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Nochtans is het zuiniger van vlot op te trekken en op het aanbevolen toerental op te schakelen. En met vlot bedoel ik geen vol gas geven.
        Nochtans merk ik zelf dat hoe meer turbodruk, hoe hoger het verbruik. En dat is wel logisch, want turbodruk wordt opgebouwd door een restrictie in de uitlaat (de schoepen van de variabele turbo gaan meer toe). Dit zorgt voor extra pompverliezen.

Voor een benzine ligt de situatie anders, daar heb jede gasklep die voor pompverliezen zorgt tenzij ze vol open staat...

Comment

wie trekt er nu zo snel mogelijk op van 0-100 km/u ? heeft toch niets met de werkelijkheid te maken? ik probeer net zo traag mogelijk op te trekken om zo min mogelijk te verbruiken !

van mij mogen ze alle wagens maximum met 100 pk uitrusten! meer heb je er in belgie toch niet nodig!
          als iedereen maximum 100 pk heeft kan je toch altijd mee met het verkeer!
          trouwens de traagste wagens van nu zijn nog even snel dan de snelste wagens van pakweg 25-30 jaar geleden!
          en toen geraakte toch ook iedereen op zijn werk of aan de zee/alpen?
          Ik trek altijd zo snel mogelijk op. Indien baan vrij plankgas en schakel tussen 4.500 en 5.500 toeren. Eens op snelheid schakel ik naar een hogere versnelling en laat ik hem rustig lopen. Verbruik steeds 6.2L gemiddeld voor 1.2 16V benzine en dat is een van de meest verouderde benzinemotoren op de markt. Wagen weegt 1050kg en is 4m35 lang. Ik denk niet dat ik veel zuiniger zou zijn, als ik als een slak zou optrekken + ik hinder er niemand mee.

Voor de moraalridders ik spreek hier niet over overdreven snelheid ofzo he.

Comment

• Volgens autowebsite The Truth About Cars kunnen de autobezitters een geldbedrag verwachten van maximaal 1.250 dollar (ongeveer 1.160 euro). Bezitters van dieselauto's krijgen 500 dollar om vrij te besteden en 500 tot 750 dollar (465 tot 700 euro) om bij een Volkswagendealer uit te geven.
            HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ik zou bij Audi een skibox gaan halen, heb ik toch van doen. Maar gegarandeerd dat ze in Europa totaal zover niet zullen gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Maar gegarandeerd dat ze in Europa totaal zover niet zullen gaan.
              Misschien een kluifje voor het centrum voor gelijke kansen ?

Unia zet zich als openbare instelling in voor meer gelijkheid. We zijn expertisecentrum en ondersteunen wie discriminatie meldt. Ontdek meer.

Comment

• Op zich een slimme zet. Zo heb je achteraf weinig tot geen kans om nog legaal iets in te brengen. Je hebt immers reeds een schadevergoeding gehad. Wedden dat er in de kleine lettertjes staat dat 'door zich akkoord te verklaren met het uitbetalen van deze schadeloosstelling stelt de klant dat hij afziet van verdere rechtsgang inzake de uitstootproblemen van zijn voertuig' of iets dergelijks?

Vermoedelijk een goedkope manier om zoveel mogelijk potentiële rechtszaken af te kopen.
                Last edited by TooTall; 09/11/2015, 10:59.
                Mijn Skoda

Comment

wat heeft dit met egoistisch rijgedrag te maken? toch niet iedereen moet met een bmw of een ander ' premium merk' rijden?
                  Inderdaad iedereen mag optrekken zoals hij wil, maar ga dan niet links staan aan het licht als je 0-90 doet in 40 seconden

Dat is even ergerlijk gedrag als mensen die komen bumperkleven op een 50 baan wanneer je 55-60 rijdt
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

Comment

wie trekt er nu zo snel mogelijk op van 0-100 km/u ? heeft toch niets met de werkelijkheid te maken? ik probeer net zo traag mogelijk op te trekken om zo min mogelijk te verbruiken !

van mij mogen ze alle wagens maximum met 100 pk uitrusten! meer heb je er in belgie toch niet nodig!
                    als iedereen maximum 100 pk heeft kan je toch altijd mee met het verkeer!
                    trouwens de traagste wagens van nu zijn nog even snel dan de snelste wagens van pakweg 25-30 jaar geleden!
                    en toen geraakte toch ook iedereen op zijn werk of aan de zee/alpen?
                    Rare redenering hoor.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Inderdaad iedereen mag optrekken zoals hij wil, maar ga dan niet links staan aan het licht als je 0-90 doet in 40 seconden

Dat is even ergerlijk gedrag als mensen die komen bumperkleven op een 50 baan wanneer je 55-60 rijdt
                      +1 voor links staan aan de lichten, ergerlijk :-(

Comment

ik probeer mij aan de snelheids limieten te houden ! toch niets mis mee! waar staat in het verkeersreglement dat je binnen de 100m dit in 3 seconde moet doen??
                        Er staat ook niet dat je er 30 sec moet over doen.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• zelfs al trek je sneller op is het nog beter rechts te staan kunnen de achterliggers zonder te stoppen door het groen

Comment

• En die worden dan op hun beurt rechts voorbij gestoken door diegenen die beetje sneller optrekken...
                            Als ik met de Scenic op gang ben, zet ik me quasi altijd rechts om anderen niet te hinderen bij het optrekken.

Comment

• Ik heb nooit geen boete gehad voor rechts inhalen of pechstrook als er 2 camions langs elkaar rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Ik heb nooit geen boete gehad voor rechts inhalen of pechstrook als er 2 camions langs elkaar rijden.
                                Bewondering, bewondering. Jij moet echt een coole kerel zijn, zo continu op de pechstrook, en flitsend overal tussen.
                                Daar droom ik al heel mijn leven van om dat te durven.

Comment

• Ik moet tegenwoordig altijd glimlachen wanneer ik een zogenaamde Audi "clean diesel" te koop zie staan...

Comment

Een gewone naphte motor is alvast het zuinigst op maximum koppel, dus als ge stevig-maar-niet-te-zot optrekt. Hoe dan ook, uw optrekstrategie gaat u niet de grote bezuiniging opleveren. Wel andere dingen, goed anticiperen zodat ge minder moet remmen. Grote versnelling bij constante snelheid.
                                    En zoals zoveel het geval is, als ge te ver gaat krijgt ge andere problemen: te dicht op de voorligger rijden om te besparen? Niet vertragen aan zijstraten? Spaart allemaal geld hoor, maar ik zou het niet doen.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• hieraan zie je dat de (Nederlandse) consument echt niet wakker ligt van #dieselgate en de media het dus graag oppompt

Dieselgate schadelijk voor het imago van Volkswagen? Ongetwijfeld, maar de verkopen lijken er vooralsnog niet onder te lijden. Afgelopen maand waren het namelijk de Volkswagen-dealers die de meeste nieuwe auto’s konden uitleveren. Volkswagen ging in de eerste helft van 2015 veelal aan kop, maar moest in augustus en september haar positie aan Renault en Peugeot […]
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                        hieraan zie je dat de (Nederlandse) consument echt niet wakker ligt van #dieselgate en de media het dus graag oppompt

http://www.autoblog.nl/nieuws/11-mee...pulairst-81653
                                        Lijkt mij nogal voorbarig. De echte impact zal pas duidelijk worden begin 2016. Tussen bestellen en effectief op kenteken zetten en uitleveren zit er toch minstens een maand of twee.
                                        Ook is het gamma van VAG hier momenteel met 25% uitgedund wat sowieso ook (in België) een negatieve invloed zal hebben.

Comment

• De CC op vw.be is ondertussen aangepast, en alle motoren met verdachte CO2 uitstoot kan je niet meer kiezen. Bij de Golf o.a. de 1.6TDI, bij de Passat alle benzine motoren.

Comment

Working...
                                          X