Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    boete om 51 na correctie te rijden is toch even hoog als boete voor 55 ?
    daarmee dat ze steeds 51 op pv zetten
    Hoedadde? Het betekent dat als ge in't echt 54 rijdt ge niet geflitst wordt maar als ge in't echt 58 rijdt dan krijgt ge een boete. Daar doen ze dan 6km af, wat voor die snelheid niks uitmaakt. Maar als ge net boven een drempelsnelheid zit waarbij een hogere tarief wordt toegepast(ik ken de drempels niet) dan brengt die correctie u net onder de drempel en betaalt ge de lagere boete.
    30 jaar Mr Yuge!

    Comment


    • boete NA correctie bedoelde ik



      63 gemeten (dus pakweg 68 op veeel tellers) is 57 na correctie en das nog steeds €50, net zoals 51 na correctie

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        boete NA correctie bedoelde ik



        63 gemeten (dus pakweg 68 op veeel tellers) is 57 na correctie en das nog steeds €50, net zoals 51 na correctie
        Ja, maar wat betekent "daarmee dat ze steeds 51 op pv zetten"?
        Ze gaan zich niet bezighouden om de waarde na correctie, 57, nog eens te verlagen en er een 51 te maken. Of wel?
        30 jaar Mr Yuge!

        Comment


        • Nog even verduidelijken : tot 100km/u is de correctie 6km, boven is het 10%
          Dus geen boete als men niet harder rijdt dan de correctie boven de toegelaten snelheid (36, 56, 76, 96)
          Idem als men 132 op snelweg rijdt ipv 120.
          Dit uiteraard met chrono snelheden zoals gemeten met satellieten, wat ook verschijnt op de Coyote.
          wat wel nog een verschil kan maken ( maar niet op Coyote) is de omtrek van de wielen : bij mij vier kms per uur op de teller naargelang winter/zomerbanden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            zijn het niet die regelmatig 180 doen, die bij 120 daarna in slaap dreigen te vallen wegens 'te saai' ?
            Rijdt eens 90 s nachts op de snelweg en dan weet je het wel.

            Altijd dat gezaag over snelheid... Iemand die in de bebouwde kom ( dorpskern) 70 doet vind ik persoonlijk veel erger dan iemand 200 doet op de E19 om 3 uur s nachts .

            Het erge is dat ze meestal
            Niet in een dorpskern flitsen omdat 99.9% zich daar aan de snelheid houdt maar wel 100 meter voor het 70 bord gaan staan...

            Daarom dat veel mensen moeite hebben met het verkeersbeleid.

            De boetes zijn in Duitsland ook niet mals maar op grote delen van de snelweg maar je lekker 200 rijden of meer.

            In Engeland steken ze u in de gevangenis als ze u pakken met 200-250 en nemen ze 2-10 jaar u rijbewijs af.

            In belgie geven ze u voor hetzelfde vergrijp 1 maand rijverbod en een 1000 euro boete ?

            Het feit dat het allemaal zo relatief is toont aan dat het eenvoudigweg een conventie is die bepaald wordt door de machthebbers en daar heb ik het zo moeilijk mee.

            Geweld, diefstal, doding, verkrachting ed zijn overal strafbaar.

            De snelheid op de weg, not so... Wat wel overal vervolgbaar is is ONAANGEPASTE snelheid, wat ook logisch is.

            Het grappige is dat een weg die eerst 120 was van de ene op de andere dag naar 90 verlaagd kan worden etc...
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
              Die 6% marge is helemaal niet overal volgens mij. Was op de teller 128 oid. Terecht geflitst, daar gaat't me niet om, enkel dat gezaag over verkeersveiligheid dat men er rond wil hangen is onzin.

              Vanaf wanneer gaat het volgens u dan wel om verkeersveiligheid? Vanaf 140 per uur?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Vanaf wanneer gaat het volgens u dan wel om verkeersveiligheid? Vanaf 140 per uur?

                In de bebouwde kom...

                Comment


                • Mochten de snelheidslimieten een beetje logisch zijn... Dat je in bebouwde kom 50 mag, is normaal en kan soms nog te snel zijn. Maar 50 op een baan die vroeger 90 was en waar enkele huizen staan, da's erover. Bijna niemand houdt zich daaraan. Dan kan je je afvragen of het niet beter is de limiet op 70 te zetten. Hoe ze bij sommige snelheidsbeperkingen komen is mij een raadsel.

                  Comment


                  • De 60-80 limiet van vroeger was veel logischer.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Ja, maar wat betekent "daarmee dat ze steeds 51 op pv zetten"?
                      Ze gaan zich niet bezighouden om de waarde na correctie, 57, nog eens te verlagen en er een 51 te maken. Of wel?
                      vermits altijd iedereen komt klagen over 51 of 121 zou je denken van wel, ik weet het niet ik rij geen boetes

                      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Rijdt eens 90 s nachts op de snelweg en dan weet je het wel.
                      ik zeg steeds snel rijden is niet meer dan een slecht gewoonte vergelijk het met roken
                      ik ben een apense ringridder (75% autostradegebruik aan 100 zie ook mijn verbruik) waar de snelheid is beperkt tot 100 en ik houd mij daaraan, als ik daarna 120 is het al 'snel', zelfs met een s-klasse waar je 200 mee rijdt alsof je stilstaat

                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Bijna niemand houdt zich daaraan. Dan kan je je afvragen of het niet beter is de limiet op 70 te zetten. Hoe ze bij sommige snelheidsbeperkingen komen is mij een raadsel.
                      overal waar doden vallen gaat de speed omlaag, das politiek

                      de meerderheid (95%, het is dus ook enorm duur om die laatste 5% in het gareel te krijgen) houdt zich intussen rond apen netjes aan de limiet, mensen moeten werken en kunnen zich geen rijbewijsintrekking permiteren
                      Last edited by bobo; 10/11/2015, 18:24.

                      Comment


                      • nog heel even, de kennedytunnel...voor de beperking viel daar in mijn gedachten wel elke week een dode (ben zelf erdoor door de stad gaan knallen met een smart)

                        nu vallen er nog doden hoor, maar steeds minder
                        of...worden we kompleet liberaal gooien we de regels van ons af, terug paffen op kaffee, mogen drinken en rijden, iedereen zijn eigen persoonlijke limiet, meer zout in ons eten, vw diesels mogen terug

                        tis een keuze

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
                          De CC op vw.be is ondertussen aangepast, en alle motoren met verdachte CO2 uitstoot kan je niet meer kiezen. Bij de Golf o.a. de 1.6TDI, bij de Passat alle benzine motoren.

                          Op dezelfde site maken ze nog altijd reclame met hun Think Blue ....
                          Welkom bij « Think Blue. »

                          Iedereen kan bijdragen om het milieu te redden. Bij Volkswagen stellen wij ons niet tevreden met het bouwen van CO²-armere auto's: met "Think Blue." hebben wij als autobouwer een overkoepelende houding voor ecologische duurzaamheid ontwikkeld.


                          De Volkswagen filosofie.

                          Wie auto’s bouwt, draagt verantwoordelijkheid. Voor de klanten en voor het milieu. Bij Volkswagen is duurzaamheid een ondernemingsdoelstelling – en dus meer dan een goede bedoeling. Geen woorden maar daden. Iedere dag.
                          « Think Blue » noemen we die ingesteldheid.
                          En het bijzondere aan « Think Blue » is dat u kunt meedoen. We willen immers samen met u ons steentje bijdragen voor een beter milieu. Laten we met zin voor verantwoordelijkheid op weg gaan. En milieubewuster handelen. In de auto, buiten de auto, overal. Met onze BlueMotion Technologies verleggen wij vandaag al de grenzen op de weg.

                          Comment


                          • Golf GTD valt niet meer te configgen op vw.be
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • ja, roger, ja...ik wacht tot de rest van de constructeurs hen wagens terugtrekken op basis van overschrijden co²

                              dietren speelt cavalier seul, erg nobel

                              Comment


                              • Het viel op
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Nog even verduidelijken : tot 100km/u is de correctie 6km, boven is het 10%
                                  Dus geen boete als men niet harder rijdt dan de correctie boven de toegelaten snelheid (36, 56, 76, 96)
                                  Idem als men 132 op snelweg rijdt ipv 120.
                                  Dit uiteraard met chrono snelheden zoals gemeten met satellieten, wat ook verschijnt op de Coyote.
                                  wat wel nog een verschil kan maken ( maar niet op Coyote) is de omtrek van de wielen : bij mij vier kms per uur op de teller naargelang winter/zomerbanden.
                                  6% van de toegelaten snelheid is de technische correctie, met een minimum van 6 km/u.

                                  Dit betekent 7,2 km/u op de autosnelweg indien je 120 mag op die plek en op dat tijdstip!

                                  Bedenk ook wel dat dit een technische correctie is, en dat dus de flitstoestellen evenveel mogen afwijken en dat ge geen recht van klagen hebt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Mochten de snelheidslimieten een beetje logisch zijn... Dat je in bebouwde kom 50 mag, is normaal en kan soms nog te snel zijn. Maar 50 op een baan die vroeger 90 was en waar enkele huizen staan, da's erover. Bijna niemand houdt zich daaraan. Dan kan je je afvragen of het niet beter is de limiet op 70 te zetten. Hoe ze bij sommige snelheidsbeperkingen komen is mij een raadsel.
                                    snelheidsbelasting....

                                    een Canadese video maar dezelfde principes gelden overal.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Ik heb mijn coyote aangeschaft om dat ik 3x op een paar weken een boete had van 50€. 2x in de bebouwde kom aan 54 's morgens om 5u30 (51 gecorrigeerd, doemme toch) en dan op de E40 richting de kust aan 121 gecorrigeerd (weet de echte snelheid niet meer). Die laatste had mijn vrouw nog iets gezegd maar bij de E91 zat ik met 128 op de teller nog safe, met de E61 niet meer
                                      129-7,2 = 121,8 km/u...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        valt het niet op dat mensen steeds (vaak) voor 1 km te snel worden beboet...dat is natuurlijk niet op teller zit je een pak hoger...lijkt mij een manier van de wetgever om de absolute onzin van steeds maar dat laatste km-eterke op teller te snel willen rijden
                                        Ik rij al jaren 124, 104, 93, 73, 53, 32 op teller met steeds cc op. Ik zou mijn cc iets hoger kunnen zetten maar doe dat niet vermits we ook zeer veel in Nederland rijden en daar dan gemakkelijker tegen de lamp kunnen lopen.
                                        Ik begrijp de onzin van een Coyote dan ook niet. De tijd dat je spendeert omdat (on)ding te lezen of te volgen kan je beter gebruiken om je aandacht aan/op de weg te houden.
                                        Toch heb ik de laatste 5 jaar twee boetes opgelopen. Telkens had ik mijn aandacht er niet bij en reden 93 daar waar je maar 70 mocht. Zou een Coyote helpen? Dacht het niet want daar zou je op dat moment dan ook geen aandacht aan schenken. In mijn geval noem ik zo iets dan een beroepsfout.
                                        Als ik snel wil rijden dan doe ik dat ook bewust, weet ik waar, hoe & wanneer ik dat doe. Maar één persoon is hiervoor dan verantwoordelijk en die ken ik...
                                        Last edited by Metaxa; 10/11/2015, 23:06.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • De Coyote kan afgesteld worden zodat hij piept bij elke overschrijding van de plaatselijke snelheid, met of zonder marge

                                          Comment

                                          Working...
                                          X