Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    De Coyote kan afgesteld worden zodat hij piept bij elke overschrijding van de plaatselijke snelheid, met of zonder marge
    Als je er niet op let heeft het hetzelfde gevolg dan niet naar de snelheidsborden letten.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
      6% van de toegelaten snelheid is de technische correctie, met een minimum van 6 km/u.

Dit betekent 7,2 km/u op de autosnelweg indien je 120 mag op die plek en op dat tijdstip!

Bedenk ook wel dat dit een technische correctie is, en dat dus de flitstoestellen evenveel mogen afwijken en dat ge geen recht van klagen hebt.
      Oeps ! Ik heb nog gechekt, jij hebt gelijk !

Comment

• Elke nieuws over VW Scirocco 2011? Er is een probleem met dit model ook?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KurtisWarsha Bekijk Berichten
          Elke nieuws over VW Scirocco 2011? Er is een probleem met dit model ook?
          er is een probleem met elke VW...
          lets have some more member berries

Comment

• Elke mercedes ook, roest.
            Hoeveel kost dat onrechtstreeks aan de natuur?
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• daimler neemt afstand en zetsche zegt dat dieselgate een klap is voor hele duitse auto-industrie

en vw stopt produktie passat diesel in vs

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                6% van de toegelaten snelheid is de technische correctie, met een minimum van 6 km/u.

Dit betekent 7,2 km/u op de autosnelweg indien je 120 mag op die plek en op dat tijdstip!

Volgens mij klopt dat niet. Het is toch 6% van de gemeten (en niet toegelaten) snelheid?

Volgens jou krijg je een boete als je op de autosnelweg (120 toegelaten) 127,3 rijdt. Volgens mij niet.

Want: 127,3 - 6% = 119,66

128 'mag' nog, 129 niet (het omslagpunt ligt tussen 128,7 en 128,8, ermee rekening houdend dat bij snelheden boven de 100km/h de overtreding slechts wordt vastgesteld zodra de maximaal toegelatensnelheid met meer dan een volledige km/hwordt overschreden).

Dit alles volgens de omzendbrief.
                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• tel daar dan bij dat 121 of 129 na correctie nog steeds maar 50 is, en je teller nog eens afwijkt moet je al serjeus gaan deurperen om een hoge boete te halen

als ze geld willen halen zet je beter een dienaar aan eender welk rond punt om de niet pinkeraars eruit te halen

Comment

• Paar maanden geleden aan de kant gezet op de baan Kinrooi-Bree.
                    Op de teller reed ik toen +\- 105.
                    Gemeten snelheid volgens hun was 97, op pv stond een gecorrigeerde snelheid van 91.
                    50 euro.

Comment

• Onder de 100 km/u is het simpel, dan is de correctie 6 km/u (dus inderdaad: 97 - 6 = 91).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                        Paar maanden geleden aan de kant gezet op de baan Kinrooi-Bree.
                        Op de teller reed ik toen +\- 105.
                        Gemeten snelheid volgens hun was 97, op pv stond een gecorrigeerde snelheid van 91.
                        50 euro.
                        Dit bevestigt dus dat ze onder 100/u gewoon de 6km/u aftrekken. Ik neem aan dat de toegelaten snelheid 90 was, dan klopt de 50€. In uw geval betaalt je voor 1km , met 96 had je er aan ontsnapt. Dit het risico van met d elimiet te flirten. Met zo'n een forse afwijking van je teller tov van de reele snelheid doe je beter om een streepje te kleven op je teller

Comment

• boete niet ritsen is 110, geen richting aangeven rondpunt vind ik geen belgisch bedrag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            De Coyote kan afgesteld worden zodat hij piept bij elke overschrijding van de plaatselijke snelheid, met of zonder marge
                            is dat ook al niet het geval met een gewone gps?

Wat ik soms wel ergerlijk vind is vb zone 30 met een vast bord, waarom niet overal een dynamisch bord! ' s nachts om 3 uur 30km/u moeten rijden vind ik er op sommige plaatsten toch ook wel over!

en wat ik ook een goede regel zou vinden is: BEBOUWDE KOM 50 km/u en dan ANDERE WEGEN 80 km/u en wegen met een 2x2 gescheiden door midden berm 120 km/u

zou dit niet veel gemakkelijker zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              geen richting aangeven rondpunt vind ik geen belgisch bedrag
                              Niet gebruiken van richtingaanwijzers bij het verlaten van een rotonde is een overtreding van de eerste graad: onmiddellijke inning 55 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                                Wat ik soms wel ergerlijk vind is vb zone 30 met een vast bord, waarom niet overal een dynamisch bord! ' s nachts om 3 uur 30km/u moeten rijden vind ik er op sommige plaatsten toch ook wel over!
                                dynamisch bord is duurder + mens is een gewoontedier, als je op een bepaalde plek steeds maar 30 mag is het makkelijker inprentbaar voor de gebruikers (we spreken niet over een drukke ringweg waar de snelheid varabel wordt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                  Niet gebruiken van richtingaanwijzers bij het verlaten van een rotonde is een overtreding van de eerste graad: onmiddellijke inning 55 euro.
                                  thx, en is veel goedkoper dan flitsen en is ook een ergernis (wel veel minder gevaarlijk dan snel rijden )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                                    ok, mag ik vragen hoeveel u dit gekost heeft bij aankoop en hoeveel je jaarlijks voor updates moet betalen! als je dit verrekend mag je misschien al een aantal boete's gehad hebben...

ik heb op 11 jaar rijden welgeteld 1 boete gehad wegens te snel rijden! daarvoor moet je toch geen coyote aankopen?
                                    Aankoop 100€ verder geen kosten.
                                    Lifetime gratis updates.
                                    Ik heb er op 28 jaar 2 gehad.
                                    2 heel onnozele dus daarom heb ik dat gekocht.

Verdere voordelen zijn dat de snelheid voor uw neus staat zoals bij een head up display, de straatnaam is zichtbaar zonder dat ik naar beneden moet kijken.
                                    Ongevallen, files, wegwerkzaamheden enz worden er ook op gemeld.

Heb dit dus niet gekocht om te gaan vlammen maar om bij een onoplettendheid niet verrast te worden door één van de vele nutteloze flitspalen.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• German car regulators are expanding their investigation into suspected diesel emissions manipulation beyond Volkswagen to more than 50 models from brands including BMW, Mercedes, Ford, Volvo, Nissan and Jaguar Land Rover.
                                      The Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) regulator said on Wednesday it would run tests on models made by 23 German and foreign car brands on suspicion of further manipulation of nitrogen oxides emissions.

The Volkswagen emissions scandal explained

KBA said the tests were triggered by Volkswagen’s admission it had rigged such tests but also cited “verified indications from third parties regarding unusual pollutants emissions“.

“Since the end of September, KBA has been investigating whether further manipulation of emissions, of nitrogen oxides in particular, is taking place in the market,” KBA said in a statement.
                                      The watchdog said it has been comparing readings in a test setting with those from portable meters in real-life tests and two-thirds of the measurements had already been taken.
                                      Germany’s transport minister, Alexander Dobrindt, said in a newspaper interview last weekend that diesel vehicles, including those from foreign manufacturers, would be subjected to strict checks.

VW could face billions in car tax repayments over latest CO2 scandal

VW admitted in September to cheating tests for emissions of nitrogen oxides and the scandal widened with the company’s revelation last week that it had also understated carbon dioxide emissions.

Diesel car brands being investigated by KBA

BMW: 3 Series, 5 Series
                                      Mini Daimler Mercedes: C-Class, CLS, Sprinter, V-Class, Daimler Smart Fortwo
                                      Fiat Chrysler: Alfa Romeo Guilietta, Panda, Ducato, Jeep Cherokee
                                      Ford: Focus, C-Max
                                      Geely: Volvo V60
                                      GM Opel: Astra, Insignia, Zafira
                                      GM: Chevrolet Cruze
                                      Honda: Honda HR-V
                                      Hyundai: iX35, i20
                                      Jaguar Land Rover: Land Rover Evoque
                                      Mazda: Mazda 6
                                      Mitsubishi: ASX
                                      Nissan: Navara
                                      Peugeot: Peugeot 308
                                      Renault: Dacia, Kadjar
                                      Toyota: Auris
                                      VW: Golf, Beetle, Passat, Touran, Touareg, Golf Sportsvan, Polo, Crafter, Amarok; Audi A6, A3; Porsche Macan

http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA1023841111.PDF

We zullen dus binnenkort wel weten of er nog merken cheatsoftwarehebben, zoals sommigen hier beweren. Het Amerikaanse EPA heeft totnogtoe geen andere cheaters kunnen vinden en ze zijn volop dieselvoertuigen aan het testen.

Comment

• De kans dat VAG in het merkenbestand moet snoeien om een enigszins rooskleurige *herstel* geen poepbruine toekomst tegemoet te gaan, is aanzienlijk. De liefhebber van de meer emotionele automobiel zou daarbij weleens het haasje kunnen zijn. Of de geluksvogel, net hoe je ’t bekijkt. Niet elke Seat-fan hoeft immers fan te zijn van VAG. Genoeg […]

Comment

• Ik denk eerder aan Ducati
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                                          X