Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik wacht tot mijn aandelen verdubbeld zijn, al duurt t 4 jaar.
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      geen schadevergoeding voor europeanen omdat de markt anders is, amerikanen betalen meer voor diesel en eri rijden er minder rond

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

In Europa doet VW gewoon wat het wil terwijl ze in de VS veel meer tegenstand krijgen van uit politieke hoek want die willen hun eigen merken bevoordelen.

Comment

• VW maakt de technische aanpassingen bekend voor de 1.6 en 2.0 dieselmotoren (waar het dus allemaal mee begon):

Niet onbelangrijk is deze wat weggemoffelde, maar desalniettemin niet mis te verstane boodschap:

The objective for the development of the technical measures is still to achieve the applicable emission targets in each case without any adverse effects on the engine output, fuel consumption and performance. However, as all model variants first have to be measured, the achievement of these targets cannot yet be finally confirmed.

Ze geven het zelf al aan, geen verschil in vermogen of verbruik is niet "gegarandeerd"! Vermoedelijk hebben ze dit in samenspraak met hun advocaten geschreven.

Wat een glibberige tekst, alsof ze na al die weken van zelf testen van hun oplossing niet goed genoeg zouden weten welke invloed die aanpassingen hebben. Maar in plaats van dat gewoon direct toe te geven, dat fijntjes en vaag wegstoppen in een paragraaf. Gewenning aan slecht nieuws heet zoiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          In Europa doet VW gewoon wat het wil terwijl ze in de VS veel meer tegenstand krijgen van uit politieke hoek want die willen hun eigen merken bevoordelen.
          niet alleen de politiek, al zegt het democratisch adagio dat elk volk zijn bestuurders verdient, de consument is er natuurlijk ook heel anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            Ik wacht tot mijn aandelen verdubbeld zijn, al duurt t 4 jaar.

Niet overdrijven he Krikkie...

Comment

• Bwa in t voorjaar stonden ze op 250 punten.
              200 punten is toch haalbaar denk ik binnen een jaar

Comment

• beurs is een goktent, op de borst kloppen is voor niets nodig
                alle indexen staan op meerjaarse hoogtepunten en de rente was nooit eerder zo laag
                als je bij de coiffeur en op autoforum beurstips leest owee dan moet je gaan oppassen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                  beurs is een goktent, op de borst kloppen is voor niets nodig
                  alle indexen staan op meerjaarse hoogtepunten en de rente was nooit eerder zo laag
                  als je bij de coiffeur en op autoforum beurstips leest owee dan moet je gaan oppassen...

Alle indexen op meerjaarse hoogtepunten ? Welke coiffeur heeft dat gezegd ?
                  Een voorbeeldje de Dax30 staat nu op ongeveer 11330 en stond in maart op 12374 dat is een smak hoger...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Het enige wat je hiermee kunt bewijzen is dat de labotests en de realiteit mijlenver uit elkaar staan, hiermee kun je niet bewijzen dat er gesjoemeld is bij de tests...
                    Hetgeen dit bewijst is dat auto's in hun design, motormanagement etc geoptimaliseerd worden voor een labotest. Het enige verschil is dat VW dat doet via software die zeer eenvoudige parameters en gebruikt om het verschil weg vs labo te maken, daar waar andere constructeurs dit op een veel gesofisitceerdere manier doen, mogelijk zonder dat er specifieke software bij te pas komt. Maar het resultaat is toch exact hetzelfde? VW sjoemelt open en bloot (en hebben bljikbaar de knotsgekke redenering gemaakt dat er daar nooit iemand over zou vallen), terwijl andere constructeurs dat blijkbaar op een veel slimmere manier doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                      Hetgeen dit bewijst is dat auto's in hun design, motormanagement etc geoptimaliseerd worden voor een labotest. Het enige verschil is dat VW dat doet via software die zeer eenvoudige parameters en gebruikt om het verschil weg vs labo te maken, daar waar andere constructeurs dit op een veel gesofisitceerdere manier doen, mogelijk zonder dat er specifieke software bij te pas komt.
                      Waar haal je dat uit? Dat weet je toch niet?

Waar 96gr naar verwijst, is dat de testomgeving niet realistich is waarin getest wordt.

Vooralsnog is niet vastgesteld dat andere constructeurs ook bewust fraude hebben gepleegd, en op welke manier zij dat gedaan zouden hebben. Dat is vooralsnog speculatie.
                      Last edited by Vitus; 26/11/2015, 15:33.

Comment

• Wat was er in 2008 dat t even op 500 stond?

Comment

Ik wacht tot mijn aandelen verdubbeld zijn, al duurt t 4 jaar.
                          Ik ben ook nog steeds aan het wachten tot mijn 5000 aandelen van Lernout & Hauspie gaan stijgen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                            Ik ben ook nog steeds aan het wachten tot mijn 5000 aandelen van Lernout & Hauspie gaan stijgen.
                            Wachten loont

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                              Alle indexen op meerjaarse hoogtepunten ? Welke coiffeur heeft dat gezegd ?
                              Een voorbeeldje de Dax30 staat nu op ongeveer 11330 en stond in maart op 12374 dat is een smak hoger...
                              'In de buurt van' meerjaarse hoogtepunten dan als t zo nauw steekt...
                              Er is deze zomer inderdaad een correctie geweest maar bekijk eens wat langetermijngrafieken en je zal wel zien wat ik bedoel. Voorbije weken is een groot deel van het zomerverlies trouwens alweer goedgemaakt. Amerikaanse indexen zijn trouwens nog een stuk harder gestegen.

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                              prijs van oud papier is helaas ook ineengestuikt

Comment

Wat was er in 2008 dat t even op 500 stond?
                                speculatie over overname door Porsche (hadden opties gekocht)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                  speculatie over overname door Porsche (hadden opties gekocht)
                                  Ok

Comment

• audi schorst 2 techneuten ivm de 3.0 tdi (hopelijk met een zak vol zwijggeld dan toch)

Audi-topman Rupert Stadler heeft twee techneuten op non-actief gezet, nu de Duitse autobouwer in de Verenigde Staten geconfronteerd is met onregelmatigheden met de 3.0 V6 TDI-dieselmotor.

directie wist uiteraard van nix

Comment

• Allemaal kunstmatige PR om de klanten wat zand in de ogen te strooien.

De énige echt verantwoordelijken zijn de leidinggevenden binnen de groep, de rest voert uit wat gevraagd wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Hetgeen dit bewijst is dat auto's in hun design, motormanagement etc geoptimaliseerd worden voor een labotest. Het enige verschil is dat VW dat doet via software die zeer eenvoudige parameters en gebruikt om het verschil weg vs labo te maken, daar waar andere constructeurs dit op een veel gesofisitceerdere manier doen, mogelijk zonder dat er specifieke software bij te pas komt. Maar het resultaat is toch exact hetzelfde? VW sjoemelt open en bloot (en hebben bljikbaar de knotsgekke redenering gemaakt dat er daar nooit iemand over zou vallen), terwijl andere constructeurs dat blijkbaar op een veel slimmere manier doen.
                                        En de andere merken gebruiken Add-Blue, VW heeft dat niet nodig...
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Allemaal kunstmatige PR om de klanten wat zand in de ogen te strooien.

De énige echt verantwoordelijken zijn de leidinggevenden binnen de groep, de rest voert uit wat gevraagd wordt.
                                          100% akkoord.
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X