Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Realiteit is dat de storm heel wat minder groot is dan aanvankelijk voorgesteld. Ze verkopen zelfs meer wagens dan voor het uitbreken van dieselgate.
    Zelfde ooit gezien bij Renault en Ford toen er een storm was wegens sluiting in België.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Realiteit is dat de storm heel wat minder groot is dan aanvankelijk voorgesteld. Ze verkopen zelfs meer wagens dan voor het uitbreken van dieselgate.
      Zelfde ooit gezien bij Renault en Ford toen er een storm was wegens sluiting in België.
      Mooiste bewijs dat we echt in een omgekeerde wereld leven.

      Comment


      • Of dat er veel mensen zijn (maar die zitten niet op het forum, of durven misschien gewoon niet posten vanwege de sh*t die ze over zich heen krijgen) die er zich gewoon geen zier van aantrekken?

        Het kan me 10000 keer meer schelen of er maandag file zal zijn, dan heel deze (in mijn ogen zeer zwaar overroepen) 'dieselgate'.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Met andere woorden, komt daar dus nog iets van, worden die personeelsleden vervolgd, eventueel ontslagen enz.
          Alsof er software wordt uitgegeven die niet door vele schijven in de organisatie gecontroleerd wordt. VAG heeft mede aan de wieg gestaan van uitgebreide ontwikkelprocessen zoals aSpice, reken er op dat er continue peer reviews gedaan worden tijdens het hele ontwikkelingsproces, van specificatie tot implementatie, van ontwerp tot verificatie. Die code is door 'tig handen gegaan, no way dat het "een kleine groep technici" is geweest. Nou ja, in ieder geval meer dan de vier of vijf man die nu de schuld in de schoenen geschoven krijgen en als het waar is dat Bosch gewaarschuwd heeft tegen het gebruik van de software moeten er ook op hoger niveau managers van geweten hebben.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Had hier ook al af en toe iets negatief gelezen over D'ieteren, meestal door dezelfden maar ik heb er zeker geen klagen van.
            Bij Opel daarentegen.

            Je bent van Gent dus acht ik de kans klein dat je klant bent in een echte Dieteren garage.....Die zitten in Brusselse en Antwerpse en alles er tussen.

            Zelfstandige VW Audi garages kunnen zeer goed zijn,dat ga ik niet betwisten....heb idd enkel goede ervaringen,verhalen van die dealers!
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Je bent van Gent dus acht ik de kans klein dat je klant bent in een echte Dieteren garage.....Die zitten in Brusselse en Antwerpse en alles er tussen.

              Zelfstandige VW Audi garages kunnen zeer goed zijn,dat ga ik niet betwisten....heb idd enkel goede ervaringen,verhalen van die dealers!
              Je bedoelt een garage die wordt uitgebaat door D'ieteren?
              Denk zelf niet dat er in het Gentse zo een dealers zijn.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Die bedoel ik inderdaad. Ik ben echt niet contra Audi hé,in tegendeel...mocht ik niet bij Volvo werken zou ik me mss een A6 3.0TFSI aanschaffen. Alleen zijn mijn,en ook vele andere hun ervaring met Dieteren zo slecht dat je moet zien waar je hem koopt. Ik kan echt heel goede dingen schrijven over Hermans,Peerling,Coox,.....net daarom ik het niet snap waarom de eigen Dieteren garages er in garantie zo een meuk van maken....(degene die de garantie moet aanvragen moet hem betalen zeker?)
                Bvb Audi A6 2.0TDI: turbo defect: turbo 2x vervangen bij ACM....dan wagen binnengebracht bij Hermans....oliepomp gaf probleem: oliepomp,vaccuumpomp en turbo met tussenkomst vervangen,wagen rijdt als een zonnetje.....
                Bvb Audi A5 TFSI: bij Dieteren Coulance gevraagd om preventief kettingspanner te vervangen: wij vervangen het enkel als het kapot is. Wagen binnnen bij Delorge Peerlings: ketting en kettingspanner vervangen!
                Tel daar mijn eigen ervaring met PCM bij en je kent mijn idee!
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • Bij mij hebben ze zelf de motor van mijn elektrische zetel vervangen onder garantie.
                  Die snorde blijkbaar heel licht bij het verstellen, iets wat ik nooit hoef te doen en dus niet wist.
                  Dit hebben ze opgemerkt bij een onderhoud en mij laten horen.
                  Enkele weken later binnen gegaan en vervangen.
                  Vond ik dus mooi van hun.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Wagen gaat binnen bij Don Bosco Halle. Schitterende service en steeds professioneel aangepakt. Niets dan lof over die garage.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik kan er toch kop nog staart aan krijgen

                      vw geeft ootmoedig toe dat het sjoemelsoftware installeerde omdat ze niet de techniek of het geld in huis hadden om de dieselmotoren aan de uitstoonormen te laten voldoen...

                      nu wordt het bij de 1.2 en 2.0 in orde gebracht door software, en bij de 1.6 tdi door een 'flow transformer' = stukje buis...is dat dan zo duur of technisch ingewikkeld dat ze het niet gelijk monteerden

                      http://www.telegraaf.nl/autovisie/au...ekozen___.html
                      Nja, ik denk niet dat je dat zo moet bekijken. VAG zit nu met het mes op de keel en heeft wellicht heel veel resources op dit probleem gezet ten nadele van andere projecten. De ontwikkelingskost van iets wat ogenschijnlijk simpel is, kan net erg hoog zijn. Het is zoals een modern pop liedje: muzikaal-technisch zit een pop liedje zeer eeenvoudig in mekaar, maar het bedenken ervan is daarom net erg moeilijk en slechts weinigen gegeven.
                      Misschien zijn er ook patenten die betaald moeten worden e.d., ik verzin maar wat. En, een laatste aspect is dan men nu tot meer in staat is dan toen die motoren ontwikkeld waren.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        het grote voordeel is dat de staat geen poot meer heeft om op te staan als het gaat om chip tuning af te straffen
                        Integendeel! Het is net de sjoemelsoftware die je al shiptuning moet beschouwen. Chiptuning die als doel heeft om de wagen terug reglementair te maken, m.a.w conform de referentie: OK. Chiptuning die als doel heeft om het tegenovergestelde te doen is verboden en moet bij detectie retroactief ongedaan gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                          Nja, ik denk niet dat je dat zo moet bekijken. VAG zit nu met het mes op de keel en heeft wellicht heel veel resources op dit probleem gezet ten nadele van andere projecten. De ontwikkelingskost van iets wat ogenschijnlijk simpel is, kan net erg hoog zijn. Het is zoals een modern pop liedje: muzikaal-technisch zit een pop liedje zeer eeenvoudig in mekaar, maar het bedenken ervan is daarom net erg moeilijk en slechts weinigen gegeven.
                          Misschien zijn er ook patenten die betaald moeten worden e.d., ik verzin maar wat. En, een laatste aspect is dan men nu tot meer in staat is dan toen die motoren ontwikkeld waren.
                          Daar geloof ik niets van. Op een paar weken tijd zijn ze er plots in geslaagd deze motoren "relatief makkelijk" conform de normen te maken via (opnieuw?) software en het tussenplaatsen van een plastic onderdeel (??). Als dat nu zo snel kan, dan had dit in de ontwikkelingsfase evenzeer gekund. Niemand kan toveren, zelfs een gigantisch, arrogant auto-concern kan dat niet.

                          Met andere woorden, het is zo snel gegaan omdat er m.i. ergens een toegift is gedaan. Meer dan waarschijnlijk is dat een toename in het verbruik, of een daling van het vermogen. Het is opvallend dat VW hier bijzonder vaag over blijft in zijn officiële communicatie, en rustig verder blijft zeggen dat "alles in orde komt".
                          En dan wil ik de reacties nog eens zien...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Bij mij hebben ze zelf de motor van mijn elektrische zetel vervangen onder garantie.
                            Die snorde blijkbaar heel licht bij het verstellen, iets wat ik nooit hoef te doen en dus niet wist.
                            Dit hebben ze opgemerkt bij een onderhoud en mij laten horen.
                            Enkele weken later binnen gegaan en vervangen.
                            Vond ik dus mooi van hun.
                            Zowel VW als de retailers zullen de redenering gemaakt hebben dat hun belangrijkste conflict met officiele instanties is en niet met de klanten. Als de relatie met de klanten goed houden blijven ze de omzet draaien die nodig is om het bedrijf als gezond te beschouwen, zodat als ze in geldnood komen er wel een oplossing voor is. Tegelijk denk ik dat er over hetgeen nu achter de schermen gebeurt om zoveel mogelijk overal onderuit te komen een serieus nieuw dossierke kan opgesteld worden.
                            30 jaar Mr Yuge!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Met andere woorden, het is zo snel gegaan omdat er m.i. ergens een toegift is gedaan. Meer dan waarschijnlijk is dat een toename in het verbruik, of een daling van het vermogen. Het is opvallend dat VW hier bijzonder vaag over blijft in zijn officiële communicatie, en rustig verder blijft zeggen dat "alles in orde komt".
                              En dan wil ik de reacties nog eens zien...
                              Ik denk dat ze het slechte nieuws zo zullen spreiden en vertragen in de hoop de reacties te dempen.
                              30 jaar Mr Yuge!

                              Comment


                              • De officiële communicatie dient maar 1 doel: de aandelenkoersen omhoog krijgen. Wat er effectief zal gebeuren, moet nog blijken maar geloof maar dat aandeelhouders blij zijn met een goedkope oplossing...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                  Integendeel! Het is net de sjoemelsoftware die je al shiptuning moet beschouwen. Chiptuning die als doel heeft om de wagen terug reglementair te maken, m.a.w conform de referentie: OK. Chiptuning die als doel heeft om het tegenovergestelde te doen is verboden en moet bij detectie retroactief ongedaan gemaakt worden.
                                  belgie gaat heel laks met de situatie om, verklaarde al niemand te gaan verplichten aanpassingen te doen etc. ze zeggen dus eigenlijk "doe maar, ons boeit het toch niet"
                                  dan mag je de lijn doortrekken naar chip tuning imo
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                    Met andere woorden, het is zo snel gegaan omdat er m.i. ergens een toegift is gedaan. Meer dan waarschijnlijk is dat een toename in het verbruik, of een daling van het vermogen. Het is opvallend dat VW hier bijzonder vaag over blijft in zijn officiële communicatie, en rustig verder blijft zeggen dat "alles in orde komt".
                                    En dan wil ik de reacties nog eens zien...
                                    Dat is zeker mogelijk, maar we zijn hier beiden aan het gissen. We zullen zien wat de resultaten zijn. En dan spreken we mekaar opnieuw.

                                    Over officiele communicatie gesproken. Het aantal wagens dat een ingreep moet ondergaan ivm afwijkende CO2. Het zou gaan over "slechts" 36.000 auto's en niet over 800.000 zoals gevreesd. Bron: http://www.beursduivel.be/Beursnieuw...schandaal.aspx
                                    Last edited by ; 15/12/2015, 08:50.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      belgie gaat heel laks met de situatie om, verklaarde al niemand te gaan verplichten aanpassingen te doen etc. ze zeggen dus eigenlijk "doe maar, ons boeit het toch niet"
                                      dan mag je de lijn doortrekken naar chip tuning imo
                                      Ah. Ik dacht dat de aanpassing verplicht was? Als jij daar als consument niet op ingaat dan is je auto niet conform de referentie, m.a.w. je hebt eigenlijk geen geldig gelijkvormigheidsattest meer en dus is je auto niet toegelaten op de openbare weg. (Denk ik).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Dat is zeker mogelijk, maar we zijn hier beiden aan het gissen. We zullen zien wat de resultaten zijn. En dan spreken we mekaar opnieuw.

                                        Over officiele communicatie gesproken. Het aantal wagens dat een ingreep moet ondergaan ivm afwijkende CO2. Het zou gaan over "slechts" 36.000 auto's en niet over 800.000 zoals gevreesd. Bron: http://www.beursduivel.be/Beursnieuw...schandaal.aspx
                                        We zullen inderdaad zien wat het uiteindelijk geeft, maar sta me toe wel zeer sceptisch te zijn over de manier waarop VW communiceert, wat doet vermoeden dat ze slechts mondjesmaat het minder aangename nieuws willen prijsgeven.

                                        Zie bv hier:

                                        Die deutschen Autohersteller hinken bei den Software-Updates für Schummel-Diesel beträchtlich hinterher. Alle Infos für betroffene Besitzer.


                                        (en Autobild is het fanblad van VW)

                                        Welche Folgen hat ein Software-Update?

                                        Nach dem Update könnte im schlimmsten Fall ein erhöhter Verbrauch oder eine verminderte Motorleistung bei manchen Fahrsituationen die Folge sein. Da die manipulierte Software die Abgase und den Verbrauch auf dem Prüfstand regelt, könnte ein Update im besten Fall keine Auswirkung auf den Alltagsbetrieb haben. VW hat versprochen, transparent über alle Folgen aufzuklären.


                                        Het enige wat ze beloven is hier op tijd en stond duidelijk over te communiceren.

                                        Euh..ze hebben de aanpassingen uitgewerkt, maar ze kunnen nog niet communiceren over de invloed ervan op verbruik en/of vermogen.

                                        Euh...dat bleek dan niet uit hun tests dan ofzo?
                                        Communicatie..?


                                        En ja, wat het CO2 schandaal betreft is het een pak minder, maar er blijven nog altijd de 11 miljoen diesels voor het NOx schandaal.

                                        Comment


                                        • Ik vrees dat we nog even zullen moeten wachten op een goedkeuring 1999/94/EG voor bvb een S4...

                                          Auto-industrie krijgt geen uitstel om zich aan nieuwe uitstootnormen aan te passen
                                          AP
                                          De bevoegde milieucommissie van het Europees Parlement heeft gisteravond het besluit van de Europese lidstaten verworpen om de industrie meer tijd te geven om zich aan te passen aan nieuwe uitstootnormen. Vanaf september 2017 wordt de Real Driving Emissions-test ingevoerd, die de werkelijke uitstoot moet meten in plaats van laboratoriumtests. De EU-landen willen een overgangsfase waarin het is toegestaan de uitstootnorm van stikstof van 80 milligram per kilometer met 110 procent te overschrijden. Het EU-parlement sprak hier schande van en denkt dat een overschrijding van 20 procent meer dan voldoende is. Het oorspronkelijke voorstel van de Europese Commissie stond een overschrijding tot 2019 met 60 procent toe. EU-lidstaten als Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Italië willen echter hun industrie beschermen.

                                          Nu de milieucommissie het besluit heeft verworpen, moeten alle Europarlementsleden er zich nog over uitspreken. Dat zal begin 2016 gebeuren. Als het hele parlement ook tegen de plannen stemt, is het wetsvoorstel van tafel en moet de Europese Commissie voor april 2016 met een nieuw voorstel komen. Doorgaans volgen de parlementsleden het stemgedrag van de bevoegde commissie. Het imago van de auto-industrie kreeg dit jaar een forse deuk nadat bekend was geworden dat Volkswagen jarenlang wereldwijd 11 miljoen dieselauto's heeft verkocht die waren uitgerust met software die ervoor zorgt dat de uitstoot van schadelijke gassen in laboratoriumtests veel lager uitvalt dan in de praktijk.



                                          Bron: de Redactie
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X