Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    In veel kranten moeten journalisten X aantal artikels per tijdseenheid produceren. Een gedeeltelijke verklaring voor de belabberde kwaliteit.

Neem nu een artikel over iets waar jij persoonlijk veel van weet. Daar zal je zeker en vast de ene fout na de andere uithalen. Dat wil dus zeggen dat het in alle andere artikels, waar je weinig van weet, eveneens zo is.
    Nog erger is dat kranten vaak informatie zonder veel controle gewoon van elkaar overnemen.

Je hoeft niet alles over iets te weten zonder aan te voelen dat niet alles wat je leest juist is. Als je je maar genoeg divers informeert dan merk je dat ook zo op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
      T waren wel de ingenieurs van vw die fraude gepleegd hebben.
      VW heeft hier geen schuld aan.
      Ondertussen is gebleken dat ook de ingenieurs totaal geen schuld treffen: het zou de WC madam geweest zijn, ze heeft trouwens al bekend!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
        Ondertussen is gebleken dat ook de ingenieurs totaal geen schuld treffen: het zou de WC madam geweest zijn, ze heeft trouwens al bekend!
        Godmilaar, zeker iets met javel toevoegen ipv AB?
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

analyse van haar bankgegevens toont dat er de afgelopen jaren verschillende grote bedragen zijn gestort, via meerdere tussenstappen afkomstig uit München en Stuttgart.
          Verdomme, dit stinkt ! En 't ligt niet alleen aan den beerput waar ge door moet.

Comment

• Ik ben benieuwd of de nieuwe Europese bepalingen voor het op de openbare weg testen, ook gaat vermelden welke soort/type van brandstof (RON **) er moet/mag verbruikt worden.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Ik ben benieuwd of de nieuwe Europese bepalingen voor het op de openbare weg testen, ook gaat vermelden welke soort/type van brandstof (RON **) er moet/mag verbruikt worden.

en waar er getest moet worden, en hoe de wind moet staan, en welke temperatuur etc...

wie denkt dat dit nauwkeuriger resultaten gaat opleveren droomt. We gaan totaal geen vergelijk meer hebben.

Wat er mis was aan de huidige test is enkel dat de auto zoals hij getest wordt niet verkocht wordt. Afplakken van naden in de carroserie, wegen van de lichtste varianten (zonder opties en zonder achterbank etc..), afkoppelen van alternator/AC compressor, speciale banden, speciale olieen, speciale versnellingsbakken etc...

Comment

• Ge vergeet nog de speciale software!
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                  en waar er getest moet worden, en hoe de wind moet staan, en welke temperatuur etc...

wie denkt dat dit nauwkeuriger resultaten gaat opleveren droomt. We gaan totaal geen vergelijk meer hebben.

Wat er mis was aan de huidige test is enkel dat de auto zoals hij getest wordt niet verkocht wordt. Afplakken van naden in de carroserie, wegen van de lichtste varianten (zonder opties en zonder achterbank etc..), afkoppelen van alternator/AC compressor, speciale banden, speciale olieen, speciale versnellingsbakken etc...
                  Neen, er zijn nog enkele andere dingen mis.
                  Onder meer:
                  * Test te weinig vastgelegd in detail (bvb acceleratie van 0-60km/h mag nu in 2 minuten of zo)
                  * een aantal dingen wordt via theoretische formules in rekening gebracht (gewicht auto, windweerstand)
                  BMW 420dA : >>>

Comment

Gat in de markt me dunkt.
                    Was ik 25 jaar jonger begon ik een nieuw onafhankelijk testdorp volgens Europees opgelegde regels. Ik zou dan wel eerst zelf deze regels uitdokteren, vervolgens voorleggen aan een lange arm binnen de commissie, alles laten goedkeuren en blanco certificaten laten drukken. We beginnen met één dorp en als het wat werkt richten we hier & daar in Europa nog enkele andere centers op.
                    In the mainwhile vragen we uiteraard wat Europese subsidies aan om de winkel draaiende te houden...
                    Wat denken jullie...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Doen ! Waar kan ik solliciteren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Doen ! Waar kan ik solliciteren?
                        Oei, precies mijn "idee" vergeten te patenteren...

Comment

• Men spreekt ervan elke auto uit te rusten met een uitlaatgasmeter zoals bvb je gasmeter thuis. Eén keer per jaar wordt de meterstand dan opgenomen in een keuringscentrum en aan de hand daarvan zal je verkeersbelasting betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Men spreekt ervan elke auto uit te rusten met een uitlaatgasmeter zoals bvb je gasmeter thuis. Eén keer per jaar wordt de meterstand dan opgenomen in een keuringscentrum en aan de hand daarvan zal je verkeersbelasting betalen.

Is het dan niet veel simpeler om de verkeersbelasting volledig in de brandstof te verrekenen, en enkel de euro bonus als jaarlijksbelasting te handhaven? wie zuinig rijd, betaalt weinig. wie weinig rijd, betaalt weinig, wie maar op doet betaalt meer.

Comment

Is het dan niet veel simpeler om de verkeersbelasting volledig in de brandstof te verrekenen, en enkel de euro bonus als jaarlijksbelasting te handhaven? wie zuinig rijd, betaalt weinig. wie weinig rijd, betaalt weinig, wie maar op doet betaalt meer.
                              juist ! in dezelfde zin zou men beter de maximum-uitstoot te meten dan de minimum. Met de minimum te meten hebben wij gezien welke gedragingen gelokt worden. Laat ons starten van de cijfers die de constructeurs aangeven voor de snelste acceleratie, dus volgas... Pas dan zullen de vergelijkingen sprekend zijn, ook voor de zwaardere motorisaties, die op dit ogenblik praktisch op ralenti gemeten worden, en daardoor totaal niet representatief van het werkelijk gebruik;

Comment

• en wat dan met mensen die altijd zuinig rondrijden? die worden dan afgestraft omdat die auto 'kan' vervuilen.
                                zoals mijn golf dieselke. ik zit met een gemiddeld verbruik van 4,4L/100km gemeten over 94 000km (CO2 uitstoot 118gr). het is maar bitter weinig dat ik over de 5liter verbruik ga. mijn minimum is 3,43L (90gr), mijn max is 5,66L (147gr CO2).
                                op spritmonitor is op 164 wagens het gemiddelde verbruik 5,45L (141gr) en het maximum zit op 7,73 (200gr). dan zouden zuinige mensen dus afgestraft worden omdat die golfkes in staat zijn om 200gr uit te stoten.
                                mijn maximum verbruik is amper hoger dan het gemiddelde verbruik van al die golf diesel rijders. de mijne staat dan ook volledig dichtgedraaid om niet te roken of te verbruiken (gaskabel verlengd zodat volgas niet kan en roetstop staat volledig dicht dat die bijna stilvalt)
                                in de huidige maatschappij krijgt iedereen voordeel als de auto 'zuinig kan zijn' maar worden diegene die harder doorrijden niet extra gestraft. (mijn golf met onbekende CO2 en euro0 zou 297gr CO2 aangesmeerd krijgen. ben ik content dat die oldtimer is want die waardes zijn absurd).
                                jij wil dus een systeem dat de hardrijders normaal betalen, maar de zuinigrijders WEL extra afgestraft worden dus meer te belasten dan ze verbruiken met hun rijstijl. beetje omgekeerde wereld.
                                Last edited by ; 25/12/2015, 11:35.

Comment

Erg is dat de wc madam een man blijkt te zijn .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Men spreekt ervan elke auto uit te rusten met een uitlaatgasmeter zoals bvb je gasmeter thuis. Eén keer per jaar wordt de meterstand dan opgenomen in een keuringscentrum en aan de hand daarvan zal je verkeersbelasting betalen.
                                    Dat heb ik hier 5 jaar geleden op het forum als eens een keer voorgesteld.
                                    Dan hebben ze toch al zekerheid over het innen van twee taksen.
                                    Je verbruik via de pomp en je uitstoot irl.
                                    Eerlijker dan dat kunnen we niet rekenen veronderstel ik.

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

• Met een rood hoofd moet ik eigenlijk bekennen dat dit mijn Kerstgrapje was lol...

Zalig Kerst aan iedereen hier!!

Comment

• VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Met een rood hoofd moet ik eigenlijk bekennen dat dit mijn Kerstgrapje was lol...

Zalig Kerst aan iedereen hier!!
                                        Is niet erg...
                                        Realiteit en fictie liggen altijd heel dicht tegen elkaar.

Op 1 april misschien nog eens proberen. 😁👍🏼

🎄🎄🎄🎄🎄🎄

Last edited by Metaxa; 25/12/2015, 12:52.

Comment

• VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Dubbel

Last edited by Metaxa; 25/12/2015, 12:53.

Comment

Working...
                                          X