Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    en als je die "boete" betaald mag je wel met je oud gebakje in de stad. nu nog benieuwd naar de hoogte van die 'boete'.
    stel nu dat ze 50€ boete geven als je een zone inrijd waar je niet in mag. dan kan ik beter bij mijn oldtimer golf blijven rijden. voor die 1keer elke 2jaar dat ik in antwerpen kom, betaal ik wel die boete. is goedkoper dan een jongere wagen in te schrijven
    Nog goedkoper is om die ene keer buiten de zone te stoppen en voor 50 euro dan maar met de tram verder te gaan...

Comment

• En ze zijn vertrokken...
      De dag die je wist dat zou komen. Lang verwacht en nu dan ook echt gebeurd: het Amerikaanse ministerie van Justitie klaagt Volkswagen AG aan voor het rommelen met de software van 600.000 auto’s, waardoor de werkelijke emissies veel groter waren dan wanneer de auto’s onder gecontroleerde omstandigheden werden getest. Sjoemelsoftware dus, om het zo […]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
        Goed zo. Vergeet niet dat het hier bewuste fraude was, na het falen voor een emissie-test.

Die fraude is dan misschien opgezet door de poetsvrouw of de WC-madam van VW, maar nog altijd blijft VW verantwoordelijk
        BMW 420dA : >>>

Comment

• State attorneys from 48 US states expressed discontent with VW's gambit of citing German law as the reason for not turning over the requested emails.
          "I find it frustrating that despite public statements professing cooperation and an expressed desire to resolve the various investigations, Volkswagen is in fact resisting cooperation by citing German law," Connecticut Attorney General George Jepsen said in a statement Friday.
          US state attorneys have claimed German carmaker VW is not cooperating enough with the investigation into the diesel emissions cheating scandal. They accused the company of withholding evidence.

Lijkt wel of ze absoluut voor de 90 miljard dollar boete willen gaan....

Comment

• VW gaat waarschijnlijk alle usa vw's terugkopen.
            Ik dacht dat we morgen meer gingen horen.
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• hm welke merken zouden overblijven van de vag groep als die boete effectief moet betaald worden? ik zie lamborghini, porsche en audi wel opgekocht worden maar de rest?
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                http://www.dw.com/en/us-state-attorn...ing/a-18968069

Lijkt wel of ze absoluut voor de 90 miljard dollar boete willen gaan....
                Een stukje eruit geknipt :

Anyone who has ever bought a toaster made in the USA will have been struck by the fact that such devices, simple though they are, come packaged with a remarkably thick instructions manual. On the second page there's an explanation of how the toaster is operated. The rest of the booklet takes pages and pages to describe various things one must NOT do with the toaster. Don't stick your hands in it, don't shove any metal implements, cats, dogs or hamsters into it, and so on.

The reason: if some foolish action were not listed in the instruction booklet and some idiot ended up taking that action, the maker of the toaster could find themselves facing a multi-million dollar lawsuit claiming injuries, and possibly bankruptcy.

But it appears that the people at VW in charge of generating emissions test cheating software over the past few years didn't have a made-in-America toaster standing around in their kitchens. There's no other way to explain the stupidity of their fraud.
                Last edited by taiko; 10/01/2016, 21:26.

Comment

• T is dat, die vw's verkopen ze binnenkort hier bij my way
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                    VW gaat waarschijnlijk alle usa vw's terugkopen.
                    Ik dacht dat we morgen meer gingen horen.

dat scheldt de boete niet kwijt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                      But it appears that the people at VW in charge of generating emissions test cheating software over the past few years didn't have a made-in-America toaster standing around in their kitchens. There's no other way to explain the stupidity of their fraud.
                      Da's gewoon de journalist die tracht te scoren. Gaat zelden gepaard met inzicht. Ik denk eerder dat VW voldoende inzicht hadden in hoe de Environmental Protection Agency werkt, om te weten dat het risico vanuit die richting laag was. Het directe risico. Ik denk dat ze een berekende gok namen.
                      In Europa hebben ze dan ook nog eens veel invloed bij de officiele instanties. Dat ligt in de VS waarschijnlijk anders.
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• NOx fix voor Volkswagen diesels afgekeurd

Je dacht dat het nieuws voor Volkswagen vandaag iets positiever was? Think again. Het California Air Resources Board (CARB) heeft namelijk bekend gemaakt dat het de geplande fix voor de 2.0 liter diesels afkeurt (statement hier). Het gaat om de modellen gemaakt tussen 2009 en 2015 die tot 40 keer meer NOx konden uitstoten. De […]

Feest !

En dan deze nog niet vergeten :

CEO Volkswagen: Wij hebben niet gelogen.

Volgens Volkswagen-topman Matthias Müller lag een technisch probleem in de Verenigde Staten aan de basis van het schandaal met de sjoemelsoftware die uitstootgegevens manipuleerden. 'We hebben niet gelogen', verklaarde Müller in een Amerikaans interview. Een uitspraak die hem in Duitsland niet in dank werd afgenomen.
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Nu ook Renault-schandaal: aandeel stort in

Door: redactie
                          14/01/16 - 12u48 Bron: AFP, Bloomberg

© reuters. Het aandeel van de Franse autobouwer Renault is vandaag plots ingestort na berichten over huiszoekingen die mogelijk verband houden met fraude bij uitstoottesten. Het aandeel was kort na de middag 20 procent van zijn waarde verloren. Beleggers dumpen ook andere autobouwers.
                          Het bericht kwam van het Franse persagentschap AFP, dat zich baseerde op vakbondsbronnen. Fraudebestrijders zouden vorige week sommige Franse vestigingen van Renault hebben bezocht en computers van directieleden in beslag genomen hebben. Het onderzoek zou te maken hebben met fraude met emmissietesten, zoals dat ook bij Volkswagen het geval was.

De invallen vonden volgens de vakbond plaats in het ingenieurscenter van Lardy, het technologisch centrum van Guyancourt, de site van Plessis-Robinson en de zetel in Boulogne-Billancourt. De vakbond heeft de directie gisteren naar de zaak gevraagd, maar kreeg nog geen antwoord. "Iedereen is verrast", aldus vakbondsman Franck Daoût. Een reactie van de fraudedienst of van Renault is er nog niet.

Niet alleen Renault krijgt klappen op de beurs, ook Peugeot, Daimler, Volkswagen en BMW noteren dieprode cijfers.
                          Mijn Skoda

Comment

• Ow ow ow, het zal nog waaar zijn dat ze allemaal gesjoemeld hebben...

Comment

• Meent ge dat echt...Heb je daar ooit aan kunnen twijfelen? Denk je dat alleen VAG zo slecht is?

Ze doen het *allemaal*...
                              Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                Meent ge dat echt...Heb je daar ooit aan kunnen twijfelen? Denk je dat alleen VAG zo slecht is?

Ze doen het *allemaal*...

Ze manipuleren allemaal, dat wist ik inderdaad wel. Maar echt sjoemelen zoals hetgeen waar VW op betrapt was, dat dacht ik niet.

Comment

• Tsja, ze spreken nog dat ze niet weten over wat het gaat juist.

Denk dat er ondertussen al een hoop merken plotsklaps 'softwareupdates' etc. hebben zitten doorvoeren sinds het bekend geraken van het sjoemelen bij VAG...

We hebben er nog het laatste niet van gehoord denk ik!
                                  Mijn Skoda

Comment

• Ik zal er niet van wakker liggen wie dat allemaal gedaan heeft. De auto industrie is blijkbaar nog niet klaar om milieuvriendelijkere auto's te maken. Met van die sjoemelsoftware zo een drama te maken is niemand geholpen, en aan die miljoenenboetes heeft behalve de staatskas toch niemand iets.

Comment

• Volgens pdf reeel verbruik 350 bt 6.2 :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Ik heb ne benzine gekocht, dus zit safe lol... Maar er is nog niks bewezen lijkt me? Enkel een huiszoeking zoals men van plan was

Comment

Working...
                                        X