Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• renault = franse staat zoals belgacom be

staat of valt frankrijk mee

Comment

• Frankrijk heeft maar 20 procent van de aandelen geloof ik...

Comment

• maar 20%

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Tsja, ze spreken nog dat ze niet weten over wat het gaat juist.

Denk dat er ondertussen al een hoop merken plotsklaps 'softwareupdates' etc. hebben zitten doorvoeren sinds het bekend geraken van het sjoemelen bij VAG...

We hebben er nog het laatste niet van gehoord denk ik!
          Integendeel, heb geen software updates meer ontvangen sinds september. Enkel de oudere moeten op sommige auto's nog uitgevoerd worden, maar die lopen dun. Deze week 1 update gedaan. En dit over 2 onafhankelijke merken.

Comment

• Nu in de winter zit ik zo'n 30% boven het officiële verbruik, maar ik kom de stad niet uit. In de zomer betreft het nog zo'n 10% meerverbruik. op Langere afstanden zit ik 25% onder het normverbruik, dus het kan wel. Gisteren, met 15cm sneeuw en nagenoeg stapvoets rijdend verkeer was het verbruik een stuk hoger, maar dit was voornamelijk 1ste en 2de versnelling.

Mijn auto staat niet in de lijst van geteste wagens.

Comment

• 11 november 2015:

7 december 2015:
              Last edited by Metaxa; 19/01/2016, 01:43.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Rarara, op de keuring kunnen ze geen sjoemelsoftware ontdekken:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Dit vind ik ook wel een hilarisch stukje:

Zo zouden bijvoorbeeld wel indicatoren voor te hoge emissies vastgesteld kunnen worden met "remote sensing", een soort keuringsapparaten langs de weg, die van een voorbijrijdend voertuig onder andere de rookpluim kunnen meten en analyseren.
                Ik geloof niet dat zoiets technisch mogelijk is. En dan nog, als dit mogelijk is dan kan dit toch makkelijk te omzeilen zijn? Wat een onzin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Rarara, op de keuring kunnen ze geen sjoemelsoftware ontdekken:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ik geloof niet dat zoiets technisch mogelijk is. En dan nog, als dit mogelijk is dan kan dit toch makkelijk te omzeilen zijn? Wat een onzin.
                  Bij de minste wind...
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Bij Opel doen ze pas heimelijk... Dat ze dat toch gewoon toegeven
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Al een geluk dat ze het op de keuring niet kunnen zien he, want dan zouden mensen met een chiptuning ook gescheten zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                        Bij Opel doen ze pas heimelijk... Dat ze dat toch gewoon toegeven
                        s
                        Bij Opel was het een marter. Die heeft zich onder de kap verstopt met een laptop om de software aan te passen.

Comment

• Als ingenieur bij Opel zou ik daar wel een update voor kunnen fixen (paswoord veranderen van marter naar retram). Dan zit je safe.

Comment

• Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km

Comment

• Waarom zouden ze bij de keuring de computer van een wagen moeten kunnen inlezen, als dat geen onmiddellijk nut heeft voor de keuring?

Daarnaast is me ook onduidelijk, een auto inlezen, wat is dat juist.
                              Krijg je dan werkelijk zoals bij een pc logfiles met datumvermelding met alles wat er is gewijzigd, en in welke directory.
                              Kan je zien wat er is gewijzigd, kan je die nieuwe files oproepen enz. om te lezen wat de updates inhield enz.

Nergens verneem je daar iets over. Misschien hadden ze zich bij de VRT daar ook iets meer mee moeten bezig houden om hun case sterker te maken. Nu is het puur woord tegen woord, zonder daadwerkelijke tastbaar bewijs, zoals "de update in kwestie".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Rarara, op de keuring kunnen ze geen sjoemelsoftware ontdekken:

Dit wordt al jaren toegepast in Californië. Kan perfect. je moet bvb door een sluis aan een oprit van de autosnelweg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                  Bij Opel doen ze pas heimelijk... Dat ze dat toch gewoon toegeven
                                  Bij gm zit er al sjoemelsoftware in mijn 25 jaar oude camaro. Maar staat gewoon gedisabled in de chip.

Noemt highway lean mode.....

Comment

• De VW garages hebben de opdracht gekregen van Dieteren om de werken te gaan uitvoeren aan de desbetreffende wagens. Er zou een oplossing zijn voor de 1.6 diesels en de 2.0 liter diesels. Dieteren gaat deze kosten verhalen in Duitsland. Wat ze gaan doen is confidentieel.

Garage vertelde mij dat er al klanten gemeld hebben dat ze eerst een vermogenstest gaan laten vaststellen door een gerechtsdeurwaarder en deze nadien nog is gaan vergelijken. Dat worden nog leuke tijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                      Wat ze gaan doen is confidentieel.

.
                                      Waarom verbaast ons dit niet.

Heeft VW dan nergens publiek gemaakt welke specifieke wijzigingen die software update gaat aanbrengen?

Comment

• Op YouTube staan toch de oplossingen die ze gaan uitvoeren, de oplossingen staan hier zelfs op de autowereld website..
                                        2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                                        2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                                        1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                                        (o\_!_/o)

Comment

• Sensor bij de luchtinlaat en software zeker?
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km

Comment

Working...
                                          X