Indien het "resetten" van de motor configuratie inderdaad een hoger verbruik zou genereren, dan zullen de meeste carpolicys dienen herzien te worden. Deze zijn meestal opgemaakt rekening houdend met het gemiddeld verbruik.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nog een rechtszaak erbovenop:
http://arstechnica.com/cars/2016/03/ftc-sues-volkswagen-says-clean-diesel-advertising-was-deceptive/Trade commission asks for an injunctive relief to make customers whole.
The Federal Trade Commission (FTC) sued Volkswagen Group of America (VGoA) on Tuesday, alleging that VGoA deceived American consumers with its “Clean Diesel” ad campaign. The FTC charged that "Super Bowl ads, online social media campaigns, and print advertising,” targeted environmentally conscious consumers, when in reality, Volkswagen’s Jettas, Passats, Golfs, and other diesel vehicles were the opposite of environmentally conscious.
Volkswagen Group was charged with a Notice of Violation from the Environmental Protection Agency (EPA) in September, alleging that the automaker had installed so-called defeat devices, or illegal software, on its 2009-2015 diesel cars that made them emit up to 40 times the amount of nitrogen oxide (NOx) as is legally allowed under normal driving conditions. The cars had been certified by the EPA because during EPA lab tests, VW’s software would sense that the car was being tested in a lab and let the emissions control system work properly under those conditions. Volkswagen later admitted that up to 11 million diesel vehicles were equipped with the software, prompting investigations in the US and Europe. The Department of Justice sued VW Group in January, and the company has been in ongoing negotiations with the EPA and California’s air regulator to find a fix for the cars that would put them in compliance with the Clean Air Act.
This latest complaint from the FTC does not specify how much the commission is seeking, but in a press release the commission notes that VGoA had sold or leased more than 550,000 diesel vehicles for an average price of $28,000, "based on false claims that the cars were low-emission, environmentally friendly, met emissions standards and would maintain a high resale value." (This complaint does not include the handful of diesel Porsches on which Volkswagen AG, the umbrella company above VGoA, also installed defeat devices, but it does include Audis sold through VGoA.) A press release from the FTC states that it will seek compensation for VGoA customers.
In addition, the FTC is asking for an injunction against VGoA. In a complaint filed in the Northern California District Court (PDF), the FTC writes, "Consumers have suffered and will continue to suffer substantial injury as a result of Defendant Volkswagen USA’s violations of the FTC Act. In addition, Defendant has been unjustly enriched as a result of its unlawful acts or practices. Absent injunctive relief by this Court, Defendant is likely to continue to injure consumers, reap unjust enrichment, and harm the public interest."
In its press release, the FTC added that Volkswagen's "Clean Diesel" campaign claimed that its diesel cars "reduce nitrogen oxides (NOx) emissions by 90 percent and have fewer such emissions than gasoline cars,” the FTC wrote.
The commission's complaint alleges that "Volkswagen USA’s marketers studied their targets’ psychology, concluding that such consumers 'rationalize themselves out of their aspirations and justify buying lesser cars under the guise of being responsible.'" The complaint listed a variety of ads which it considered deceptive, including an ad in which a Volkswagen and a non-Volkswagen diesel vehicle were given "the coffee filter test," where a white coffee filter is placed on the cars' exhaust pipes, and after running the cars the Volkswagen's filter came out clean and the other car's filter looked dirty. The FTC writes: "The tester then proposes making coffee with the filters, commenting: 'Traditional diesel coffee, it’s got the extra kick. It’s got the carbon monoxide, the sulfur oxide... Ready for some sooty emissions, diesel particulates... ?'"
The FTC also cites collaborations with The Nature Conservancy as well as "strategic product placement" involving actress Gwyneth Paltrow, who arrived at the Hollywood premiere of Iron Man III in a diesel Audi, as elements of deceptive marketing.
In addition, the commission is faulting VGoA for promising its customers that the diesel vehicles would have good resale value. "In training dealers and distributors to sell and lease DDVs [Defeat Device Vehicles], Volkswagen USA encouraged dealers to highlight the durability and high resale value of TDIs," the complaint reads. "Training materials and fact sheets for dealers stress that TDIs have a higher resale versus gasoline vehicles (noting a $3,800 resale difference at 48,000 miles and a $3,000 difference at 60,000 miles)."
This turned out also to be false, the FTC claims, because after the news of the illegal software broke, affected vehicles have suffered dramatic loss in value.
In an e-mail to Ars, Jeannine Ginnivan, the Senior Manager for Corporate and Internal Communications at VGoA, responded with a statement, "Volkswagen has received the complaint and continues to cooperate with all relevant US regulators, including the Federal Trade Commission. Our most important priority is to find a solution to the diesel emissions matter and earn back the trust of our customers and dealers as we build a better company."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenbij de gemiddelde auto met verschillende standen is er toch maar 1 ECU? De verschillen tussen de standen is dan ook voor het sturen, de ophanging en de automaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenEr zijn er die in de sportstand extra vermogen of koppel hebben. Maar dit doet er niet toe, de fabrikant bepaalt in welke stand er getest moet worden. Hoe dan ook, onder de testcondities met een maximum vermogen van zo'n 30pk gaat de sportstand geen verschil maken in uitstoot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtende Alfa Romeo Giulietta bvb....lets have some more member berries
Comment
-
ik denk maar denken is voor paarden...dat vooral de potentiometer van de gaspedaal wordt veranderd in sportstand en de sturing automaat
ik denk niet dat een normale auto in eco stand minder vermogen levert maar dat het vooral dieper in de gaspedaalstand zit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik denk maar denken is voor paarden...dat vooral de potentiometer van de gaspedaal wordt veranderd in sportstand en de sturing automaat
ik denk niet dat een normale auto in eco stand minder vermogen levert maar dat het vooral dieper in de gaspedaalstand zit
jakob zijn Giulietta daarentegen geeft geen motorisch verschil tussen sport of normaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtende Alfa Romeo Giulietta bvb....
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriaaah? waar dan?
voor zover ik weet zijn er wel autos die in sportstand de versnellingsbak later laten schakelen zodat de motor hoger in toeren gaat, wordt de inspuiting anders gedaan, gaat de gasklep sneller in actie schieten om een betere gasrepons te krijgen.
snellere gasrepons = meer verbruik = meer uitstoot.
ik geloof dat er zelf autos zijn waarbij het inlaattraject anders gemaakt wordt (langer/korter) waarbij de luchtflow versneld wordt en er daarbij meer vermogen gegenereerd wordt.
nog niet te vergeten de dikke motoren waarbij cilinders worden uitgeschakeld als je eco rijd.
stukje uit het grote tuningtopic:
mij maakt je niks wijs dat die multimappen wel meer vermogen leveren en toch identiek dezelfde uitstootnormen halen.
dat bestond trouwens 20jaar geleden ook al in de vorm van dubbel carbs. bij gewoon rijden werkt er slechts 1 klep, bij volgas trok je de 2de mechanisch open. later werd de 2de klep zelf met vacuum open getrokken (kan je dus perfect een knopje tussen zetten die het vacuum afsluit zodat je bij testen slechts 1 kleinere carbu hebt, en bij straatrijden de 2 kan gebruiken).
honda heeft ongeveer hetzelfde met het Vtec systeem waar ineens de nokkenassen anders gebruikt worden voor meer vermogen. kan je ook evengoed de Vtec uitschakelen en de volledige uitstootcycles met de 'standaard' doorlopen
ik werk al 9 jaar in de sector en ik leer alle dagen bij maar dat is boven men petje!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk BerichtenAh is dat een nieuwe VW? ik dacht me toch iets van een Topic naam te herinneren..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenfcapri heeft nergens gemeld dat het enkel om VW met een sport/eco knopje zou gaan. Elk merk zou aan dezelfde normen moeten voldoen.
awel laten we over Italiaanse bazaar beginnen.. zéér logisch!
Edit: VW heeft geen sportknop!!Last edited by Jangske; 03/04/2016, 18:17.
Comment
-
Onder sportknop versta ik iets heel anders, daar heeft DCC niks mee te maken.
Jij haalt dit aan om een punt te maken die er eigenlijk geen is... Want het draait hier om software, niet om ophangingen en de setup ervan.
Een sportknop a la, ik-geef-de-wagen-wat-pk's-bij heeft VW niet. Tuners kunnen dat erin steken maar daar heeft de constructeur niks mee te maken.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenEr zijn er die in de sportstand extra vermogen of koppel hebben. Maar dit doet er niet toe, de fabrikant bepaalt in welke stand er getest moet worden. Hoe dan ook, onder de testcondities met een maximum vermogen van zo'n 30pk gaat de sportstand geen verschil maken in uitstoot.
Ik kan er ni aan doen als gij u aangesproken voelt e
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprikerel, gij moet echt leren lezen. ik zei NERGENS dat snellere gasrespons = meer pk
ik schreef: snellere gasrepons = meer verbruik = meer uitstoot
als een auto sneller optrekt, dan is het maar normaal dat die dan ook meer zal uitstoten. in de test waaraan autos moeten voldoen, moeten ze een bepaald traject volgen. en daar zit een bepaalde acceleratie in.
als een fabrikant zijn auto in eco modus zo programmeert dat die weinig uitstoot in die test, dan is het heel goed mogelijk dat die in sportstand NIET aan die uitstootnormen voldoet.
die test trekt gewoon op niks, en VW is in america door de mand gevallen (in europa slaagt vw nog altijd in die test). ge zou al die functies in nieuwe autos maar eens moeten gaan napluizen, er zullen er wel vele zijn die ook softwarematig iets veranderen.
VW is de eerste die ferme boetes krijgt nu, maar er kan nog veel **** boven komen bij andere merken ook
oh kijk, ge gaat weer bijleren. en dat pas na 9jaar zeg. die smeerlappen hebben dat toch niet bijgestoken zonder u op de hoogte te stellen... t gaat dan wel over de DCC die het onderstel aanstuurd.
een sport/comfort knop van een scirocco
de 2012GTD
en de link van de fabrikant waar ge alles kunt nalezen en direct bijleren dat VW ook een sportknop heeft: http://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/techniek/dcc
en een fotootje van een bekende chiptuner, met een VW (jaja, echt een VW) met multimap erin.
maarja, wat ken ik nu van autos af... t is nu niet dat ik een grote garage heb met een hoop autos in...
dju, rats vergeten, heb ik wel.
maarja, t is niet dat er in mijn familie autotechniekers zitten. DJU, ook vergeten, mijn broer werkte nog bij VW als autotechnieker...
t zit me echt niet mee, dementie...
Als u zo met u klanten overweg gaat dan zullen de vele wagens blijven staan!
Als u het niet eens bent met de testen bent u altijd vrij om hier klacht neer te leggen bij de betreffende instanties.
De knop die u bedoeld gaat over de ophanging en heeft niks met het motormanagement te maken.
Wat heeft die foto van een "bekende"chiptuner met vw te maken en met de sjoemelsoftware?!
Ik heb nooit geïnsinureerd dat u niets van een auto kent.
Ik ben blij dat u broer bij VW heeft gewerkt maar heeft niets met dit topic te maken.
Mvg, iemand die 9 jaar in het vak zit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenbij de gemiddelde auto met verschillende standen is er toch maar 1 ECU? De verschillen tussen de standen is dan ook voor het sturen, de ophanging en de automaat.
1 ecm maar verschillende programmas
Zelfs mijn 25 jaar oud vehicle heeft zelfs een highway lean mode waarbij mijn co aanzienlijk zakt.
Maar waarbij de nox uitstoot niet te houden is.Last edited by Timmie; 03/04/2016, 20:44.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk BerichtenAh is dat een nieuwe VW? ik dacht me toch iets van een Topic naam te herinneren..
Vtec?? Multimappen?? Origineel?? Snellere gasrespons =meer pk?? :eek: :eek:
ik werk al 9 jaar in de sector en ik leer alle dagen bij maar dat is boven men petje!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenIk heb het gevoel dat gij al 9 jaar bandjes aan het leggen zijt.....
Comment
-
Ik toon u 2 foto's.. Die vooral geen kloten met het onderwerp te maken hebben. Jij bent ook zo iemand die aan alles een draai geeft om het toch maar naar u zin te zetten. Ik snap waarom jij op heel wat negeerlijsten staat op dit forum
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprige replyed één van mijn postings waarin staat "snellere gasrepons = meer verbruik = meer uitstoot" en ge zet eronder:
en dan mag ik mij niet aangesproken voelen? uit uw laatste zin versta ik dat gij al 9jaar in de sector werkt, alleswetend zijt want ge leert alle dagen bij, en ik zit hier maar onzin te verkopen.
mijn reactie dat ge moet leren lezen, was dus idd voor die 2 vet getypte regels hierboven.
VW heeft gesjoemeld door 2 verschillende softwaresetups in hun ECU te programmeren.
ik zeg hierbij ook dat er andere merken zijn die dit opzettelijk doen en waarbij je met een knopje eco/sport de verschillende kan selecteren.
daarna komt ge groot van de toren blazen dat VW geen sport knop heeft. en ik toon u 2 fotos waar er wel degelijk een comfort/sport knop te zien is. die knop laat de motor idd geen hoger vermogen genereren, maar zet de ophanging in sport. maar toch, de 'sport' knop zit erin
waar ik vooral over val is: VW moet monsterboetes betalen, en de andere fabrikanten gaan vrijuit, terwijl er meerdere zijn die sofwarematig 'foefelen'
Hier word over Vtec, multimappen en tuning en dergelijke gesproken = niet terzake.. ik praat hier met iedereen.. daarvoor is het ook een forum.. ik heb hier nog nooit iemand persoonlijk aangevallen.
Ik voel me zeker niet veelleerd das ook de reden waarom dak zeg dak alle dagen bijleer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprikerel, gij moet echt leren lezen. ik zei NERGENS dat snellere gasrespons = meer pk
ik schreef: snellere gasrepons = meer verbruik = meer uitstoot
als een auto sneller optrekt, dan is het maar normaal dat die dan ook meer zal uitstoten. in de test waaraan autos moeten voldoen, moeten ze een bepaald traject volgen. en daar zit een bepaalde acceleratie in.
als een fabrikant zijn auto in eco modus zo programmeert dat die weinig uitstoot in die test, dan is het heel goed mogelijk dat die in sportstand NIET aan die uitstootnormen voldoet.
die test trekt gewoon op niks, en VW is in america door de mand gevallen (in europa slaagt vw nog altijd in die test). ge zou al die functies in nieuwe autos maar eens moeten gaan napluizen, er zullen er wel vele zijn die ook softwarematig iets veranderen.
VW is de eerste die ferme boetes krijgt nu, maar er kan nog veel **** boven komen bij andere merken ook
een sport/comfort knop van een scirocco
de 2012GTD
en de link van de fabrikant waar ge alles kunt nalezen en direct bijleren dat VW ook een sportknop heeft: http://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/techniek/dcc
en een fotootje van een bekende chiptuner, met een VW (jaja, echt een VW) met multimap erin.
...
Wat hebben de "sportknoppen" met uitstoot te maken laat staan met sjoemelsoftware?
Denk dat je hier fameus aan't afwijken bent van het oorspronkelijke.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment