Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autobanden Donckers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Ik denk dat dit enkel voorkomt bij 'oude' banden met verstorven rubber. Wat volgens mij ook mogelijk is is dat er in de bandenfabriek een verkeerde samenstelling of compound van het gebruikte rubber kan gemaakt zijn.
    En ik denk dat ge de zijwanden van banden om zeep kunt krijgen door ze nooit op te pompen. Ge krijgt geen craquele natuurlijk, maar misschien wel barsten in de lengte.
    30 jaar Mr Yuge!

    Comment


    • #22
      Een band die geen druk verliest moet zelden of nooit opgepompt worden. En zoals gezegd is nieuw rubber veel soepeler dan oud rubber en dat zal dus niet zo snel barsten vertonen of scheuren.

      Een auto die altijd buiten staat: in de winter in de barre koude en in de zomer in de brandende zon, daarvan zal het rubber van de banden volgens mij ook veel sneller tekenen van veroudering tonen en bijgevolg barsten of scheuren.

      Comment


      • #23
        Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige Espace. Gekocht in maart verleden 2014. In maart 2015 allemaal kleine scheurtjes in de voorste banden. Waren banden van de eerste montage. Volgens de codes waren het banden die zeer recent gefabriceerd waren. Continental laten komen, expert zei dat dit inderdaad een fabrieksfout was en dat ik me nieuwe banden moest laten steken.
        Heb altijd juiste bandendruk aangehouden, nooit een borduurtje genomen,... Dus oorzaak volledig onbekend.
        Nu laat ik twee nieuwe banden monteren en gingen die oude naar Continental voor onderzoek. Een week of twee later kreeg ik berich dat de banden conform waren en dat ik de nieuwe (400 EUro + BTW) zelf moest betalen.
        Begrijpe wie begrijpe kan.
        Heb dan na veel aandringen 1 band gratis gekregen en de garage heeft uit goodwill de montage niet aangerekend.
        Banden hadden trouwens nog maar 10 k gereden.
        Dus als consument hang je volledig af van hun goodwill...

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
          De zomer doorrijden op winterbanden is een slecht idee, omgekeerd kan veel minder kwaad.
          Winterbanden zouden zeer veel grip verliezen bij hogere temperaturen.
          nope

          is al vele malen getest. Een winterband in de zomer zit gemiddeld rond 1 tot 1.5 meter langere remweg dan een zomerband. Een zomerband in winterse omstandigheden kan makkelijk meer dan het dubbele zijn van de winterband.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige Espace. Gekocht in maart verleden 2014. In maart 2015 allemaal kleine scheurtjes in de voorste banden. Waren banden van de eerste montage. Volgens de codes waren het banden die zeer recent gefabriceerd waren.
            Dat weet ik nog en het is verreweg de meest plausibele uitleg in dit geval. Maar uit de beperkte info die ik hier zie sluit ik nog niet uit dat het iets anders kan zijn ook. Ik denk dat we meer zouden weten als alle vier banden dezelfde sleet vertonen. Dat zou op een constructiefout wijzen. Als er maar 1 of 2 zijn zou ik serieuze onderdruk niet uitsluiten, eventueel samen met putten. Maar dan gaat ge het aan de aard van de sleet ook zien. Waarschijnlijk. Want ik herinner me een band waar ge niks aan zag, alleen was de band op het wiel ertegenover veel sneller gesleten.
            Bij banden houd ik er rekening mee dat er gemakkelijk een tussenzit die 0.1 bar per maand verliest.
            30 jaar Mr Yuge!

            Comment


            • #26
              Ik denk dat als de topicstarter niet wat meer uitleg geeft, we kunnen blijven gissen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige Espace. Gekocht in maart verleden 2014. In maart 2015 allemaal kleine scheurtjes in de voorste banden. Waren banden van de eerste montage. Volgens de codes waren het banden die zeer recent gefabriceerd waren. Continental laten komen, expert zei dat dit inderdaad een fabrieksfout was en dat ik me nieuwe banden moest laten steken.
                Heb altijd juiste bandendruk aangehouden, nooit een borduurtje genomen,... Dus oorzaak volledig onbekend.
                Nu laat ik twee nieuwe banden monteren en gingen die oude naar Continental voor onderzoek. Een week of twee later kreeg ik berich dat de banden conform waren en dat ik de nieuwe (400 EUro + BTW) zelf moest betalen.
                Begrijpe wie begrijpe kan.
                Heb dan na veel aandringen 1 band gratis gekregen en de garage heeft uit goodwill de montage niet aangerekend.
                Banden hadden trouwens nog maar 10 k gereden.
                Dus als consument hang je volledig af van hun goodwill...

                Is uniroyal geen onderdeel van continental ?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                  Dat weet ik nog en het is verreweg de meest plausibele uitleg in dit geval. Maar uit de beperkte info die ik hier zie sluit ik nog niet uit dat het iets anders kan zijn ook. Ik denk dat we meer zouden weten als alle vier banden dezelfde sleet vertonen. Dat zou op een constructiefout wijzen. Als er maar 1 of 2 zijn zou ik serieuze onderdruk niet uitsluiten, eventueel samen met putten. Maar dan gaat ge het aan de aard van de sleet ook zien. Waarschijnlijk. Want ik herinner me een band waar ge niks aan zag, alleen was de band op het wiel ertegenover veel sneller gesleten.
                  Bij banden houd ik er rekening mee dat er gemakkelijk een tussenzit die 0.1 bar per maand verliest.
                  In mijn geval was de auto uitgerust met bandenspanningscontrole. Je kon de druk oproepen op het dashboard. Die is altijd correct geweest want dat systeem is vrij gevoelig afgesteld en geeft alarm als de druk te laag komt.
                  Ik ga ervan uit dat de voorbanden meer 'afzien' en hierdoor de achterbanden geen scheurtjes vertoonden.
                  Is wel kwalijk dat je geen enkele vorm van verzet hebt eens je die banden meegeeft en volledig afhangt van hun goede wil. Ik had zelfs op mail de verklaring van de expert die schreef dat het niet normaal was en dat de banden gewisseld moesten worden. Om dan na het verdict te schrijven dat ik gerust had mogen doorrijden met die banden zolang er geen drukverlies was... Bizarre mannen he.
                  Ma goed, ik zou ze toch gewisseld hebben want rondrijden met banden met een fout in is veel te riskant vind ik.

                  Of Uniroyal een onderdeel is van Conti weet ik eigenlijk niet.

                  Comment


                  • #29
                    27 reacties en geen topicstarter meer te zien ... kunnen we het niet over preisoep hebben ?

                    Comment


                    • #30
                      Erg eigenlijk he... wijle maar uitleg geven.

                      Comment


                      • #31
                        [QUOTE=Packard;5678419]27 reacties en geen topicstarter meer te zien ... kunnen we het niet over preisoep hebben ?[/QUOTE


                        Ik heb liever tomatenroomsoep

                        Comment


                        • #32
                          Ferm ... hoe maak je die eigenlijk ?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Ferm ... hoe maak je die eigenlijk ?

                            Da weet ik niet, ik eet die alleen maar

                            Comment


                            • #34
                              Ik ken de meestergast van Donckers Wijnegem zeer goed en het zou mij verbazen dat ze zoiets voorstellen. Mevrouw "Donckers", de eigenares van de keten, zit daar meestal ook. De winterbanden zou ik ook niet accepteren. Het is er meestal wel erg druk. Mss toch maar eens proberen om de meestergast te spreken. In PM stuur ik eventueel zijn naam door.
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #35
                                Volgens de man van de autocontrole en Donckers zijn het banden van 2012.
                                maat : 205/50R 17V 93 V
                                Profielen zijn nog perfect.
                                Een eerder probleem:
                                Alle 3 a 4 maanden moet ik deze achterbanden oppompen. Ik heb dit een jaar geleden gemeld bij Donckers. Er werd toen een lek gevonden en hersteld .
                                Het probleem zou wel opgelost ...
                                Toch niet , alle 3 a 4 maanden moest ik opnieuw banden oppompen .
                                Volgens de bedrijfsleider doe je dit alle 2 maanden . Sorry maar ik ken niemand die dit doet .

                                Ik denk nu naar een plaats te gaan waar ze mijn velgen ook willen nakijken en zo nodig de oorzaak wat die dan ook kan zijn aanpakken .
                                Ander rij ik mijn nieuwe banden waarschijnlijk opnieuw stuk , door mogelijk onvoldoende druk.

                                Comment


                                • #36
                                  Bandendruk wordt hier alle 4 weken gecheckt.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Bandendruk wordt hier alle 4 weken gecheckt.
                                    ZOT!

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik doe dat als ik mijn oliepeil nakijk: zelden dus.

                                      Bij mijn A6 echter: elke week

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                        ZOT!
                                        Hierse daarse ... den zera, we zaten samen in de instelling ... ik zat bij de zotten en jij bij de ZZH's.

                                        Alles OK met je ?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                          Hierse daarse ... den zera, we zaten samen in de instelling ... ik zat bij de zotten en jij bij de ZZH's.

                                          Alles OK met je ?
                                          Ik herken je niet meer,je bent zoveel verandert..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X