Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aktie Mediamarkt/Leaseplan private lease

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• aktie Mediamarkt/Leaseplan private lease

kweenie of dit hier op de juiste plaats staat, anders mag een mod dit verplaatsen
    wat vinden jullie van de aktie http://www.mediamarkt.be/nl/shop/lease_car.html ?

als ik dat zo uitreken komt dat goedkoper uit dan een autootje aankopen van 3000€ voor 2 jaar(verzekering/taks voor 2 jaar+biv+onderhoud meegeteld)
    en dan rijdt de dochter in een nieuwe auto ipv een oud gebakje van 10jaar of ouder...
    tis omdat we op zoek moeten voor een ander autootje voor de dochter dat ik 't beginnen vergelijken ben...
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Qua prijs is het wel interessant, Ze worden allemaal bij ons besteld, heb er al paar keer mee gereden nu omdat er van de media markt een paar moesten getankt worden, zijn ook wel maar 1.2 naftjes dus gaan niet echt vooruit maar ideaal voor in het stad. Qua uitrusting zit er ook genoeg op, bluetooth, automtische verlichting, automatische ruitenwissers, usb aansluiting, enige wat 'mist' is navigatie.
    Last edited by IbifaHo; 04/10/2015, 15:58.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Qua prijs is het wel interessant, zijn ook wel maar 1.2 naftjes, niet vooruit te bakken maar ideaal voor in het stad. Qua uitrusting zit er ook genoeg op, bluetooth, automtische verlichting, automatische ruitenwissers, usb aansluiting, enige wat 'mist' is navigatie.

je krijgt een voucher voor een tomtom erbij....
      is voor de dochter, ze had tot woensdag een vw polootje 1.4 60pk van 2001...
      als ik uitga van 2500€ aankoop voor weer een polootje 1.4 met 60pk, biv, taks verzekering kom ik 300€ goedkoper uit maar is de factor onderhoud en reparaties onbekend....(gerekend over 24 maanden)
      daarom dat ik 't overweeg, nog 2 jaar en ze heeft gedaan met leren, dus dan kan ze ofwel kiezen om terug eentje te leasen(indien dan nog zo interessant) of een nieuwe te kopen....
      als ik de gebruikskost(verzekering/taks/onderhoud etc) en afschrijving(ik reken op 1%/maand omdat we van plan zijn die lang te houden) van onze Aygo er naast leg, kom ik ook duurder uit dan de leaseaanbieding....
      mijn autootjes:

Comment

Denk wel u uw geval dat het nog interessant is. Nu is het zo goedkoop omdat dat via die actie verloopt via mm en lp. Is ook gewoon puur om meer mensen te laten kennis maken met leasing.

Comment

in andere landen is leasing heel gewoon, hier vind je bijna enkel bedrijfswagens in leasing.
          vind het wel een goeie prijs en zo'n corsa is nog een leuk auto'tje, zeker voor een jong meisje
          lets have some more member berries

Comment

Wel rekening houden met de kleine schades, stoeprandschade e.d. worden op het einde van een lease altijd in rekening gebracht. Als men in zijn eigen auto kleine schades rijdt, dan heeft dat verder niet veel gevolgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
              Wel rekening houden met de kleine schades, stoeprandschade e.d. worden op het einde van een lease altijd in rekening gebracht. Als men in zijn eigen auto kleine schades rijdt, dan heeft dat verder niet veel gevolgen.
              was ook zo met de leasingbakken van't werk, max bedrag dat er ooit moest betaald worden was 117€(barstje pinker door steenslag)
              mijn autootjes:

Comment

bij mij was het een kleine 700 EUR

Comment

Mij lijkt dit wel een faire actie. Je zal er alleszins u broek niet aan scheuren. Vraag me enkel af wat er gebeurd met een ongeval in fout e.d. Wordt dat gewoon afgehandeld zoals u gewone verzekering dat zou doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                    Mij lijkt dit wel een faire actie. Je zal er alleszins u broek niet aan scheuren. Vraag me enkel af wat er gebeurd met een ongeval in fout e.d. Wordt dat gewoon afgehandeld zoals u gewone verzekering dat zou doen?
                    omnium is inbegrepen, vrijstelling 450€
                    mijn autootjes:

Comment

je moet heel goed de kleine lettertjes lezen of vragen wat er na die 2 jaar gebeurd. Want bv steenslag e.d. is iets waar je niet aan kan doen tenslotte maar ze soms toch durven aanrekenen (nieuwe voorruit ofzo)

bij een collega van mij voelden ze zelfs aan de onderbumper vooraan op schuurschade van drempels of hoge borduren...
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Eventueel een mogelijkheid om deze in automaat te nemen, iemand een idee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                          Eventueel een mogelijkheid om deze in automaat te nemen, iemand een idee?

zover ik gelezen heb, niks te kiezen buiten de 3 voorgestelde kleuren....
                          mijn autootjes:

Comment

Idd. Niks te kiezen, manuele 1.2 in het grijs, ander grijs of zwart.

Comment

Lijkt me een correcte aanbieding, en uiteraard is dit de eerste aftasting van de markt.
                              Als dit aan slaat, dan volgen er nog wel aanbiedingen, misschien kan je dan zelf je config ook maken (maar dan op een langere termijn)...

Inderdaad opletten met de 'schade na teruggave'. Vroeger was dat geen probleem, nu doen ze echt belachelijk.
                              Een krasje op de bumper door iets uit te laden... betalen.
                              Ieder klein krasje op de velgen duiden ze aan, en je krijgt de rekening. Op het werk al meerdere verslagen gezien waar de afrekening boven de 1000€ uit kwam, en dat was dan voor auto's van 4 jaar oud met 170.000 km. Als daar nog geen putje in de deur mag zitten, dan is het echt niet te doen.

Mijn dochter heeft binnen een jaar of 2 ook een auto nodig als ze stage moet lopen. Ze hoorde dit aanbod, en was direct geïnteresseerd, alleen moet het een Fiat 500je worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Lijkt me een correcte aanbieding, en uiteraard is dit de eerste aftasting van de markt.
                                Als dit aan slaat, dan volgen er nog wel aanbiedingen, misschien kan je dan zelf je config ook maken (maar dan op een langere termijn)...

Inderdaad opletten met de 'schade na teruggave'. Vroeger was dat geen probleem, nu doen ze echt belachelijk.
                                Een krasje op de bumper door iets uit te laden... betalen.
                                Ieder klein krasje op de velgen duiden ze aan, en je krijgt de rekening. Op het werk al meerdere verslagen gezien waar de afrekening boven de 1000€ uit kwam, en dat was dan voor auto's van 4 jaar oud met 170.000 km. Als daar nog geen putje in de deur mag zitten, dan is het echt niet te doen.

Mijn dochter heeft binnen een jaar of 2 ook een auto nodig als ze stage moet lopen. Ze hoorde dit aanbod, en was direct geïnteresseerd, alleen moet het een Fiat 500je worden...
                                Dat was ik me ook direct aan het afvragen. Welke kosten zijn er qua schade en extra kilometers.

Qua kilometers valt er terug te vinden en valt allemaal best mee. Belangrijkste voorwaarde, zorg dat je zeker niet boven de 30.000 km per jaar komt, dan begin je veel bij te betalen.

Qua schade, staat er dat je enkel de eerste 450 euro zelf moet betalen. De vraag is natuurlijk, hoe wordt dit bekeken. In totaal per periode? Per krasje? ... Dit kan heel goed meevallen of heel hoog oplopen afhankelijk van de manier waarop dit bekeken wordt.

Comment

als ik de vergelijking maak tussen een auto van 2500€ aankoop en 2 jaar gebruik erbij tel(zonder onderhoud wel met pechbijstand met vervangwagen zoals in leaseaanbod) kom ik op een verschil van 278€ in 't voordeel van de auto van 2500€, dus onderhoud meegerekend komt de leasing hoogstwaarschijnlijk goedkoper uit
                                  nadeel binnen 2 jaar is dat je voor die auto van 2500€ nog een restwaarde kan hebben tussen 500 en 1500€ als je een nieuwe koopt(ecopremie) die je niet hebt na 2 jaar leasing... enige voorwaarde is natuurlijk dat de auto 't 2 jaar volhoudt...de plooio heeft 't nu welgeteld 13 maanden volgehouden....
                                  mijn autootjes:

Comment

aan max10 000km/jaar (voorwaarde van die leasing), heb je na 2jaar rijden ook geen onderhoud te doen op een oude wagen, dus die kosten heb je ook zowieso al niet.
                                    24maand x 189€ = 4536€. daarvoor heb je toch al een mooie occasie met verzekering en belasting ingerekend. en die kan je erna nog verkopen.
                                    zelf met mijn C200 ben ik goedkoper af dan dit (heb ongeveer 1000€ belasting en verzekering per jaar)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      aan max10 000km/jaar (voorwaarde van die leasing), heb je na 2jaar rijden ook geen onderhoud te doen op een oude wagen, dus die kosten heb je ook zowieso al niet.
                                      24maand x 189€ = 4536€. daarvoor heb je toch al een mooie occasie met verzekering en belasting ingerekend. en die kan je erna nog verkopen.
                                      zelf met mijn C200 ben ik goedkoper af dan dit (heb ongeveer 1000€ belasting en verzekering per jaar)
                                      Het is natuurlijk wel veel interessanter voor mensen die niet veel van auto's afkennen.

Onderhoud, gaat toch 2 jaarlijks moeten gebeuren op elke auto, ongeacht kilometers. Banden bv. komen er dan ook nog eens bij.
                                      Wat voor velen ook een voordeel is, is de zekerheid die je hebt. Zeker als je er niets vanaf kent, kan er bij een goedkope 2de hands auto al eens gemakkelijker een hogere, onvoorziene kost bijkomen. Via leasing heb je (zonder ongevallen) normaal geen grote mogelijke kosten.

(PS: 10.000 km max is ook gewoon een keuze, zijn ook opties van 20k en 30k.)
                                      Last edited by Phate; 05/10/2015, 18:15.

Comment

Onderhoud is jaarlijks of 30k km. 10k km is idd optioneel. 189euro is 10k km, 199 is 10 tot 20k km en 209 is tot 30k dacht ik.

Als iemand extra info wilt, ik werk bij de opel dealer die de auto's voorziet.

Comment

Working...
                                        X