Oorspronkelijk geplaatst door Utah
Bekijk Berichten
Je spreekt over de eerste slijtage laag voorbij, wat bedoel je daarmee? Onder de 4mm profiel in de sneeuw? Akkoord, dan presteren je banden niet zo goed meer in de sneeuw, en onder de 3mm moet je ze vervangen in de winter, dat geld voor winterbanden net zo goed.
De Michelin CrossClimates hebben een even goed verbruik als Michelin zomerbanden. De Goodyear Vector4Seasons Gen2 verbruiken nog minder.
Het rolgeluid van de Michelin CrossClimates ( 70,5 dba @ 80km/h ) of Vector4Seasons Gen2 ( 70,8 dba ) is amper hoger dan dat van de geteste zomerbanden ( 70,3 dba ) in Autobild, de Nokian Weatherproof ( 70,0 dba ) was zelfs stiller.
In regenweer presteren goede All Season banden even goed als een zomerband. De Vector4Seasons Gen2 is meer resistent tegen aquaplaning en is beter in bochtenwerk dan de zomerband in de Auto Bild test. Verder is de remafstand ietsje langer dan een zomerband in de regen ( 47,8 meter vs 48,7 meter op 100km/u ), maar nog steeds veel korter dan een winterband ( 54,2 meter ).
In winterse omstandigheden zijn goede All Season banden véél beter dan zomerbanden en beter dan middelmatige winterbanden.
Als ik je zo bezig hoor vraag ik me af wat voor All Season banden je onder je firmakrel hebt liggen, als je al echte All Season banden hebt. Ter info, een zomerband met M&S symbool is géén All Season band, ook al denken ze in de VS van wel en mag je er volgens de wet in Duitsland mee in de sneeuw rijden. Je moet All Season banden van mindere kwaliteit niet vergelijken met een zomer / winter band combinatie van top kwaliteit. Kijk even op de link in de OP naar de review scores.
Dat jij zelf liever een zomer/winter banden combinatie hebt, dat is prima, maar verder klopt je verhaal niet.
Comment