Ge moet uzelf ook niet nodeloos herhalen, we weten al lang dat ge iets te verkopen hebt..spaar ons aub.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Met de winter in zicht : All season banden, de voor - en nadelen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 4sRider Bekijk BerichtenHet is nu 15 januari en er is voor het eerst zicht op een temperatuur onder 0.
Dus de diegenen die al sinds november rijden met winterbanden, hebben nu meer dan 2 maanden een stuk minder optimaal gereden dan diegenen die goede All Season banden gebruiken.
Wat bedoel je met optimaal rijden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenWat bedoel je met optimaal rijden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenGe moet uzelf ook niet nodeloos herhalen, we weten al lang dat ge iets te verkopen hebt..spaar ons aub.
Ik probeer de mensen gewoon correct te informeren, maar je bent niet verplicht om dit topic te lezen, laat staan om er op te antwoorden.
Je mag natuurlijk steeds jouw visie met degelijke argumenten trachten te onderbouwen.Last edited by 4sRider; 16/01/2016, 13:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 4sRider Bekijk BerichtenVeiliger rijden, kortere remweg op een droog en nat wegdek, beter in de bochten ( minder snel uit de bocht gaan ) bij droog en nat wegdek, minder slijtage aan de banden, dat zijn zowat de voornaamste denk ik.
Is een wegdek niet droog OF nat ? Als het droog is zijn allseason banden veiliger en hebben een kortere remweg en zijn beter in de bochten dan zomerbanden ? En als het nat is zijn allseason banden veiliger en hebben een kortere remweg en zijn beter in de bochten dan winterbanden ?
Ik snap het niet hoor. Hoe kun je nu "optimaal" rijden met all season ? Volgens mij zijn zomerbanden beter bij warm en droog weer, en winterbanden beter bij koud en nat weer. Of ben ik mis ?
Het is denk ik wat zoals een "sportieve gezinswagen". Hij zal minder gezinswagen zijn dan een Espace en minder sportwagen dan een 911. Je kunt het niet alletwee tegelijk hebben. Je boet in op de specifieke eigenschappen van de 2 afzonderlijke ontwerpen als je ze probeert te combineren.
Comment
-
Gisteren en vandaag de michelin cross climate op de corolla getest in de sneeuw, perfecte grip, even overstuur gehad, gas bijgeven en hij trok mooi recht (heeft geen esp of dergelijke)
Zeer tevreden van.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenJij spreekt over een droog en nat wegdek.
Is een wegdek niet droog OF nat ? Als het droog is zijn allseason banden veiliger en hebben een kortere remweg en zijn beter in de bochten dan zomerbanden ? En als het nat is zijn allseason banden veiliger en hebben een kortere remweg en zijn beter in de bochten dan winterbanden ?
Ik snap het niet hoor. Hoe kun je nu "optimaal" rijden met all season ? Volgens mij zijn zomerbanden beter bij warm en droog weer, en winterbanden beter bij koud en nat weer. Of ben ik mis ?
Het is denk ik wat zoals een "sportieve gezinswagen". Hij zal minder gezinswagen zijn dan een Espace en minder sportwagen dan een 911. Je kunt het niet alletwee tegelijk hebben. Je boet in op de specifieke eigenschappen van de 2 afzonderlijke ontwerpen als je ze probeert te combineren.Dus de diegenen die al sinds november rijden met winterbanden
Deze bestuurders hadden dus nog minstens 2 maanden met hun zomerbanden moeten rijden om de zomer/winter combo optimaal te maken om pas ergens in Januari op winterbanden over te schakelen.
Diegenen die met All Season banden rijden, rijden dus tijdens die 2 maanden meer optimaal ( veiliger ) dan diegenen die hun zomerbanden te vroeg hebben omgewisseld voor winterbanden.
En winterbanden beginnen pas echt beter te worden dan All Season banden bij temperaturen onder 0, liefst met winterse neerslag, dus pas vanaf 14 Januari ben je optimaler aan het rijden met een winterband t.o.v. een All Season band.
Dit verhaal herhaalt zich bij de wissel terug naar zomerbanden. Ben je te vroeg en de temperatuur zakt terug of het begint te sneeuwen ( zoals in maart 2013 ), dan zit je daar met je zomerbanden in de sneeuw. Wacht je te lang en de temperatuur is te hoog, dan ben je ook niet optimaal aan het rijden.
Ik denk dus, globaal genomen, dat we mogen stellen dat de winter/zomer combinatie minstens een 2-tal maanden per jaar minder performant ( veilig ) is dan All Seasons. En nog eens een 4-tal maanden even performant ( temperaturen tussen 0 en 15 graden ). Voor de rest van het jaar halen All Seasons 90% van de prestaties van de zomer/winter combinatie.
Als je het dan over het ganse jaar gaat bekijken in cijfers dan is het verschil niet meer zo groot, All Seasons zijn dan :
- 2 maanden 20% performanter
- 4 maanden even performant
- 6 maanden een 10% minder performant
Over het ganse jaar hebben All Seasons dan 98% van de prestaties van een winter/zomer combinatie, er van uit gaande dat de meeste bestuurders maar 2 maal per jaar wisselen en dan nog te vroeg of te laat. Om de zomer/winter combinatie optimaal te benutten zou je meer dan 2 maal per jaar moeten wisselen en steeds op het juiste moment.
De aangehaalde cijfers zijn niet exact, maar het idee erachter klopt volgens mij wel.Last edited by 4sRider; 20/01/2016, 19:56.
Comment
-
@4sRider, de realiteit is dat quasi iedereen in de winter een veel kleinere veiligheidsmarge hanteert dan in de andere seizoenen (al dan niet bewust).
Vergelijk dat eens met een schemerperiode of zomer, waar de grip zodanig veel hoger ligt...?
Ik heb in de winter aan 70 per uur op winterbanden al meer risico's genomen dan aan 200 per uur in de zomer op zomerbanden, bijvoorbeeld, en ik ben mij daar ten stelligste van bewust, in tegenstelling tot veel andere chauffeurs. Waar ik maar op wil hameren is dat er maar één periode in een gans jaar écht gevaarlijk kan zijn. Het lijkt mij daarom verstandiger om u daarop aan te passen ipv te focussen op maximale prestaties over het ganse jaar.
All Seasons zijn nuttig in Las Vegas tussen woestijn & ski-resort. In alle andere gevallen zou ik het toch maar houden op die winterbanden voor het winterseizoen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 4sRider Bekijk Berichten
Diegenen die met All Season banden rijden, rijden dus tijdens die 2 maanden meer optimaal ( veiliger ) dan diegenen die hun zomerbanden te vroeg hebben omgewisseld voor winterbanden.
Ik denk dus, globaal genomen, dat we mogen stellen dat de winter/zomer combinatie minstens een 2-tal maanden per jaar minder performant ( veilig ) is dan All Seasons. En nog eens een 4-tal maanden even performant ( temperaturen tussen 0 en 15 graden ). Voor de rest van het jaar halen All Seasons 90% van de prestaties van de zomer/winter combinatie.
Als je het dan over het ganse jaar gaat bekijken in cijfers dan is het verschil niet meer zo groot, All Seasons zijn dan :
- 2 maanden 20% performanter
- 4 maanden even performant
- 6 maanden een 10% minder performant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten@4sRider, de realiteit is dat quasi iedereen in de winter een veel kleinere veiligheidsmarge hanteert dan in de andere seizoenen (al dan niet bewust).
Vergelijk dat eens met een schemerperiode of zomer, waar de grip zodanig veel hoger ligt...?
Ik heb in de winter aan 70 per uur op winterbanden al meer risico's genomen dan aan 200 per uur in de zomer op zomerbanden, bijvoorbeeld, en ik ben mij daar ten stelligste van bewust, in tegenstelling tot veel andere chauffeurs. Waar ik maar op wil hameren is dat er maar één periode in een gans jaar écht gevaarlijk kan zijn. Het lijkt mij daarom verstandiger om u daarop aan te passen ipv te focussen op maximale prestaties over het ganse jaar.
All Seasons zijn nuttig in Las Vegas tussen woestijn & ski-resort. In alle andere gevallen zou ik het toch maar houden op die winterbanden voor het winterseizoen.
De Nokian of Goodyear banden presteren zéér goed in winterse omstandigheden, de Nokian banden presteren beter dan vele winterbanden in de winter.
In elk geval zijn de All Season banden een vele veiligere oplossing voor de 50% van de Belgische bestuurders die géén winterbanden hebben of willen.
Voor de andere 50% is het verschil tussen winter/zomer en all season klein, voor mij persoonlijk is het verschil te klein is om voor winter/zomer banden te kiezen.Last edited by 4sRider; 24/01/2016, 16:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenDus eerst zeg je dat iemand die niet met all seasons rijdt 2 maand minder optimaal gereden heeft, en nu zeg je dat iemand met all seasons 6 maanden minder performant rijdt, haha. Wel, geef mij dan maar het eerste :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 4sRider Bekijk BerichtenAkkoord, de winter/zomer combo is in mijn voorbeeld 2% performanter dan de All Season banden. Maar dat verschil vind ik te klein om voor de winter/zomer combo te kiezen.
Comment
-
Zelf heb ik een stel zomerbanden en een stel winterbanden en wel om de reden dat ik voor geen enkel type weer thuis blijf en eens je een keer winterbanden gehad hebt ze niet meer wil missen.
Nu zal je misschien zeggen dat met die winters in België winterbanden niet nodig zijn maar zelf vind ik dat als je een buts kan vermijden je uw banden dik terugverdient hebt.
Het grote gevaar van winters als in België zijn overigens dat iedereen blijft vliegen zolang er geen pak sneeuw ligt en ze dan verrast worden door een plakje ijzel.
Alle sezoenbanden vind ik shit ze sluiten het meeste aan bij zomerbanden (zelfde rubbersamenstelling) met een meer winters profiel maar als voornaamste eigenschap hebben ze geen winter rubber eigenschappen die het rubber zacht houd.
Lees en kijk de testen er maar op na en je zal er achterkomen dat alle sezoenbanden niets meer zijn dan een verkoopstruc.
Ik daag ook iedereen met alle sezoenbanden uit om mij eens te volgen als het glad is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dayco Bekijk BerichtenZelf heb ik een stel zomerbanden en een stel winterbanden en wel om de reden dat ik voor geen enkel type weer thuis blijf en eens je een keer winterbanden gehad hebt ze niet meer wil missen.
Nu zal je misschien zeggen dat met die winters in België winterbanden niet nodig zijn maar zelf vind ik dat als je een buts kan vermijden je uw banden dik terugverdient hebt.
Het grote gevaar van winters als in België zijn overigens dat iedereen blijft vliegen zolang er geen pak sneeuw ligt en ze dan verrast worden door een plakje ijzel.
Alle sezoenbanden vind ik shit ze sluiten het meeste aan bij zomerbanden (zelfde rubbersamenstelling) met een meer winters profiel maar als voornaamste eigenschap hebben ze geen winter rubber eigenschappen die het rubber zacht houd.
Lees en kijk de testen er maar op na en je zal er achterkomen dat alle sezoenbanden niets meer zijn dan een verkoopstruc.
Ik daag ook iedereen met alle sezoenbanden uit om mij eens te volgen als het glad is.
De Nokian Weatherproof presteert zelfs beter dan de meeste winterbanden.
Ze hebben helemaal niet dezelfde rubbersamenstelling als zomerbanden. Ik denk dat je teveel Amerikaanse reviews hebt gelezen, wanneer ze daar spreken over All Weather bedoelen ze inderdaad zomerbanden met een aangepast profiel ...
Ik vrees dat je niet helemaal mee bent met de feiten van dit topic. Je kan beter eerst wat research doen alvorens commentaar te geven dat kant noch wal raakt, in mijn OP kan je al een aanzet vinden.
Ik wil gerust met mijn Vector 4 Seasons achter je aan rijden, ik denk dat ik niet al te veel moeite zal hebben om je bij te houden in winterse omstandigheden hier in Belgïe ( voor zover we die hier hebben ).
Comment
-
Uit je openingspost:
De Michelin CrossClimate, de Goodyear Vector4Seasons Gen2 en de Nokian WeatherProof zijn nog steeds de beste all season banden
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Ik heb die vredestein liggen op mijn auto.vind het een stille band naar grip toe valt het goed mee.je moet er natuurlijk de racepiloot niet mee afhangen.je voelt duidelijk wanneer je op de limiet zit.algemeen een goede band voor dagelijks rustig rijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenUit je openingspost:
Geldt dit nog altijd? Die Vredestein Quatrac bvb. krijgen ook overal goede reviews
De Quatrac draait ook al lang mee, en hoort momenteel thuis in de subtop volgens mij. Stel dat dit de enige band is die je makkelijk geleverd krijgt is het zeker geen verkeerde keuze.Last edited by 4sRider; 26/10/2016, 10:13.
Comment
Comment