Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Blijkbaar is siliconen niet goed, welk smeermiddel gebruik je het best?
Waarom zou siliconen spray neit goed zijn? Te bijtend voor de lak?
Is het niet beter om een vet te gebruiken ipv een vloeibaar middel? Gewoon kopervet ofzoiets?
probleem is dat je vet er enkel inkrijgt door de scharnieren te demonteren en dan het vet erin te smeren en alles weer monteren.
bij vloeibaar spul, spuit je het erop, paar keer deur open en dicht draaien en het smeermiddel loopt vanzelf verder.
k zou er gewoon wat WD40 op spuiten. dit zal je met regelmaat eens opnieuw moeten doen want het begint altijd opnieuw te piepen (bv elke 2jaar ongeveer)
Normaal moet het lukken met siliconen/teflonolie / vet aan te brengen op de goede plaats.
Er is een plastiek pennetje (deurvanger) dat in de deur beweegt .
Heb je het rubbertje al eens weg getrokken ?
Kan zijn dat één v/d geleidingsrolletje niet mee draait , teveel speling of iets gebroken.
In het slechtste geval moet de deurvanger vervangen worden (geen grote kost)
Als uw vrouw begint te piepen zijn er andere oplossingen
Dat zeggen ze toch ook over piepende schoenen dat ze niet betaald zijn.
Als het dat was zouden ze nooit piepen, maar nu je toch antwoord met een gezegde, bij mij is het boter bij de vis.
Ik koop niks waar ik nog geen geld voor heb.
WD40 smeert niet hoor het zal heel eventjes gedaan zijn maar binnen de korste keren komt het terug.
Je zou iets dat smeert moeten gebruiken olie of liever nog vet of vaselin.
Van een heel oude mekanieker kunt ge soms ook wat leren. Die pc mannekes van tegenwoordig....
En die gast smeerde zijn scharnieren van koffers ,motorkappen ,deuren met die rode atf olie.
En dat klopt wel ,onze oude Mustang zijn motorkap gaat nog steeds soepel en gezwind zelf open. Is gesmeerd geweest 3 j terug.
Natuurlijk moet ge de overtollige olie verwijderen maar de olie moet in de scharnieren geraken.
Alhoewel ,als je maar geen scharniertjes hebt bekleed met teflon. Kruipolie zou die laag kunnen vernietigen(je wil goed doen en toch maak je het slechter)
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
ATF is een vrij dunne minerale olie met heel wat fosfor erin. fosfor is een roestoplosser. Het aceton maakt de olie nog dunner waardoor het beter penetreert, maar zal vrij snel verdampen. waardoor de ATF overbijft. Roest weg, olie in de plaats.
Dat vind ik 2 uitersten bijeen gevoegd . Schilders gebruiken aceton om de te schilderen stukken te ontvetten. = niks smering meer.
Je kan mss beter die atf wat warm maken om ze nog dunner te krijgen,maar wie gaat dat doen.
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment