Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verbrande geur blijft na herstel koppeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verbrande geur blijft na herstel koppeling

6 weken terug kocht ik een audi a4 (2011, 70.000km). Vorige week (na 2000km) verbrande geur en toerental in de lucht zonder versnellen (= koppeling= kaput). In de 400.000 km die ik eerder reed met wagens nooit een koppeling moeten vervangen, dus denk ik niet dat het ligt aan mijn rijgedrag (maar dat van mijn voorganger...).

Enfin, koppeling hersteld (volgens verkoper/gagraghouder) was het niet te wijten aan slijtage maar door oververhitting(?). Nochtans niet in files gestaan of zo.

Vandaag terug naar werk gereden. Bij uitstappen toch weer lichte aangebrande geur waargenomen. Kan het zijn dat de geur nog gewoon wat blijven hangen is? Of moet ik me opnieuw zorgen maken?

Dank

Ik neem aan dat 'hersteld' betekent 'vervangen'? Pakt ze nu wel goed?
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
      Ik neem aan dat 'hersteld' betekent 'vervangen'? Pakt ze nu wel goed?
      Ja, vervangen, het rijden op zich nu: geen probleem

Comment

Het enige dat ik kan bedenken is de koppeling eens wat brutaler te testen om te zien hoe snel ze het toerental corrigeert. Als ze helemaal pakt kan ze niet verhitten tijdens 't rijden. Maar ik ben ook maar een eindgebruiker.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

het is natuurlijk mijn hoop dat het gewoon nog wat de geur is die is blijven hangen onder de motorkap (en door opwarming van de motor weer wat geactiveerd wordt)... heb hem net terug van de garage...

Comment

Ik zie niet in waarom die geur zou blijven hangen. Wat stinkt was de oude koppelingsplaat, die is vervangen, dus de bron van de geur moet weg zijn. Is ze wel effectief vervangen?

Comment

Is die geur niet psychologisch blijven hangen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Is die geur niet psychologisch blijven hangen?
                Haha, schitterrend. Nee, want als ik voor de motorkap sta, komt het duidelijk van rechts. En euh... ik ben psycholoog, kzou het rap doorhebben mocht het mijn eigen hersenspinsels zijn...

Comment

Hebben ze de koppeling wel deftig afgesteld? (indien met kabel, kabel die iets te slap hangt waardoor koppeling net een beetje slipt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                    Hebben ze de koppeling wel deftig afgesteld? (indien met kabel, kabel die iets te slap hangt waardoor koppeling net een beetje slipt)
                    Toch effen gebeld naar verkoper/garagehouder. Hij zegt mij dat het normaal is, maar dat het na een weekje toch zou moeten weg zijn. op andere (buitenlandse) fora kom ik de vraag ook tegen, en wordt er geopperd dat het mogelijk is dat de nieuwe koppeling wat moet ingereden zijn, of dat de geur nog even kan blijven hangen als die zeer intens is geweest en overal is tussen kunnen kruipen.

Ik wacht af en hoop dat hij mij niet in 't zak zet...

Comment

Het is waarschijnlijk van voorbijgaande aard maar 'un train peut en cacher un autre', en testen is weten. Dus als ge meer zekerheid wilt:

Als ge stilstaand in eerste koppeling volledig induwt en de auto hoog in de toeren jaagt mag de auto niet vooruit kruipen, en als ge traag rijdend ontkoppelt, in een andere versnelling gaat en bruusk ontkoppelt moet de motor zich bruusk aanpassen (niet iets dat ge moet gaan herhalen wegens niet erg gezond).
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

verbrande koppelingsplaten hebben minstens aan 1 kant een volledig gedesintegreerd beslag. Dit zet zich overal af, maar voornamelijk in het koppelingshuis. Het stinkt enorm, en als het koppelngshuis en de motorruimte niet uitgespoten werd ruik je het nog een tijdje. Vervang best ook maar de pollenfilter.

Kik eens of je wat haar kunt vinden; zo ziet het vergane frictiemateriaal eruit.

Comment

Working...
                        X