Oorspronkelijk geplaatst door Bjarden
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verbruik CNG wagen Seat Leon TGI of andere....
Collapse
X
-
CZ via Duitsland. Prijsverschil tussen een Leon 1.6 tdi 110 en een 1.4 tgi 110 is amper 90 euro in het voordeel van de TGI. Bij de Golf Variant is dat ineens 1650 euro ten nadele van de TGI. Onbegrijpelijk. De Golf heeft composiettanks , de Leon en de Octavia stalen tanks. Daar kan dat prijsverschil toch niet in zitten denk ik ? Die stalen tanks zijn overigens het belangrijkste nadeel tov. een vergelijkbare Golf TGI/A3 G-tron. De stalen tanks zijn blijkbaar nogal roestgevoelig volgens sommige Duitse fora en wegen +/- 60 kg zwaarder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bjarden Bekijk BerichtenBuitenland, bedoel je Duitsland ?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bjarden Bekijk BerichtenDe catalogusprijs was 28.206,79€ minus 5.209,51€ korting is netto 22.997,29€. Toch een leuke korting 18,5%. In bijlage de offerte, zo ziet je dat ik je niets wijs maak
23.000€ voor een middenklasser op CNG vind ik dit wel eerlijk geprijsd,vergeleken met een dieselversie......laat staan een hybride , dan mag je er al snel 50% bijtellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk BerichtenJammer dat de snellere versies niet op cng te krijgen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door funnyplace Bekijk BerichtenBij de Audi A4 Avant is er een versie met 170 pk te bestellen binnenkort:
http://www.aardgasrijder.be/blog/aud...nt-g-tron-cng/
Ik had gehoopt op bv een skoda Octavia RS cng
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bjarden Bekijk BerichtenDe catalogusprijs was 28.206,79€ minus 5.209,51€ korting is netto 22.997,29€. Toch een leuke korting 18,5%. In bijlage de offerte, zo ziet je dat ik je niets wijs maak
23.000€ voor een middenklasser op CNG vind ik dit wel eerlijk geprijsd,vergeleken met een dieselversie......laat staan een hybride , dan mag je er al snel 50% bijtellen.
Thanks voor de offerte. Dat is inderdaad geen slechte deal.
Zou VW voor een Golf TGI ook zo gul zijn (18%), vraag ik me dan af.
Met wat er boven hun hoofd hangt, zullen ze misschien wel graag de verkoop wat omhoogkrikken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk BerichtenDat ziet er al beter uit, jammer dat de 2.0 is terug getuned naar 170pk.
Ik had gehoopt op bv een skoda Octavia RS cng
Wat is het incentive, het milieu of de portefeuille?
Zo krijg je dus VW-schandalen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenAls een 1.4TSI 110 pk al tussen de 5-6 kg aardgas verbruikt, dan versta ik niet hoe die 2 liter met 170 pk maar 4 kg zou verbruiken. Het zal wel wat hoger liggen.
De A4 verbruikt met een 2.0 TSI 4 kg in het labo, dus dat zal tegen 5-5.5 kg zijn in gewone omstandigheden
Het artikel op aardgasrijder relativeert dan ook die 4 kg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichtenfunnyplace,
ben jij niet "aardgasrijder"?
Nog geen post gezien waar je niet linkt naar die site..
Comment
-
Frequentie om de 15.000 km (VW-groep) ipv om de 30.000 km
Dit betekent lagere kost van de olie, gewone ipv longlife (je moet wel 2 keer laten vullen ipv 1 X op 30.000 km, de prijs is dan ongeveer hetzelfde).
De ontstekingskaarsjes zijn iets duurdere dan de gewone benzineversie, waardoor het onderhoud dus iets duurder uitvalt dan een standaard benzinewagen.
Echter komt het onderhoud in de buurt van de prijs voor dieselonderhoud (exact kan ik dit niet vergelijken, ik baseer me op info uit het buitenland waarbij de onderhoudsprijzen ongeveer overeenkomen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenMen wil een laag verbruik maar toch een race machine.
Wat is het incentive, het milieu of de portefeuille?
Zo krijg je dus VW-schandalen..
Comment
Comment