Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbruik CNG wagen Seat Leon TGI of andere....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Bjarden Bekijk Berichten
    De catalogusprijs was 28.206,79€ minus 5.209,51€ korting is netto 22.997,29€. Toch een leuke korting 18,5%. In bijlage de offerte, zo ziet je dat ik je niets wijs maak
    23.000€ voor een middenklasser op CNG vind ik dit wel eerlijk geprijsd,vergeleken met een dieselversie......laat staan een hybride , dan mag je er al snel 50% bijtellen.
    Dikke zaak. Doen.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #22
      Buitenland, bedoel je Duitsland ?

      Comment


      • #23
        CZ via Duitsland. Prijsverschil tussen een Leon 1.6 tdi 110 en een 1.4 tgi 110 is amper 90 euro in het voordeel van de TGI. Bij de Golf Variant is dat ineens 1650 euro ten nadele van de TGI. Onbegrijpelijk. De Golf heeft composiettanks , de Leon en de Octavia stalen tanks. Daar kan dat prijsverschil toch niet in zitten denk ik ? Die stalen tanks zijn overigens het belangrijkste nadeel tov. een vergelijkbare Golf TGI/A3 G-tron. De stalen tanks zijn blijkbaar nogal roestgevoelig volgens sommige Duitse fora en wegen +/- 60 kg zwaarder.
        Last edited by ; 06/01/2016, 21:11.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Bjarden Bekijk Berichten
          Buitenland, bedoel je Duitsland ?
          Neen. Belgische dealer. Is heel goede prijs. Dus doen. Alleen afleveringskosten moeten er nog af. We zitten hier niet in Nederland he.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

          Comment


          • #25
            Naar Belgische normen inderdaad een goede prijs.

            Comment


            • #26
              Jammer dat de snellere versies niet op cng te krijgen zijn.
              Mazda MX-5 NA
              Saab 9-3 TTID Aero

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Bjarden Bekijk Berichten
                De catalogusprijs was 28.206,79€ minus 5.209,51€ korting is netto 22.997,29€. Toch een leuke korting 18,5%. In bijlage de offerte, zo ziet je dat ik je niets wijs maak
                23.000€ voor een middenklasser op CNG vind ik dit wel eerlijk geprijsd,vergeleken met een dieselversie......laat staan een hybride , dan mag je er al snel 50% bijtellen.
                Goede prijs, interesse in een Octavia combi? Die zou nog een betere prijs kunnen hebben, enkele maanden geleden heb ik een octavia gekocht en deze was toen 700 goedkoper met zelfs iets meer opties dan de Leon :-)

                Comment


                • #28
                  Heb ik ook al aan gedacht, denk vrijdag daar eens een bezoekje te brengen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk Berichten
                    Jammer dat de snellere versies niet op cng te krijgen zijn.
                    Bij de Audi A4 Avant is er een versie met 170 pk te bestellen binnenkort:

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door funnyplace Bekijk Berichten
                      Bij de Audi A4 Avant is er een versie met 170 pk te bestellen binnenkort:
                      http://www.aardgasrijder.be/blog/aud...nt-g-tron-cng/
                      Dat ziet er al beter uit, jammer dat de 2.0 is terug getuned naar 170pk.

                      Ik had gehoopt op bv een skoda Octavia RS cng
                      Mazda MX-5 NA
                      Saab 9-3 TTID Aero

                      Comment


                      • #31
                        Als een 1.4TSI 110 pk al tussen de 5-6 kg aardgas verbruikt, dan versta ik niet hoe die 2 liter met 170 pk maar 4 kg zou verbruiken. Het zal wel wat hoger liggen.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bjarden Bekijk Berichten
                          De catalogusprijs was 28.206,79€ minus 5.209,51€ korting is netto 22.997,29€. Toch een leuke korting 18,5%. In bijlage de offerte, zo ziet je dat ik je niets wijs maak
                          23.000€ voor een middenklasser op CNG vind ik dit wel eerlijk geprijsd,vergeleken met een dieselversie......laat staan een hybride , dan mag je er al snel 50% bijtellen.

                          Thanks voor de offerte. Dat is inderdaad geen slechte deal.
                          Zou VW voor een Golf TGI ook zo gul zijn (18%), vraag ik me dan af.
                          Met wat er boven hun hoofd hangt, zullen ze misschien wel graag de verkoop wat omhoogkrikken.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk Berichten
                            Dat ziet er al beter uit, jammer dat de 2.0 is terug getuned naar 170pk.

                            Ik had gehoopt op bv een skoda Octavia RS cng
                            Men wil een laag verbruik maar toch een race machine.
                            Wat is het incentive, het milieu of de portefeuille?

                            Zo krijg je dus VW-schandalen..

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Als een 1.4TSI 110 pk al tussen de 5-6 kg aardgas verbruikt, dan versta ik niet hoe die 2 liter met 170 pk maar 4 kg zou verbruiken. Het zal wel wat hoger liggen.
                              Een 110 pk 1.4 TSI verbruikt 4-4.5 kg in gewone omstandigheden, bij labotests is dit 3.5 kg. (op H-gas wel teverstaan !)
                              De A4 verbruikt met een 2.0 TSI 4 kg in het labo, dus dat zal tegen 5-5.5 kg zijn in gewone omstandigheden
                              Het artikel op aardgasrijder relativeert dan ook die 4 kg

                              Comment


                              • #35
                                funnyplace,

                                ben jij niet "aardgasrijder"?

                                Nog geen post gezien waar je niet linkt naar die site..

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  funnyplace,

                                  ben jij niet "aardgasrijder"?

                                  Nog geen post gezien waar je niet linkt naar die site..
                                  Neen ik lees wel dagelijks die website, ik mis er enkel nog onderwerpen zoals de keuring en dergelijke, daar geraak ik niet wijs uit hoe dit in elkaar zit en hoe lang cng tanks goed blijven

                                  Comment


                                  • #37
                                    Kwestie van het objectief te houden hé:-)

                                    Comment


                                    • #38
                                      Andere vraag: waarin verschilt een onderhoud, qua frequentie, omvang en prijs van een gewone wagen bij zo'n CNG wagen?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Frequentie om de 15.000 km (VW-groep) ipv om de 30.000 km
                                        Dit betekent lagere kost van de olie, gewone ipv longlife (je moet wel 2 keer laten vullen ipv 1 X op 30.000 km, de prijs is dan ongeveer hetzelfde).
                                        De ontstekingskaarsjes zijn iets duurdere dan de gewone benzineversie, waardoor het onderhoud dus iets duurder uitvalt dan een standaard benzinewagen.

                                        Echter komt het onderhoud in de buurt van de prijs voor dieselonderhoud (exact kan ik dit niet vergelijken, ik baseer me op info uit het buitenland waarbij de onderhoudsprijzen ongeveer overeenkomen).

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Men wil een laag verbruik maar toch een race machine.
                                          Wat is het incentive, het milieu of de portefeuille?

                                          Zo krijg je dus VW-schandalen..
                                          Een Octavia RS zou ik nu niet direct een race machine noemen, maar een compromis tussen vlotte gezinswagen en milieuvriendelijke auto zou toch leuk zijn niet?
                                          Mazda MX-5 NA
                                          Saab 9-3 TTID Aero

                                          Comment

                                          Working...
                                          X