Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote auto-gerelateerde 'literatuur' topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De techniek van de auto - J.Trommelmans

Het boek is uitgegeven in 1997 denk ik, dus het is al iets verouderd. (Uitleg over SMG, DSG zul je er helaas niet in terugvinden )

Maar het is daarbuiten een heel goed boek: de techniek is op een heel duidelijke manier uitgelegd, goed verstaanbaar.

Een aanrader!

Comment

ik schrijf tot 90 auto-gerelateerde 'literatuur' op één jaar

voor de rest kan ik voor degene die interesse hebben in de autotechniek het autotechnisch zakboek van Bosch aanrijden.
      De Steinbuch-serie is ook heel goed maar is wel heel kostelijk als je ze allemaal zou kopen.

Comment

Bijgevoegde Bestanden
        A Twist of the Wrist

Comment

Nog twee boeken die zeker de moeite waard zijn:

1. De jaarboeken van EVO - Dit jaar 'British Supercars' - een collector's item. De editie van vorig jaar was nog beter, toen 'italtian supercars'. Eén nadeel, moeilijk te verkrijgen in belgie.

2. Het autosport ABC van GTO. Een zeer goed naslagwerk waarin zo wat alle aspecten van de autosport aan bod komen.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Het knapste boek dat ik heb is

250 blz met prachtige foto's van klassiekers. Zalig knap!

Als ik een digicam tot mijn beschikking heb volgende week zal ik er wat foto's van maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
              De techniek van de auto - J.Trommelrem

aan zijne naam te zien zit zijne techniek wa achter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
                ik bestel mn boeken allemaal via Standaard Boekhandel ipv die autoboekenwinkel.com, omdat ze goedkoper zijn zo en meestal sneller aankomen ook.
                Ach, toen ik daarheen ging voor dat AMG boek te bestellen, met ISBN nummer en al, kenden ze het nog niet eens.

Idioten...

En Fnac is al niet veel beter

Comment

Vandaag dit boek gekocht bij de Slegte in Antwerpen voor maar €7,50!

Comment

daar doe je veel goede koopjes, heb daar ook al wat autoboeken gekocht

Comment

Redelijk duur maar erg de moeite waard

Comment

Eventjes dit topic terug van onder het stof halen...

Ik ben op zoek naar een écht goed boek over Porsche, met als vereisten dat het ook (rel.) recente modellen behandelt, dat het zeer uitgebreid is (dus vanaf de beginstapjes van F. Porsche), dat het enig 'niveau' heeft (dus geen té eenvoudige schrijfstijl) en dat de foto's die erin staan ook echt een meerwaarde geven.

Na eventjes 'googelen' kwam ik terecht bij het volgende werk:
                        Porsche: The Road from Zuffenhausen van Dennis Adler.
                        Heeft iemand dit boek toevallig al eens vastgehad, gekocht, gelezen, gezien? Of kent iemand de auteur?

Op 't forum zitten toch heel wat Porsche-liefhebbers, -kenners en/of -eigenaars, dus misschien dat iemand het wel boek heeft (o.a. Porker, gTa, geeteethree, Tuur Bo, Revel, ...)? Alle info is welkom! Heb ook een mailtje gestuurd naar de Standaard Boekhandel voor wat meer informatie.

En indien er nog iemand andere goede voorstellen heeft, deze zijn ook meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Comment

ik heb er al tamelijk wat gelezen, maar het beste toe nu toe:

Race car vehicle dynamics van de gebroeders Milliken

dat boek is zo een beetje de bijbel voor race-engineers

Comment

Net deze boeken besteld:

Dit naslagwerk geeft een uitgebreide diagnose van regelmatig voorkomende motorschades en de daaraan ten grondslag liggende oorzaken. Daarnaast geeft de titel inzicht in de werking van de verbrandingsmotor zoals wij deze gebruiken in auto's, schepen en allerhande machines in verschillende bedrijfstakken. Behandelt worden zowel benzine als diesel motoren. De verschillende toepassingen van de verbrandingsmotor zijn er de oorzaak van dat er ook een diversiteit van motorschades ontstaat. Deze titel beschrijft niet alleen de veel voorkomende schades maar ook minder voor de hand liggende storingen. Ook schades aan turbo's en andere aggregaten worden besproken. Deze titel geeft een uitputtende hoeveelheid informatie over de verschillende motoronderdelen en is door de vele illustraties ook voor de minder ervaren technicus te bevatten. Onmisbaar en nu ook betaalbaar standaardwerk over de werking en problemen van de verbrandingsmotor, voor revisiebedrijven, studenten motortechniek, monteurs, enthousiaste hobbyisten, restaurateurs en tuners. Voorzien van honderden illustraties in zwart/wit, 463 bladzijden, Nederlandse tekst.

Uitgebreid handboek over de reparatie van alle mogelijke autoschades en de aanpassingen van de carrosserie met alle mogelijke materialen en gereedschappen. Lijmtechnieken, uitdeuken zonder spuiten, lassen van aluminium, kunststoffen, laksoorten, milieu eisen, hydraulische, pneumatische en optische apparatuur. Ook bijzonder handig voor diegenen die de carrosserie restaureren, ombouwen, aanpassen voor de autosport of van een bodykit voorzien. Dit handboek is voorzien van honderden illustraties in kleur en zwart/wit en onmisbaar voor de vakman en de betere doe-het-zelver. 475 bladzijden, Nederlandse tekst.

'Elektronica in de Auto' is een standaardwerk over auto-elektronica. Het boek beschrijft de ontwikkeling van de van de elektronica in de auto en vervolgt met een complete behandeling van alle elektronische componenten in de auto. Onderdelen als sensoren, actuatoren, motormanagementsystemen, elektronische (diesel) inspuiting, elektronische geregelde transmissie, elektronische regeling van het rijdend gedeelte, digitale meet- en regeltechniek, microcontrollers, interface-elektronica, multiplex-bedrading en inter-ecu-communicatie worden aan de hand van beschrijvingen en duidelijke illustraties behandeld. Ideaal voor monteurs, studenten, tuners en de enthiusiaste hobbyist. Voorzien van honderden illustraties, 419 blz. Nederlands.

De Complexe Aandrijflijn' biedt een fundamenteel inzicht in de werking van alle belangrijke onderdelen van de aandrijflijn zoals de koppeling, koppelomvormer, CVT systemen, automatische transmissie, vierwielaandrijving en aandrijfkrachtregeling. Deze complexe materie wordt aan de hand van duidelijke voorbeelden en tientallen illustraties op een duidelijke, voor de gevorderde techneut uit de doeken gedaan. Belangrijke informatie voor tuners, constructeurs, race/rally engineers en de 'thuisbouw' hobbyist. Behandelt alle belangrijke begrippen, theorie, berekeningen, storingen, diagnose, testapparatuur, evolutie van de aandrijvingssystemen en de toekomst van deze technieken. Voorzien van tientallen illustraties in zwart/wit, 496 bladzijden. Nederlandstalig.

Dit vakboek bevat beschrijvingen van in serieproductie gemonteerde benzine-inspuitsystemen van Europese fabrikanten, alsmede de basisprincipes van de katalysatortechniek, en de uitvoeringsvormen en toepassing ervan bij de benzinemotor. Het boek is dusdanig opgezet dat via de beschrijving van de basisprincipes en de praktische toepassingen met vele voorbeelden van de systemen, relatief eenvoudig inzicht kan worden verkregen in het complexe onderwerp benzine-inspuiting. Voorzien van tientallen foto's en tekeningen, 262 blz. Nederlands
                            Dan weet ik dus wat te doen op de bus dit jaar

Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                            ik heb er al tamelijk wat gelezen, maar het beste toe nu toe:

Race car vehicle dynamics van de gebroeders Milliken

dat boek is zo een beetje de bijbel voor race-engineers
                            Lijkt me wel interessant ja.

Tot ik de prijs zag.

230€ voor een boek is op dit moment wat veel...

Comment

Working...
                            X