Bij mijn weten, en als ik de search-engine mag geloven, is er nog geen topic over auto-boeken. Hier kan je je ei kwijt over alle boeken die ergens gerelateerd zijn met auto's. Welke boeken raadt je je mede-forummers aan en van welke boeken moeten ze vooral afblijven?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote auto-gerelateerde 'literatuur' topic
Collapse
X
-
Ik ga alvast van start
Ik ben volledig in de ban van Jeremy Clarkson en dan in het bijzonder van diens boeken. Hij is zowaar nog grappiger dan op TV.
Ik heb ondertussen verslonden:
1. I know you got soul
Een enorm grappig, maar evenzeer leerrijk boek over een selectie van machines, die volgens Jeremy Clarkson een ziel hebben. Het gaat oa. over de concorde, riva boten, vliegdekschepen, B52, ... ECHT een aanrader!
Basiskennis van het Engels is evenwel vereist om alle pointes te snappen!
2. The World According to Clarkson
Zo waar nog grappiger, maar minder over auto's en meer over het wel en wee in Engeland. Het gaat om een selectie van diens colums in de Sunday Times. Voor de liefhebbers!
3. Motorworld
Hilarisch boek waarin Jeremy Clarkson de autocultuur van verschillende landen (onder meer Italie, Zwitserland, USA, Cuba, India, ...) vergelijkt. Het is het boek van de gelijknamige TV-serie van ergens midden de jaren '90. ZEKER een aanrader!
Liggen nog te wachten om te worden gelezen:
Jeremy Clarkson On Cars
Born to be riled (Jeremy Clarkson)
May on Motors
Naar het schijnt ook een heel goed boek!
-
-
Voor de rallyliefhebber kan ik maar enkel dit boek aanraden.
"Rally-cars" van Reinhard Klein.
Maar liefst 600 blz met praktisch ieder rallywagen die ooit op het strijdtoneel verscheen. (Vd Mini Cooper over de Fulvia tot de Renault 17 Gordini, en vd Audi Quattro tot de Hyundai Accent WRC)
Enig nadeel, ze zijn zeldzaam & de prijs is er ook naar. Ik heb de mijne indertijd gekocht voor 1600BF. Nu zijn ze rond de 100 - 150€ waard!!
Last edited by Vanni; 29/01/2007, 12:39.
Comment
-
- Het ultieme verhaal van Porsche (Stuart Gallagher & Helen Smith) => rommel
- Het ultieme verhaal van Mercedes-Benz (Trevor Legate) => rommel
- Mercedes-Benz (Schlegelmilch, Lehbrink & Von Osterroth) => goed boek
- BMW (Schlegelmilch, Lehbrink & Von Osterroth) => goed boek
- British Roadsters (Schlegelmilch, Lehbrink & Von Osterroth) => goed boek
- Mercedes-Benz Opera Omnia 1886-2001 (J. Lewandowski & G. Ruiz) => prachtig
- AMG Reaching for the stars (Frank Muhling & Markus Bolsinger) => prachtig
- Mercedes-Benz 300SL (Dennis Adler) => prachtig
- Giulia GT Coupe Ultimate buyers Guide (Keith Brooker) => zeer handig
- Mini Restoration Manual (Haynes) => zeer handig
- Tuning the A-series engine (David Vizard) => zeer handig
- Werkplaatshandboek Mini (Rover group Ltd.) => onmisbaar
- Dieselinspuiting (W.W Gnadt) => beetje verouderd
- Automobiel Elektronica (J. Kasedorf) => verouderd
- Benzinemotoren (Innovam) => verouderd
- Autotechnologisch zakboek (Bosch) => onmisbaar
Comment
-
Het paard van Ferrari en andere auto-biografieën.
Geeft een volledig overzicht van de geschiedenis van werelds grootste autoconstructeurs. (296 paginas) Vorig jaar voor kerst gekregen en al heel wat van bijgeleerd!Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenIk vind dat het woord "literatuur" in de topictitel zwaar wordt misbruikt.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk BerichtenHet is niet echt literatuur, dat weet ik ook wel, maar ik heb de term 'literatuur' (let op de aanhalingstekens) gekozen om duidelijk een onderscheid te maken met automagazines (of in de volksmond autoboekskes)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenWat is er mis met het woord boek?
ten eerste staat literatuur duidelijk tussen aanhalingstekens in de topic, wat er al op wijst dat ik het zelf niet au serieux neem
ten tweede is het puur taalkundig gezien correct
Het woord literatuur (ook wel (de) letteren) heeft verschillende, dicht bij elkaar liggende betekenissen. De ruimste is dat literatuur de verzameling van alle teksten is, geschreven en in mondelinge vorm.
Literatuur wordt ook wel in een enge betekenis gebruikt, waarbij zij tegenover lectuur is gesteld. In die zin zou literatuur de hoge, elitaire vorm en lectuur de lage, populairdere vorm van teksten aanduiden.
en ten slotte gebruikte ik literatuur en niet autoboeken om verwarring met het in de volksmond gebruikte 'autoboekskes' te vermijden
nu genoeg off topic....
Comment
-
Mijn lijst:
- BMW van Konemann
- The story of the Mitsubishi Lancer Evo
- Lancia da competizione
- Lancia Delta HF Integrale
- Rally (Klein)
- Rallycars (Klein)
- De Delferier à Duval (De belgen in het WK rally)
- Rallycourse 1996
- Les Reines des Rally
- 40 jahre Rallyesport
Comment
-
Voor de liefhebbers van autoboeken:
Als je toevallig eens in Londen bent, is er in een zijstraat van St Martins Lane (bij Leicester Square) een winkeltje dat alleen maar autoboeken verkoopt. Het is niet groot, maar ze hebben er héél veel.
Ik weet niet juist hoe het noemt, maar als je bij de modellen winkel op St Martins Lane 95 (http://www.stmartinsmodelcars.co.uk/Home.htm) buitenkomt ga je naar links, en dan weer onmiddelijk links. De winkel is aan je linkerkant.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk BerichtenVoor de liefhebbers van autoboeken:
Als je toevallig eens in Londen bent, is er in een zijstraat van St Martins Lane (bij Leicester Square) een winkeltje dat alleen maar autoboeken verkoopt. Het is niet groot, maar ze hebben er héél veel.
Ik weet niet juist hoe het noemt, maar als je bij de modellen winkel op St Martins Lane 95 (http://www.stmartinsmodelcars.co.uk/Home.htm) buitenkomt ga je naar links, en dan weer onmiddelijk links. De winkel is aan je linkerkant.Ik ga dat eerstdaags eens gaan uitchecken...Weet er iemand over boeken bestaan over RS-modellen van Audi?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk BerichtenSupertipIk ga dat eerstdaags eens gaan uitchecken...Weet er iemand over boeken bestaan over RS-modellen van Audi?
), moet je het maar eens vragen in de modellenwinkel, die weten het zeker.
Comment
Comment