Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een job in automotive sector, wie werkt er al in de autosector ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hier ook gevlucht uit de automotive (verkoper, leasing, wagenparkverantwoordelijke). Ik verkies de auto's als hobby en vrije tijd.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Kijk eens verder dan je neus lang is.
      Automotive is heel breed. Er is heus nog iets meer dan de invoerder of een dealer.
      Er zijn een pak toeleveranciers, waar je als ingenieur veel meer kan doen dan werkplaatsverantwoordelijke worden.

En dan is er nog de vrachtwagensector of de bussector. Kan heel interessant zijn.

Comment

Klopt. Een maat van mij werkt bij vanhool en vind het daar heel tof. Doet wat met electronica, datalogging etc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          Klopt. Een maat van mij werkt bij vanhool en vind het daar heel tof. Doet wat met electronica, datalogging etc
          VanHool was dat niet de firma waar Denis Vanhool enkele jaren geleden in alle kranten rondbazuinde dat iedereen die op brugpensioen wou bij Vanhool, maar ontslag moest nemen? Weet uit goede bronnen dat het niet plezant werken is met de oudere generatie Vanhool bazen: roepen, tieren, uitschijten, nooit goed genoeg, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Hier ook gevlucht uit de automotive (verkoper, leasing, wagenparkverantwoordelijke). Ik verkies de auto's als hobby en vrije tijd.
            Idem als mij . Van een hobby een job maken loopt meestal slecht af. Nu bij mij was het wel zo dat ik vroeger mijn auto's prive kocht en er zelf ook aan sleutelde . Nu ik zelfstandig ben en wagens lease mis ik dat sleutelen ergens wel .
            Bedoeling was om een funwagen prive bij te kopen en helaas zijn de wagens die ik wil zeer CO rijk

Comment

Bij Van Hool moet je niet direct zijn om een uitdagende en goed betaalde job te vinden.
              Zeer mager extra legaal pakket.

Denk eens aan firmas als ZF, Bosch, Faurecia, Valeo, Michelin, Goodyear, etc etc.

Comment

Zijn ZE daar ook niet veel volk aan het buitengooien bij Vanhool? Om dingen in het buitenland op te starten?
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Denk ik niet. Als er dan toch volk buiten gaat, dan zijn het meestal arbeiders.
                  Ten andere, ze zitten met een zeer hoog aantal mensen die >50 zijn. Vooral afvloeiingen die in het buitenland vervangen worden.

Comment

Nee ik weiger verder te kijken dan m'n neus lang is.
                    Wagens zijn m'n passie, ik ben er elke dag met bezig en het is altijd m'n doel geweest om in de automotive te gaan werken. Voor mij is er nooit genoeg "auto" in m'n leven. Heck, tot frustratie van m'n ouders was m'n eerste woordje zelf "atoo" ipv mama of papa
                    Ik ben iemand die zeer gepassioneerd moet zijn in wat hij doet en dat is zo met auto's. Dit is de enige manier voor mij om uit te blinken in iets. Als ik het voor 80% graag doe, zal ik nooit m'n volle potentieel gebruiken
                    Ik voel dat ik op deze moment alleen écht gelukkig ga kunnen zijn als ik in de autosector aan de slag kan gaan.

En ik wil liever niet met m'n ingenieursdiploma verdergaan maar eerder met m'n Antwerp Management School diploma. De achtergrond in Automotive Engineering zal nog steeds zeer nuttig zijn + zal mij altijd een andere kijk geven op bepaalde problemen dan diegene die nooit iets technisch gedaan hebben.
                    Last edited by CaliforniaDream; 17/05/2016, 12:22.
                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinb Bekijk Berichten
                      Inderdaad zo iets, ziet er goed uit bedankt
                      Ben al eens bij BMW op gesprek geweest en daar ging nog iets uit voortkomen dat gelijkaardig is aan dit.

Net ook van FCA een mailtje gekregen voor een mooie juniorfunctie, vrijdag op gesprek bij Lexus na spontane sollicitatie en waarschijnlijk volgende week nog bij Mercedes Belux.
                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinb Bekijk Berichten
                        Via via komt dit overeen met een eindstage van iemand denk ik, kreeg een contract van max 2j.
                        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                          Inderdaad zo iets, ziet er goed uit bedankt
                          Ben al eens bij BMW op gesprek geweest en daar ging nog iets uit voortkomen dat gelijkaardig is aan dit.

Net ook van FCA een mailtje gekregen voor een mooie juniorfunctie, vrijdag op gesprek bij Lexus na spontane sollicitatie en waarschijnlijk volgende week nog bij Mercedes Belux.
                          Fiat verdient goed, naar het schijnt. Via welke kanalen kom je daar op uit?
                          Al bij Alcopa geprobeerd?
                          autofans.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Via via komt dit overeen met een eindstage van iemand denk ik, kreeg een contract van max 2j.
                            Staat ook goed op je cv als je BMW kan laten zien. Al heb ik de meesten die daar met een startbaanovereenkomst begonnen niet zien doorgroeien bij BMW.
                            autofans.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                              Fiat verdient goed, naar het schijnt. Via welke kanalen kom je daar op uit?
                              Al bij Alcopa geprobeerd?
                              Serieus ?
                              meeste zijn gewoon spontane sollicitaties geweest.. En voor de rest eens gekeken op stepstone.be
                              Alcopa nog niet gedaan, wat doen die soms ?
                              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Serieus ?
                                meeste zijn gewoon spontane sollicitaties geweest.. En voor de rest eens gekeken op stepstone.be
                                Alcopa nog niet gedaan, wat doen die soms ?
                                Ssangyong, isuzu, hyundai en Suzuki denk ik.
                                Polo 6n 1.4

Comment

Ik werk als E-commerce Sales Manager voor 1 van de grootste onafhankelijke dealergroepen van België.
                                  Als je tips nodig hebt, always welcome to help
                                  "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

Polo 6n 1.4

Comment

Ik werk als IT-Technieker bij Carfac. Wij ontwikkelen en verkopen onze gelijknamige boekhoud/facturatiesoftware aan iedereen die iets met Automotive doet.

Gaat van kleine onafhankelijke garages over concessiehouders tot landbouwmachinegarages.

Speciaal gekozen om hier te werken omdat ik mijn 2 interesses kan combineren (IT en Auto's).
                                      50% ben ik op de baan naar klanten en dan kom je altijd wel iets leuks tegen

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
                                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Working...
                                      X