Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog maar eens een benzine of diesel vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik zit nu aan zo'n 12.000 km per jaar en doe dat met een diesel.
    Met de regeneratie van de dpf geen enkel probleem tot nu toe.

    Bij een nieuwe ga ik echter zeker terug voor een benzine of hybride gaan.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
      Als je dit bekijkt, van de 15000 per jaar rijdt hij gemiddeld 11000 km lange afstanden.

      Die 15000 per jaar bedriegt hier wel.

      Zelf zou ik hier kiezen voor een diesel.
      toch iemand die het ziet...

      een diesel kan werken als je 500km per jaar doet, als dat maar ritten zijn van 30km of meer... financieel kom je er wel niet uit.

      Comment


      • #23
        Hoeveel kilometer moet je rijden voor een regeneratieproces is voltooid? Ik heb nog nooit diesel gereden, het zal er nooit van komen ook. Ik vraag me wel af of de nieuwe benzinemotoren met turbo zo geschikt zijn voor korte afstanden, of dat geen problemen met de turbo zal geven op langere termijn. Dat is toch mijn bezorgdheid met mijn wagen.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
          Als je dit bekijkt, van de 15000 per jaar rijdt hij gemiddeld 11000 km lange afstanden.

          Die 15000 per jaar bedriegt hier wel.

          Zelf zou ik hier kiezen voor een diesel.
          je vergeet dan wel dat die 4000km voor de meeste problemen zorgen. Ikzelf doe 3000km(woon-werkverkeer)van de 13000km korte afstanden, maar die 3000km zorgen wel voor regelmatig problemen bij een diesel: regeneren duurt een week, turbo is na drie jaar preventief gereinigd, ...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Hoeveel kilometer moet je rijden voor een regeneratieproces is voltooid? Ik heb nog nooit diesel gereden, het zal er nooit van komen ook. Ik vraag me wel af of de nieuwe benzinemotoren met turbo zo geschikt zijn voor korte afstanden, of dat geen problemen met de turbo zal geven op langere termijn. Dat is toch mijn bezorgdheid met mijn wagen.
            is te zien hie vol hij zit, zelf een keer gehad dat dpf helemaal verstopt zat, een goeie 20kilometer autostrade gedaan in vierde aan 120 en probleem opgelost. Als de wagen bij op gewone momenten begint te regeneren, duurt het soms tot een week eer het gedaan is (zijn dan ritjes van 4km). Daarmee dat het met een nieuwe diesel zo belangrijk is dat je regelmatig lange afstanden doet.

            Comment


            • #26
              duurt zo'n 10 minuten nadat de motortemperatuur voldoende hoog geworden is. En kan even goed stationair gebeuren.

              Comment


              • #27
                Mijn woon-werk verkeer is 26 km enkel, en heb nooit problemen met het regenereren.
                regeneratie zelf duurt maximum 5 tot 8 minuten.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                  is te zien hie vol hij zit, zelf een keer gehad dat dpf helemaal verstopt zat, een goeie 20kilometer autostrade gedaan in vierde aan 120 en probleem opgelost. Als de wagen bij op gewone momenten begint te regeneren, duurt het soms tot een week eer het gedaan is (zijn dan ritjes van 4km). Daarmee dat het met een nieuwe diesel zo belangrijk is dat je regelmatig lange afstanden doet.
                  Ik begrijp niet goed als u auto begint te regenereren dat je niet gewoon 10 minuten door gaat rijden om het proces in 1x af te ronden. Ik merk het soms als ik naar mijn werk rij, begint soms een km of 25 aan zijn regeneratie en dan ben ik bijna op het werk. Ik rij gewoon wat door tot het gedaan is. Ik leg mijn motor nooit meer stil als hij bezig is. Ik het begin lette ik hier zo niet op maar nu steevast doorrijden.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                    Ik begrijp niet goed als u auto begint te regenereren dat je niet gewoon 10 minuten door gaat rijden om het proces in 1x af te ronden. Ik merk het soms als ik naar mijn werk rij, begint soms een km of 25 aan zijn regeneratie en dan ben ik bijna op het werk. Ik rij gewoon wat door tot het gedaan is. Ik leg mijn motor nooit meer stil als hij bezig is. Ik het begin lette ik hier zo niet op maar nu steevast doorrijden.
                    Alleen voor bovenstaande zou ik een benzine nemen.
                    Azo een gezever elke keer.
                    Dat was bij onze 159 ook. Na 3x "extra rijden voor het plezier" was ik het beu.

                    Elke keer verder rijden kost ook meer (+ bij regenereren verbruik je al een pak meer omdat hij meer inspuit).

                    Een benzine is starten en rijden. En hopelijk zonder zorgen. Want hoe moderner de tech hoe meer potentiële problemen.

                    @TS: een SUV met benzine (als je er al 1 vindt) = zuipen.
                    In die klasse zijn het allemaal diesels. Zoek er dan eentje uit waarbij de DPF niet veel kost om te vervangen. Want 100% zeker dat je het zal tegenkomen met zo weinig km.

                    Comment


                    • #30
                      al dat gezever over de regeneratie... 9 keer op 10 is de gebruiker niet bewust dat de wagen er mee bezig is; enkel als men per toeval de wagen in de garage binnen doet valt het wel op, maar ik doe al lang geen moeite om de cyclus te laten beëindigen, dat lost zich met de volgende ritten op. Wel van belang is met een diesel dat je niet de aanbeveling volgt om zo laag mogelijk in de toeren te rijden (wat eerder moeilijk is met een automaat, toegegeven...) Rij gewoon rond de 2000 toeren, en er ontstaat dan zogoed als geen vervuiling.

                      Comment


                      • #31
                        Ik rij toch al een jaar of 15 diesel, nog nooit iets van regeneratie gemerkt, ik zou niet weten waar ik op moet letten.
                        Ik ben dan ook geen echte petrolhead...
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          al dat gezever over de regeneratie... 9 keer op 10 is de gebruiker niet bewust dat de wagen er mee bezig is; enkel als men per toeval de wagen in de garage binnen doet valt het wel op, maar ik doe al lang geen moeite om de cyclus te laten beëindigen, dat lost zich met de volgende ritten op. Wel van belang is met een diesel dat je niet de aanbeveling volgt om zo laag mogelijk in de toeren te rijden (wat eerder moeilijk is met een automaat, toegegeven...) Rij gewoon rond de 2000 toeren, en er ontstaat dan zogoed als geen vervuiling.
                          Ik zet die altijd in sport modus wanneer de olie warm staat, dan draait ie wat hoger.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Ik rij toch al een jaar of 15 diesel, nog nooit iets van regeneratie gemerkt, ik zou niet weten waar ik op moet letten.
                            Ik ben dan ook geen echte petrolhead...
                            Awel, ik ook niet eigenlijk, en ik rij nu toch al zes jaar met een roetfilter rond.

                            Comment


                            • #34
                              Teken dat je er niet op let. Ik heb nu 10maanden diesel met dpf, eerste maanden nooit op gelet maar vanaf ik mijn boordcomputer op actueel verbruik heb staan weet ik echt wel wanneer hij bezig is. Verbruik is ongeveer dubbele dan. Wanneer hij klaar is val het ineens terug van bv 11l naar 5 a6l. Die tien minuutjes 1x om de 500 a 700 km vind ik het niet erg. Bij mij is dat ongeveer om de twee weken.
                              Vervelende bij mij is de afstand naar mijn werk, die is een 27km. Aangezien hij altijd pas begint na een km of 20 a 25 moet ik dus een ommetje doen van tien minuten. Alle geluk heb ik hier de perfecte baan om dit te doen. Baan van 90 in derde versnelling en generatie is zo gebeurd.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                Teken dat je er niet op let. Ik heb nu 10maanden diesel met dpf, eerste maanden nooit op gelet maar vanaf ik mijn boordcomputer op actueel verbruik heb staan weet ik echt wel wanneer hij bezig is. Verbruik is ongeveer dubbele dan.
                                Inderdaad, dat heb ik ook al gezien op de BC. Maar ik bedoel dat je 't gewoon niet merkt of voelt aan de motor.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                  aan 100 km/u zit ik rond de 4 liter... bij 150 onder de 7 liter, bij 200 rond de 9-10 liter.

                                  vergeet het maar dat naftjes niet veel verbruiken. misschien niet veel meer tegenover je 330d, maar wel tegenover mijn 2.0...
                                  Die cijfers haalde ik ook met de 330d

                                  150 gps met een ecoboostje ( 1.0 naft) is een 7 - 8 liter ( sneller kan hij niet )
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Mijn woon-werk verkeer is 26 km enkel, en heb nooit problemen met het regenereren.
                                    regeneratie zelf duurt maximum 5 tot 8 minuten.
                                    bij PSA gebeurt het anders, die is al bezig voor je het verbruik ziet stijgen: eerst wordt enkel de hoofdinjectie verlaat, pas als dat een maximale verhoging van de uitlaatgastemperatuur heeft voortgebracht gaan ze effectief na-injecteren. blijft dus eigenlijk 10 minuten, maar op een zuinigere en minder schadelijke manier voor de motor en olie.

                                    Comment


                                    • #38
                                      ik denk bij benz ook zoiets

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        al dat gezever over de regeneratie... 9 keer op 10 is de gebruiker niet bewust dat de wagen er mee bezig is; enkel als men per toeval de wagen in de garage binnen doet valt het wel op, maar ik doe al lang geen moeite om de cyclus te laten beëindigen, dat lost zich met de volgende ritten op. Wel van belang is met een diesel dat je niet de aanbeveling volgt om zo laag mogelijk in de toeren te rijden (wat eerder moeilijk is met een automaat, toegegeven...) Rij gewoon rond de 2000 toeren, en er ontstaat dan zogoed als geen vervuiling.

                                        Ik mis het nooit wanneer hij bezig is, maar mijn vrouw of dochter merken er niks van... nu in de winter om de 5 a 600 km, maar in de zomer tot 2300 km tussen regeneraties, en ik rij met de automaat zo laag in toeren als hij wil (behalve tijdens regeneratie) wat dus meestal 1000-1300 rpm is.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Die cijfers haalde ik ook met de 330d

                                          150 gps met een ecoboostje ( 1.0 naft) is een 7 - 8 liter ( sneller kan hij niet )

                                          ecoboost en kan maar 150? zal wel een gewone zonder boost zijn dan...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X