Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering,expert en garagist maken onderling afspraken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je nog rijdt met de wagen zou ik hem wel laten keuren. Zowel voor de verzekering als voor een eventuele controle door de politie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
      Ik heb zelf eens gepolst bij enkele opkopers en er zijn er 2 die dezelfde prijs geven voor mijn wagen zoals hij nu is,als de waarde voor het ongeluk volgens de expert.
      Ook dat is in je nadeel, hoe hoger de wrakwaarde des te sneller het een totaalverlies wordt.

Comment

• Dit was om te zeggen dat de expert niet realistisch is met de vervangwaarde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
          Ook dat is in je nadeel, hoe hoger de wrakwaarde des te sneller het een totaalverlies wordt.
          Als de wrakwaarde hoger is dan aangenomen, dan is de vervangwaarde dat meestal ook wel. De werkelijke vervangwaarde dan, niet het flutbedragje waar de "expert" van de verzekering de topicstarter mee af probeert te schepen.

In dit geval: hogere wrakwaarde -> hogere vervangwaarde -> kosten reperatie < vervangwaarde -> geen totaalverlies -> auto repareren -> verzekeringsmaatschappij mag de portemonnee trekken.

De vervangwaarde is door deze "expert" vermoedelijk bewust zo laag gesteld om te voorkomen dat er gerepareerd moet worden. Door een hoge wrakwaarde hoeft de maatschappij daarna niet of nauwelijks uit te keren.

Kortom: iedereen wint hier, behalve de verzekerde. Schandalig. Nog schandaliger is dat verzekeringsmedewerkertjes dat hier af doen als "de klant wil teveel voor zijn auto"....
          Last edited by ; 21/02/2016, 10:27.

Comment

• Is de wrakwaarde dan hoger dan aangenomen? Hoe lager hoe beter voor de topicstarter in dit geval zou ik zeggen maar heb er nog niets over gelezen of ik moet erover hebben gekeken.
            Heeft de topicstarter een bedrag voor het wrak gemeld gekregen? Als er geschreven wordt dat men 14 dagen moest wachten, wil dat zeggen dat de wagen op de wrakkenlijst is komen te staan en daar toch een bepaald bedrag is uitgekomen en in dit verhaal toch ook een belangrijk gegeven.

Comment

Is de wrakwaarde dan hoger dan aangenomen? Hoe lager hoe beter voor de topicstarter in dit geval zou ik zeggen maar heb er nog niets over gelezen of ik moet erover hebben gekeken.
              Heeft de topicstarter een bedrag voor het wrak gemeld gekregen? Als er geschreven wordt dat men 14 dagen moest wachten, wil dat zeggen dat de wagen op de wrakkenlijst is komen te staan en daar toch een bepaald bedrag is uitgekomen en in dit verhaal toch ook een belangrijk gegeven.
              Hij heeft navraag gedaan bij opkopers zoals ik het begrijp. Even een fictief voorbeeld: als jouw auto beschadigd raakt en de schade wordt gesteld op bijvoorbeeld € 2.500, terwijl de vervangwaarde op € 2.499 wordt gesteld, dan kun je daar wel je vraagtekens bij zetten als die opkopers bijvoorbeeld al € 2.600 over hebben voor het wrak. Meestal is de vervangwaarde namelijk hoger dan de wrakwaarde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                De vervangwaarde is door deze "expert" vermoedelijk bewust zo laag gesteld om te voorkomen dat er gerepareerd moet worden.

Kortom: iedereen wint hier, behalve de verzekerde. Schandalig. Nog schandaliger is dat verzekeringsmedewerkertjes dat hier af doen als "de klant wil teveel voor zijn auto"....
                Dit is wat er gebeurd is.En daardoor kon er overgegaan worden tot totaal verlies.
                De wrakwaarde die ik van de verzekering heb doorgekregen ligt wel iets lager dan de prijs die enkele opkopers aan mij willen geven.
                Maar het is toch opmerkelijk dat mijn wagen nu evenveel waard zou zijn dan de vervangwaarde die de expert voorstelt.

Dat de zaak nu zo aansleept zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik voor 4 maart naar de keuring moet.
                De verzekering denkt die zal het voorstel wel aannemen want heeft het geld nodig om hem te laten maken.
                Last edited by ; 21/02/2016, 14:26.

Comment

• Kom kom dat de zaak zo aansleept is omdat je je niet bij de beslissing neerlegt, wat je volste recht is. Zo'n dossierbeheerder gaat zich echt niet bezighouden met data van je keuring te bekijken om je daar mee tegen te werken.
                  Verder meld je dat het herstelbedrag een bestek is met namaakonderdelen, waarom is dat? Is het een auto van meer dan 10j oud? Is het een merk dat failliet is? Is het een ge?mporteerd model?
                  Last edited by ; 21/02/2016, 14:36.

Comment

• Ik ben langs geweest bij de officiële dealer en heb daar ook een bestek gevraagd.De onderdelen waren daar bijna dubbel zo duur en dat is omdat hij originele stukken gebruikt.
                    De verzekering heeft wel het goedkoopste bestek,van de andere carrossier,gekregen.Deze neemt dus namaakonderdelen.
                    Pick-up is inderdaad meer dan 10j oud.

Comment

Kom kom dat de zaak zo aansleept is omdat je je niet bij de beslissing neerlegt, wat je volste recht is. Zo'n dossierbeheerder gaat zich echt niet bezighouden met data van je keuring te bekijken om je daar mee tegen te werken.
                      Verder meld je dat het herstelbedrag een bestek is met namaakonderdelen, waarom is dat? Is het een auto van meer dan 10j oud? Is het een merk dat failliet is? Is het een ge?mporteerd model?
                      Daarom kocht ik eind vorig jaar een Mazda 2, wou mij niet onder druk laten zetten van verzekering en ook niet om een andere wagen te vinden als daily ;-)

Comment

• De maatschappij trekt haar keutel in (na dik 4 maanden) en heeft hun "expert" opdracht gegeven om zijn voorstel aan te passen naar mijn voorstel.

Is er ergens 'n toezichthouder o.i.d. waar ik mijn beklag kan doen over deze "expert" ? Het is namelijk wel duidelijk dat zijn schattingen totaal niet conform de werkelijkheid zijn en dat hij bewust te laag schat.

Comment

De maatschappij trekt haar keutel in (na dik 4 maanden) en heeft hun "expert" opdracht gegeven om zijn voorstel aan te passen naar mijn voorstel.

Is er ergens 'n toezichthouder o.i.d. waar ik mijn beklag kan doen over deze "expert" ? Het is namelijk wel duidelijk dat zijn schattingen totaal niet conform de werkelijkheid zijn en dat hij bewust te laag schat.
                          Goed om te weten aangezien wij dezelfde expert hadden.

Comment

• Ondertussen een bedrag ontvangen wat in totaal neerkomt op 4 keer (!!) het bedrag waar de "expert" mijn vrouw mee af wilde schepen. Met 'mensen willen teveel voor hun auto' heeft dat allemaal niets meer te maken, wel met de schattingen van deze "expert" die werkt in opdracht van de verzekeringsmaatschappij en zich kennelijk erg laat beïnvloeden. Hoewel in de gedragscode staat dat dat absoluut niet mag.

Comment

Ondertussen een bedrag ontvangen wat in totaal neerkomt op 4 keer (!!) het bedrag waar de "expert" mijn vrouw mee af wilde schepen. Met 'mensen willen teveel voor hun auto' heeft dat allemaal niets meer te maken, wel met de schattingen van deze "expert" die werkt in opdracht van de verzekeringsmaatschappij en zich kennelijk erg laat beïnvloeden. Hoewel in de gedragscode staat dat dat absoluut niet mag.
                              Mij interesseert de naam van die "expert".
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Mij interesseert de naam van die "expert".

De Wit uit Ekeren.

Comment

De Wit uit Ekeren.
                                  Naam om te onthouden. ????

Send from somewhere, used Tapatalk.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ondertussen een bedrag ontvangen wat in totaal neerkomt op 4 keer (!!) het bedrag waar de "expert" mijn vrouw mee af wilde schepen. Met 'mensen willen teveel voor hun auto' heeft dat allemaal niets meer te maken, wel met de schattingen van deze "expert" die werkt in opdracht van de verzekeringsmaatschappij en zich kennelijk erg laat beïnvloeden. Hoewel in de gedragscode staat dat dat absoluut niet mag.
                                    Wat heb jij,buiten het bedrag voor een andere wagen,nu verkregen van de maatschappij?Hoeveel dagen wachttijd,mutatieduur en andere onkosten?
                                    Bij mij sleept de zaak nu tergend langzaam aan.Ik en de tegenexpert hebben nog steeds niets vernomen van De Wit of de maatschappij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Naam om te onthouden. ????

Send from somewhere, used Tapatalk.
                                      Volgens mij taxeert hij bewust op basis van de verzekeringsmaatschappij te laag en hij is daarna niet vatbaar voor redelijke argumenten.

Behalve dat hij onjuist taxeert ook nog eens een erg onredelijke kerel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                                        Wat heb jij,buiten het bedrag voor een andere wagen,nu verkregen van de maatschappij?Hoeveel dagen wachttijd,mutatieduur en andere onkosten?
                                        Bij mij sleept de zaak nu tergend langzaam aan.Ik en de tegenexpert hebben nog steeds niets vernomen van De Wit of de maatschappij.
                                        Als ik het goed heb 12 dagen wachttijd, BIV, overplaatsingskosten radio, een kinderstoeltje en wettelijke rente. Maar moet de specificatie nog ontvangen. Alleen nog maar gezien dat geld is bijgeschreven op de rekening van mijn vrouw. De tactiek van deze maatschappij is om niet te reageren en e-mails stelselmatig te negeren.

Ik heb de tegenexpert 'n brief laten sturen met de punten waarop de Wit er aantoonbaar naast zat en de mededeling dat we er met de Wit niet uit gaan komen en gaan procederen. Telefonisch heb ik aangegeven dat ik dat desnoods op eigen kosten doe en dat daarna dan wel op de maatschappij verhaal.

Al met al heeft het 4 maanden geduurd, vooral omdat de Wit onredelijk is en de maatschappij niet reageert. Ze hopen (en dringen er op aan) dat mensen uit ellende en onmacht dan maar het belachelijke bod van De Wit accepteren.

Comment

• De aanhouder wint dus.Er zijn nog veel te veel mensen die gewoon over zich heen laten lopen.

Ik ben benieuwd hoe lang het bij mij nog gaat aanslepen.

Comment

Working...
                                          X