Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering,expert en garagist maken onderling afspraken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering,expert en garagist maken onderling afspraken?

Op zaterdag 26/12/2015 ben ik,in m'n pick-up,op de snelweg achteraan aangereden.De andere bestuurder was in slaap gevallen.Politie is ter plaatse geweest.

's Maandags heb ik direct het aangifteformulier binnen gebracht bij de verzekeraar.Daarna heb ik een garagist gekozen uit hun lijst van erkende herstellers want ze hebben eerst een bestek nodig.
    Bewuste keuze deze keer.De vorige keer ben ik naar m'n eigen garage geweest en toen deed de expert heel moeilijk.Daarom nu één uit hun lijst.
    Die dag ben ik ook langs geweest bij die garagist.Was gesloten.Heb gebeld en gemaild maar geen reactie.Nu was dit wel net tussen de feestdagen.
    De week erop reactie.Men was inderdaad gesloten wegens de feestdagen.
    Ik ben er toen naartoe gereden.Ben binnen gegaan naar de baas.En het eerste wat hij zei,was;"Voor die prijs kan ik hem niet maken."
    Huhh??Welke prijs?Hij had de auto nog niet eens gezien.Nu bleek dat hij de formulieren al had ontvangen van de verzekering waarin vermeld werd dat de kosten niet meer dan x € mochten zijn.
    Dus de verzekering had al op voorhand wat afgesproken met hem.Mijn auto zou ook als totaal verlies worden beschouwd volgens hem.
    Hij heeft dan een voorlopig bestek opgemaakt.
    Daags nadien vroeg ik om een definitief bestek maar dat wilde hij niet geven.De kosten waren te hoog.
    Ik heb dan maar het voorlopig bestek gemaild naar de verzekering en erbij vermeld dat ik geen ander bestek kreeg.
    Enkele dagen later komt de expert naar de garage.Ik ben daar in m'n auto blijven wachten op hem want ik wilde er absoluut bij zijn deze keer.Het expertisebureau gaf geen exact uur,enkel tussen 8-14u.Ze willen eigenlijk vermijden dat de eigenaar erbij is,al zullen ze altijd beweren dat dit niet zo is.
    Om 10u arriveert hij.Ik stap uit de auto en zie hem eerst naar binnen gaan.Welgeteld een minuut later komt hij buiten en zegt gemoedelijk gedag aan de garagist bij zijn voornaam.
    Hij komt naar me toe,neemt snel wat foto's,bekijkt de auto eigenlijk niet eens en zegt dan "Dat is een perte totale."En weg was hij.
    Daar sta je dan verbouwereerd.Wetende dat er weer vanalles achter je rug en in hun voordeel uitgemaakt is.

Via mail heb ik dan het verdict totaal verlies gekregen.Technisch of economisch werd niks van gezegd.Heb ik zelf moeten vragen.Was economisch.
    Daarna heb ik nog 14 dagen moeten wachten op een bedrag.En je kan al raden.De vervangwaarde werd net op 1 eurocent minder geraamd dan het max. herstelbedrag dat in eerste instantie was meegedeeld aan de garage nog voor dat m'n auto bekeken was.Herstelbedrag was (1 cent) hoger dan vervangwaarde dus totaal verlies.

Ik was hier uiteraard niet mee akkoord.En heb ook duidelijk geeist dat ik kostenloos wil gesteld worden en dat m'n auto gemaakt werd.
    Het bedrag dat zij voorstelden minus dan nog de restwaarde van de auto na het ongeval was veel te laag en moest ik ermee akkoord gaan,kon ik geen andere (dezelfde) wagen kopen van het bedrag dat ik dan overhield.
    Zij beweerden van wel maar ik heb zelf mijn eigen marktonderzoek gedaan en slechts 1 wagen die in aanmerking kwam om de mijne te vervangen gevonden.Dewelke dus duurder is dan het bedrag dat ik krijg als ik akkoord ga.

Ik heb opgezocht op welke andere bijkomende vergoedingen ik nog recht had.
    En daarbij heb ik hen vermeld dat volgens art.1382 van het burgerlijk wetboek ik bij schade volledig vergoed dien te worden voor de geleden kosten.

De expert heeft daarna zijn bedrag lichtjes verhoogd maar nog steeds niet voldoende.

Met al deze gegevens ben ik naar mijn advocaat gestapt.

Komaan zeg!Ik heb er niet om gevraagd om achteraan aangereden te worden.En dan zou ik zelf nog moeten instaan voor de meerkost.
    Veel te veel mensen aanvaarden zomaar klakkeloos wat hun verzekering beweert.Ik ben dit al afgeleerd.
    En de verzekeringen kiezen altijd voor de voor hen goedkoopste oplossing en dat is in dit geval mijn auto perte totale te verklaren.
    Ik heb geeist dat ik volledig schadeloos word gesteld en anders kunnen zij ervoor zorgen dat er hier een andere auto met dezelfde opties voor de deur staat,met tweedehandskeuring.

Er moet dus eerst een tweede expert komen vooraleer ik verder kan,maar wil ik verhinderen dat die op voorhand wat kan afspreken met de verzekering.

Nu ben ik aan het twijfelen wat te doen.De tegenexpert laten komen,de factuur eerst zelf betalen of doorgeven aan mijn verzekeraar nadat ik zijn conclusie ontvangen heb.Of toch eerst zijn gegevens te verzenden aan de verzekering en daarna de expertise te laten uitvoeren.
    Maar kan men dit laatste van me eisen,ben ik dit verplicht?

Ik heb rechtsbijstandverzekering bij m'n auto.

Ik wil dus dat de tweede expert onpartijdig naar de auto kijkt en geen contact op voorhand heeft met de verzekeraar.

N.B. in de algemene voorwaarden staat niet vermeld dat de tegenexpert moet goedgekeurd worden door de verzekering.Enkel dat ik vrije keuze heb welke ik neem.
    De verzekering is niet op de hoogte dat de garagist me het formulier heeft laten zien waarin staat dat hij niet boven een bedrag van x€ mocht gaan.
    Ik heb wel een mail gehad dat er een overeenkomst was tussen verzekering en garagist nog voor dat de expert was langs geweest.
    Last edited by ; 09/02/2016, 00:49.

Tja experts...ik ken er ook alles van. Ik vraag mij soms ook af hoe je die benoeming "krijgt".
    Nu is het wel zo natuurlijk dat heel wat experts door de jaren heen op regelmatige basis bij bepaalde garages komen. Misschien is het dan ook altijd beter dat er iemand uit een andere regio komt.

Niet onbelangrijk, is je rechtsbijstandverzekering de zelfde als je gewone verzekeraar?
    In principe heb je altijd recht op een tegenexpertise. Anders ééntje zelf te betalen als je niet akkoord bent.
    Hopelijk komt het nog goed!
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Altijd rechtsbijstandverzekering nemen bij een andere maatschappij dan degene van uw auto.

Comment

Inderdaad, zo hoort dat.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

De eerste expert kan ik niet kiezen.Die werkt samen met de verzekering.
          Rechtsbijstand is inderdaad bij deze verzekeraar.Daar gaat zeker verandering in komen.

Maar ben ik verplicht om de gegevens van de tegenexpert eerst door te geven aan de verzekering vooraleer die komt?
          Kan mijn verzekeraar weigeren de factuur te betalen nadien?

Ik wou dezelfde kiezen als de vorige keer.Die is toen ook goedgekeurd.Heb ik alles nog van in mail bewaard.
          Stok achter de deur als ze hem niet goedkeuren.

Comment

Ik kom geregeld in contact met experten en wat ik je kan zeggen is dat de expertisebureau's enorm onder druk staan van de verzekeringsmaatschappijen. Er wordt door de maatschappijen niet geaarzeld om van expertisebureau te veranderen als er naar hen niet geluisterd wordt. Zoek dan ook een tegenexpert die zeker geen banden heeft met je eigen maatschappij en met de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij, zoniet ben je opnieuw de pineut. Sowieso zit je bij een economisch totaal verlies jammer genoeg tegen bepaalde grensbedragen aan te botsen en zullen er compromissen (2dehands onderdelen/namaakonderdelen,...) moeten gesloten worden indien je de wagen perse nog hersteld wil zien. Mocht je facturen hebben van vorige onderhouden en/of herstellingen, laat deze zeker zien aan de expert, dit is voor hem ook een middel om het grensbedrag wat omhoog te trekken. Ook de erkende herstellers staan onder druk want maatschappijen kunnen hun erkenningsnummer intrekken waardoor de hersteller voor die bepaalde maatschappij geen herstellingen meer mag uitvoeren anders moet de klant een vrijstelling uit zijn eigen zak betalen. Een echt maffiawereldje dus!
            Last edited by megane_cc; 09/02/2016, 11:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
              De eerste expert kan ik niet kiezen.Die werkt samen met de verzekering.
              Rechtsbijstand is inderdaad bij deze verzekeraar.Daar gaat zeker verandering in komen.

Maar ben ik verplicht om de gegevens van de tegenexpert eerst door te geven aan de verzekering vooraleer die komt?
              Kan mijn verzekeraar weigeren de factuur te betalen nadien?

Ik wou dezelfde kiezen als de vorige keer.Die is toen ook goedgekeurd.Heb ik alles nog van in mail bewaard.
              Stok achter de deur als ze hem niet goedkeuren.
              Ik vreesde er al voor, vandaar mijn vraag.
              Zorg ervoor dat je die opsplitst.
              DAS bvb staat gekend als redelijk goed, als ik mijn makelaar mag geloven.
              Hier zullen ze het moeten bewijzen....

Een tegenexpertise mag je altijd vrij kiezen als je niet akkoord bent met wat de eerste voorstelde.

Dus wat meganecc hier boven schrijft klopt zeer zeker ook wel.
              Succes man!

Send from somewhere, used Tapatalk.

Comment

Pffff... weeral zulke verhalen... zolang je de verzekeringen betaalt is alles in orde maar als er iets misloopt laten ze u in de koude staan. Het is overal hetzelfde
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

triestig zoiets
                  de doorsnee mens lijkt nog steeds een speelbal te zijn van daß Kapital :-(

Comment

Je kan er tegen vechten zoveel je wil. Ik ben ook al bijna 2 jaar bezig en ik ben geen stap vooruit geraakt. Voor uw eigen gezondheid en rust laat je het na een tijd vallen... Het zijn de grootste dieven die er zijn!

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                      Voor uw eigen gezondheid en rust laat je het na een tijd vallen... Het zijn de grootste dieven die er zijn!
                      Dat is net wat de verzekeraars willen en daarom kiezen ze de,voor hun,goedkoopste oplossing.

Comment

Je staat er machteloos tegenover. Een eigen advocaat is mss een optie maar mijn ervaringen met de rechtsbijstand zijn in elk geval niet wauw.

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Wij gaan hier ook die ellende tegemoet maar zie het tot hiertoe nog altijd goed komen.
                          Had je een aparte rechtsbijstandsverzekering? Eigen makelaar ook?

Comment

Heel zeker niks zelf betalen...dan ben je er aan voor de moeite.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Wij gaan hier ook die ellende tegemoet maar zie het tot hiertoe nog altijd goed komen.
                              Had je een aparte rechtsbijstandsverzekering? Eigen makelaar ook?
                              Vroeg je dit aan mij?Ik heb rechtsbijstand bij mijn autoverzekering.Dezelfde verzekeraar dus.

Het plan is nu om een tegenexpert aan te stellen en daarna zijn factuur naar de verzekering te sturen.
                              Dus ik ga niet eerst de verzekering op de hoogte brengen van wie ik kies.
                              Last edited by ; 09/02/2016, 18:14.

Comment

Ik blijf erbij: 'De verzekeringsmaatschappijen zijn de grootste legale oplichters met steun van de overheid'.
                                Mijn vader heeft ooit brand gehad in de schuur. Meer dan 10 jaar kunnen wachten op zijn geld. Wel 500000fr extra aan intresten gekregen. Maar daar heeft die maatschappij nog meer op verdiend op het meer dan 10 jaar laten aan te slepen. Stel voor dat het uw woning was. Kunt ge eerst 10 jaar processen tegen de maatschappij voordat ge geld hebt voor een nieuw huis of uw huis herop te bouwen.

Met auto's hetzelfde.

Ik ben actief in de bouwsector en heb ook al met experts en verzekeringsmaatschappijen te maken gehad. Ergens begrijp ik hen ook wel. Bv iemand krijgt water binnen en de playstation 1 is kapot. Voor de klant was die nog goed, maar occasie staan die op kapaza voor €50. Dan zegt de expert dat die mensen nog €50 krijgen ervoor. Maar de klant gaat daar meestal niet mee akkoord, want voor hem werkte dat nog en die wilt van de verzekering een PS4 krijgen. Maar zo werkt het ook weer niet.

In geval van auto's moogt ge er zeker van zijn als ge een ongeval krijgt waarbij ge 'niet' in fout zijt, dat ge der altijd geld gaat in steken en zelden winst mee maakt. Zelfs break-even valt zelden voor.
                                Het zou eigenlijk niet mogen.

Vroeger was er de regel dat als ge geen akkoord kon vinden dat de verzekeringsmaatschappij dan zelf een vergelijkbare wagen moest gaan zoeken en u bezorgen. Maar weet niet of dat nog bestaat.

Comment

Alleen bij totaal verlies heb je die discussie.

Als een auto nog hersteld kan worden voor een aanvaardbaar bedrag in verhouding tot de waarde, dan steek je toch niks toe...

In spanje is het nog erger, daar kan je kiezen tussen herstellen met 2de handsstukken, of bijleggen voor nieuwe stukken.

Comment

@TS: plaats eens een paar fotootjes.
                                    Hoe erg is die beschadigd, hoe oud is je auto, en wat zou de waarde nog zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                                      Vroeg je dit aan mij?Ik heb rechtsbijstand bij mijn autoverzekering.Dezelfde verzekeraar dus.

Het plan is nu om een tegenexpert aan te stellen en daarna zijn factuur naar de verzekering te sturen.
                                      Dus ik ga niet eerst de verzekering op de hoogte brengen van wie ik kies.
                                      Neen aan Beemer.
                                      Jou situatie wisten we al hé.

Comment

Ik lees hier weer een hoop toogpraat.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                        X