Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering,expert en garagist maken onderling afspraken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Vergoeding van schade is schade herstellen in mijn ogen.En niet heel die poespas er rond van economisch totaal verlies.

    Comment


    • #62
      Nog één poging:
      Je schade = het verlies van je wagen die nog X euro's waard is.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • #63
        Tegenexpert is geweest en heeft hetgene wat ik eigenlijk al wist bevestigd.Een hoop vriendjespolitiek allemaal is het,zei hij.Waarbij de kost voor de maatschappij zo laag mogelijk moet gehouden worden.Maar ik moest het stilhouden dat hij daar iets van gezegd heeft.Je moet gewoon niet over u heen laten lopen door de verzekering.
        Hij ging er alles aan doen zodat ik mijn wagen kan laten maken.En mocht het rechtbank worden,ging hij zorgen voor een goede advocaat.

        Comment


        • #64
          Een commercieel ingestelde expert

          Comment


          • #65
            Anderen zwart maken, zodat je zelf minder grijs toont...
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

            Comment


            • #66
              We zullen wel zien.Afwachten.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Ik heb nu ook al een paar accidenten gehad, telkens in mijn recht. Tractor in mijn gat, brommer die niet zag dat ik er stond, overhoop gereden met de moto. Telkens toch eerlijk vergoed geweest.
                Eerste keer nu (enfin, mijn vrouw heeft met haar auto een ongeluk gehad) en wat een ellende.

                Heb zelf wat gekeken. Het gaat om een populair model waar er genoeg van te koop staan. Zodoende is de prijs van een rijdend exemplaar met evenveel kilometers en uit hetzelfde jaar wel terug te vinden. De "expert" ingesteld door de verzekeringsmaatschappij taxeert op ongeveer 1/3e van dag bedrag en hij wil nauwelijks wat toegeven. De tweede expert taxeert meer dan het dubbele van wat de eerste expert heeft getaxeerd.

                Ik heb zelf bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt en als er een ding zeker is, dan is dat dat die afspraken er zijn. Een expert kan taxeren zoals de verzekeringsmaatschappij dat wil of hij krijgt geen opdrachten meer. Aangezien verzekeraars meestal de expert aanwijzen, gaat dat direct om veel omzet. Net zoals dat schadeherstelbedrijven onder druk worden gezet en zelfs garagisten. Het is geweten dat verzekeringsmaatschappijen zelfs bij niet gecontracteerde garagisten proberen voor elkaar te krijgen dat ze maar kortingen gaan geven op hun uurloon of zelfs op onderdelen.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Anderen zwart maken, zodat je zelf minder grijs toont...
                  Jij snapt het

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                    Eerste keer nu (enfin, mijn vrouw heeft met haar auto een ongeluk gehad) en wat een ellende.

                    Heb zelf wat gekeken. Het gaat om een populair model waar er genoeg van te koop staan. Zodoende is de prijs van een rijdend exemplaar met evenveel kilometers en uit hetzelfde jaar wel terug te vinden. De "expert" ingesteld door de verzekeringsmaatschappij taxeert op ongeveer 1/3e van dag bedrag en hij wil nauwelijks wat toegeven. De tweede expert taxeert meer dan het dubbele van wat de eerste expert heeft getaxeerd.

                    Ik heb zelf bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt en als er een ding zeker is, dan is dat dat die afspraken er zijn. Een expert kan taxeren zoals de verzekeringsmaatschappij dat wil of hij krijgt geen opdrachten meer. Aangezien verzekeraars meestal de expert aanwijzen, gaat dat direct om veel omzet. Net zoals dat schadeherstelbedrijven onder druk worden gezet en zelfs garagisten. Het is geweten dat verzekeringsmaatschappijen zelfs bij niet gecontracteerde garagisten proberen voor elkaar te krijgen dat ze maar kortingen gaan geven op hun uurloon of zelfs op onderdelen.
                    Wat is er verkeerd aan korting vragen?
                    Los daarvan, ik mag echt niet klagen... Tuurlijk is het een spelletje van geven en nemen, maar zo zit nu eenmaal alles waar geld mee gemoeid is in elkaar.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Anderen zwart maken, zodat je zelf minder grijs toont...
                      Zo is het. Heb een collega van mij bij een klant een ander schildersbedrijf eens horen zwart maken, die was ook nog niet jarig. Professioneel is anders.
                      Als ge als bedrijf een ander zwart moet maken, zijt ge niet goe bezig

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Wat is er verkeerd aan korting vragen?
                        Los daarvan, ik mag echt niet klagen... Tuurlijk is het een spelletje van geven en nemen, maar zo zit nu eenmaal alles waar geld mee gemoeid is in elkaar.
                        Wat er mis mee is? Feitelijk bekeken moet zo iemand bepalen wat het voertuig één seconde voor het ongeluk waard was, zodat de verzekerde correct vergoed kan worden. Deze expert gaat er bewust fors onder zitten, kennelijk om de verzekeringsmaatschappij geld uit te sparen en zijn eigen omzet te verzekeren. De klanten die hun mond niet open trekken zijn de dupe.

                        Natuurlijk werkt het zo allemaal in de praktijk, maar daarmee is het nog niet correct.

                        Comment


                        • #72
                          En dat zwart maken... zelf zal hij er als zijn rol die van schatter voor de maatschappij is, niet veel afwijken, maar ook wielrenners die uit de school klapten over dopinggebruik in het peloton, bankiers die uit de school klapten over te risicovolle producten en ambtenaren die uit de school klapten over corruptie werden ooit gezien als nestbevuilers en zwartmakers...

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                            En dat zwart maken... zelf zal hij er als zijn rol die van schatter voor de maatschappij is, niet veel afwijken, maar ook wielrenners die uit de school klapten over dopinggebruik in het peloton, bankiers die uit de school klapten over te risicovolle producten en ambtenaren die uit de school klapten over corruptie werden ooit gezien als nestbevuilers en zwartmakers...
                            Da's appelen met peren vergelijken he, corruptie aan het licht brengen VS wat die expert nu doet (wat we feitelijk al lang weten).
                            Enige wat de expert hier doet is naar de mond van de klant praten.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              Da's appelen met peren vergelijken he, corruptie aan het licht brengen VS wat die expert nu doet (wat we feitelijk al lang weten).
                              Enige wat de expert hier doet is naar de mond van de klant praten.
                              Corruptie en doping wisten we feitelijk ook al lang. De expert praat de klant naar de mond na 'n expertise die is opgesteld conform de belangen van de verzekeraar. Doel is ergens in het midden uit komen. Een koehandel en 'n poppenkast dus.

                              Ook gaat hier waarschijnlijk een of andere belachelijke schatting van de "expert" aangesteld door de verzekeraar aan vooraf. Als ik het zo lees en de regio zie, zou het me niets verbazen als dit iets te maken heeft met "het appeltje voor de dorst" en hun "expert" D.W.
                              Last edited by ; 19/02/2016, 10:29.

                              Comment


                              • #75
                                Ik ben er gisteren zelf niet over begonnen hé.Tegenexpert begon zelf uit te leggen hoe het allemaal in elkaar zit.
                                Erkende garage krijgt een max. bedrag van de verzekering opgelegd.Expert komt dan.Die moet dan op zijn beurt weer ruim onder die prijs blijven.
                                Als garagist en expert niet meewerken met de verzekering vliegen ze buiten.

                                JackR,niks van aantrekken wat sommigen hier beweren.Hoogst waarschijnlijk zitten er hier verzekeringsmedewerkers tussen.

                                Comment


                                • #76
                                  Als je rechtsbijstandsverzekering los staat van je BA-verzekering kan je zelf kiezen welke expert, anders bepaalt je RBV dat. Ben je niet akkoord mag je nog een tegenexpertise laten uitvoeren door één iemand anders.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ik heb,jammer genoeg,rechtsbijstand bij BA.
                                    Uit zijn fouten leert men,helaas.Ik ga waarschijnlijk over gaan naar DAS.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
                                      Ik heb,jammer genoeg,rechtsbijstand bij BA.
                                      Uit zijn fouten leert men,helaas.Ik ga waarschijnlijk over gaan naar DAS.
                                      Dat is inderdaad jammer. Hebben enkele jaren (6j) geleden ook een zaak voor gehad met leasing/verzekering/ongeval/total loss/Niet in fout/makelaar/buitenlander, enz...
                                      Sinds dan ook overgestapt naar een gescheiden verzekering.
                                      Hier ook DAS. Nu hebben we ze weer nodig voor een zaak, heb er een goed oog in. Gaat zeer professioneel en correct.
                                      Succes, ik hoop dat het nog goed komt voor je en dat je toch kan recupereren waar je recht op hebt.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #79
                                        @Anakin2: Inderdaad. Even serieus te nemen als de wielrenners die destijds beweerden clean te rijden. Inmiddels weten we wel beter en weten we ook wel dat de Leeuw van Vlaanderen een van de opgespoten welpjes was.

                                        Ook al kiest je BA de expert, je mag altijd zelf een tweede expert voor een tegen-expertise aanwijzen. Wel is er natuurlijk 'n soort van belangenverstrengeling. Degene die via de rechtsbijstand uw belangen moet verdedigen staat uiteindelijk op de loonlijst van het bedrijf dat uw schade moet vergoeden. Uiteraard betaalt men het liefst zo min mogelijk. Wel mag je natuurlijk altijd zelf een advocaat inschakelen.

                                        Het is wat naïef om te veronderstellen dat grote bedrijven geen afspraken hebben gemaakt met de experts die ze inschakelen. Of het is simpelweg mooi weer speler. Da's ernstiger dan 'n expert die de omerta doorbreekt en een verzekerde uitlegt hoe de vork in de steel zit.
                                        Last edited by ; 19/02/2016, 14:36.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Al enkele jaren geleden verschenen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/nl3os9pg#

                                          Comment

                                          Working...
                                          X