Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verzekering,expert en garagist maken onderling afspraken?
Haha, ik denk dat we hier ook met een gelijkaardig geval gaan zitten. Mijn makelaar heeft nog maar eens de tegenexpert aangeschreven in opdracht van de rechtsbijstandsverzekering want die expert laat al 2 maand niets meer van zich horen.
Garage 1 laat ook niets meer van zich horen, garage 2 idem, expert 1 is een aap met zijn verklaringen/vaststellingen en word bevestigd door expert 2.
Mijn makelaar zit al 25 jaar in't vak en heeft al vreemde dossiers gehad maar dit is toch weer een totaal nieuwe wending volgens hem. Het roept bij hem toch vragen op "waarom" hier geen beweging meer in het dossier zit.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Een kleine vuistregel (die enkel een indicatie KAN geven!) om te weten of de garage aan jouw kant staat of eerder met het spel van verzekering/experten mee doet :
Een goede garage maakt VOOR komst expert reeds een bestek op. Wanneer de garage er op voorhand zijn werk in steekt, dan ligt het bedrag voor de herstelling (en achteraf dus ook de kwaliteit) altijd hoger.
Een goed (gedocumenteerd) dossier zorgt veelal ook voor een hogere waarde bij perto.
Een kleine vuistregel (die enkel een indicatie KAN geven!) om te weten of de garage aan jouw kant staat of eerder met het spel van verzekering/experten mee doet :
Een goede garage maakt VOOR komst expert reeds een bestek op. Wanneer de garage er op voorhand zijn werk in steekt, dan ligt het bedrag voor de herstelling (en achteraf dus ook de kwaliteit) altijd hoger.
Een goed (gedocumenteerd) dossier zorgt veelal ook voor een hogere waarde bij perto.
Ik had reeds een bestek voor de komst van de expert.Maar ja,als je dan ontdekt dat je hersteller reeds eerder een maximumbedrag kreeg opgelegd door de verzekering nog voor iemand mijn wagen had gezien....Hield hij zich hier niet aan,geen geld voor hem.
Het wordt hoog tijd dat er eens een site wordt aangemaakt om al de slechte ervaringen met verzekeraars en experten te bundelen.
Haha, ik denk dat we hier ook met een gelijkaardig geval gaan zitten. Mijn makelaar heeft nog maar eens de tegenexpert aangeschreven in opdracht van de rechtsbijstandsverzekering want die expert laat al 2 maand niets meer van zich horen.
Garage 1 laat ook niets meer van zich horen, garage 2 idem, expert 1 is een aap met zijn verklaringen/vaststellingen en word bevestigd door expert 2.
Mijn makelaar zit al 25 jaar in't vak en heeft al vreemde dossiers gehad maar dit is toch weer een totaal nieuwe wending volgens hem. Het roept bij hem toch vragen op "waarom" hier geen beweging meer in het dossier zit.
De boel traineren en rekken totdat mensen uit pure ellende maar akkoord gaan met het schamele bod.
Wordt tegenwoordig niet zo vaak meer gedaan hoor, kostenbesparing...
Nu laten ze de expert een voorstel maken en daarna wordt er dan gekeken of ze met het voorstel akkoord gaan of niet. Meestal zelf zonder demontage...
Gebeurt hier nu toch ook nooit dat een expert zelf het bestek maakt. En tenzij de schade heel duidelijk is, is een demontage noodzakelijk om akkoord te gaan met een becijfering, of om zelfs nog maar een correcte becijfering te kunnen maken.
Gisteren werd er plots een bedrag gestort door de verzekering.
Dit na weken niets meer te hebben vernomen van de verzekering of experts.
Ik weet dus niet wie hiervoor getekend heeft (ik heb niemand de toestemming gegeven om te mogen tekenen) en ook niet wat er precies werd uitbetaald en of 'totaal verlies' nu werd opgeheven.
Aan de tegenexpert heb ik de vraag gesteld of hij hiervoor getekend heeft.Die vraag heeft hij ontweken.
Hoofdkantoor werd verzocht een gedetailleerde nota te bezorgen.Ik ben benieuwd of ze gaan reageren.
Ik weet dus niet wat er precies werd betaald.
Eindelijk,na 5,5 maand kan het dossier worden afgesloten.
Ik heb een gedetailleerde afrekening gekregen waarbij het oorspronkelijke bedrag werd verhoogd.Gebruiksderving,BIV,...,werden ook uitbetaald.
Aan iedereen die in dezelfde situatie zit,wil ik aan raden niet te snel op te geven en akkoord te gaan met de verzekering.
Doe alle correspondentie via mail en contacteer tijdig een advocaat.
Voor jou werkt die waarschijnlijk nooit meer, maar zijn volgende job is misschien als expert voor een verzekeringsmaatschappij. Het is een illusie om onpartijdigheid te verwachten door de belangenvermenging.
Voor jou werkt die waarschijnlijk nooit meer, maar zijn volgende job is misschien als expert voor een verzekeringsmaatschappij. Het is een illusie om onpartijdigheid te verwachten door de belangenvermenging.
Voila. Deze keer was overigens zelfs met die wetenschap zijn gedrag schandalig.
Hier gaan we weer!Nu ben ik echt razend kwaad! Vandaag een mail ontvangen dat de rechtsbijstand van mijn verzekering weigert om de factuur van de advocaat te betalen. DIT 26 DAGEN (!!!) nadat de factuur aan rechtsbijstand werd bezorgd EN,dit is geen toeval meer,één dag na ontvangst factuur tot betaling van mijn verzekering.Hier hebben ze blijkbaar speciaal op gewacht.Echte chantagepraktijk is dit! Men heeft er zogezegd geen weet van dat er een advocaat werd ingeschakeld.Dit is hen duidelijk meermaals meegedeeld in mail en advocaat heeft positief advies gegeven aan rechtsbijstand om een dossier te starten.
Ik sta op het punt mijn boekje eens open te doen over deze verzekeraar.t' Is niet fraai welke (onwettelijke) praktijken men er daar op na houdt.
Tipje van de sluier al even oplichten.Dading bij deze verzekeraar getekend om mijn mond te houden over iets onwettelijks anders gingen ze me geen cent vergoeden in een andere zaak.Ging om een serieus bedrag.
Als straf staat op dit misdrijf:opsluiting van vijf tot tien jaar.Heb het snel even opgezocht.
Ik lees nergens dat ik mijn mond erover moet houden door die dading getekend te hebben.
Enfin,één van de volgende dagen naar de kantoorhouder ermee.En ik neem het gesprek op.
Comment