Enkele weken terug was er nogmaals een diefstalplaag van boordcomputers in onze regio. En ja hoor we waren deze keer bij de gelukkigen. Door mijn omnium dacht ik dat er geen vuiltje aan de lucht zou zijn om dit in orde te krijgen. Auto was gesloten (!) geparkeerd op de oprit. Verklaring bij de politie, dossier naar makelaar, ...
Nu een tiental dagen later stelt de expert dat de wagen totaal verlies is (slik) en enkele dagen later wist de verzekering me na aandringen te vertellen dat ze niet zullen tussenkomen. Het alarm systeem zou niet naar behoren functioneren. (?!)
Nu de officieel dealer die voor het onderhoud instaat heeft dit gecontroleerd en weerlegt. Er is een VV1 aanwezig (systeem zonder sirene blijkbaar) en die functioneert nu en in het verleden was deze ook operationeel.
Persoonlijk zie ik dan ook het probleem niet om over te gaan tot tussenkomst van de verzekering.
In mijn polis staat er in een bijzondere voorwaarde dat de aanwezigheid van het alarmsysteem moet bewezen worden door voorlegging van het officieel certificaat dat door de installateur werd afgeleverd.
Iemand tips? Bij welke dienst kan ik hiervoor terecht?
Het betreft een Duitse merk afkomstig van een officiële dealer in Belgie.
Welke is de juridische grond om tussenkomst te weigeren?
Het is evident dat ik het hier niet bij zal, laten.
Nu een tiental dagen later stelt de expert dat de wagen totaal verlies is (slik) en enkele dagen later wist de verzekering me na aandringen te vertellen dat ze niet zullen tussenkomen. Het alarm systeem zou niet naar behoren functioneren. (?!)
Nu de officieel dealer die voor het onderhoud instaat heeft dit gecontroleerd en weerlegt. Er is een VV1 aanwezig (systeem zonder sirene blijkbaar) en die functioneert nu en in het verleden was deze ook operationeel.
Persoonlijk zie ik dan ook het probleem niet om over te gaan tot tussenkomst van de verzekering.
In mijn polis staat er in een bijzondere voorwaarde dat de aanwezigheid van het alarmsysteem moet bewezen worden door voorlegging van het officieel certificaat dat door de installateur werd afgeleverd.
Iemand tips? Bij welke dienst kan ik hiervoor terecht?
Het betreft een Duitse merk afkomstig van een officiële dealer in Belgie.
Welke is de juridische grond om tussenkomst te weigeren?
Het is evident dat ik het hier niet bij zal, laten.
Comment