Mededeling

Collapse
No announcement yet.

intersectorale beroepsbekwaamheid voor handel in 2de handsvoertuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• intersectorale beroepsbekwaamheid voor handel in 2de handsvoertuigen

Hoi,

Heeft iemand ervaring met het bewijzen van intersectorale beroepsbekwaamheid voor handel in tweedehandsvoertuigen?

Ik kan helaas geen ervaring aantonen en ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om daar 1 jaar lang studie voor te volgen.

Heeft iemand misschien hier ervaring mee? Wellicht een bedrijf met een parther opstarten die dan wel over diploma in hoger onderwijs beschikt?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door Autohandelaar Bekijk Berichten
    Hoi,

Heeft iemand ervaring met het bewijzen van intersectorale beroepsbekwaamheid voor handel in tweedehandsvoertuigen?

Ik kan helaas geen ervaring aantonen en ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om daar 1 jaar lang studie voor te volgen.

Heeft iemand misschien hier ervaring mee? Wellicht een bedrijf met een parther opstarten die dan wel over diploma in hoger onderwijs beschikt?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt.
    en wat als je zakenpartner het afbolt? Dan sta je daar met je zaak die je niet verder kan zetten.
    een jaartje studeren zal er niet op aankomen zeker als je een zaak wilt opstarten

Comment

Je hebt gelijk, alleen 1 jaar vind ik wel lang (ik ben ook geen 18 meer)

Mijn vriendin heeft dan wel een diploma in het hoger onderwijs. Stel, dat je het dan op deze manier zou kunnen omzeilen dan zou ik bijvoorbeeld samen met haar zo'n garage kunnen starten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
        en wat als je zakenpartner het afbolt? Dan sta je daar met je zaak die je niet verder kan zetten.
        een jaartje studeren zal er niet op aankomen zeker als je een zaak wilt opstarten
        Lol, een jaar studeren om auto's te kopen, te laten herstellen door een mecanicien en verder te verkopen.

Comment

Ja,dat vond ik ook gek! Maar blijkbaar als je een bedrijf wil starten in het verkopen van tweedehandsvoertuigen, moet je zo'n intersectorale beroepsbekwaamheid autovoertuigen kunnen aantonen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je niet kan omzeilen!
          Last edited by ; 24/02/2016, 19:59.

Comment

Leg ze uit dat je weet hoe googelen en een rijbewijs hebt. Wie niet waagt, wie niet wint!

Comment

heb al geprobeerd.... ze trappen daar niet in

Comment

Bij Syntra hebt ge vantijds verkorte opleidingen (op 2maand dacht ik). Wel geen idee of ze voor dit ook aanbieden. Opleidingrn stellen wel niets voor bij Syntra maar via daar hzb ik mijn sectorale en intersectorale beroepsbekwaamheid gehaald.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

In
                  Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                  Lol, een jaar studeren om auto's te kopen, te laten herstellen door een mecanicien en verder te verkopen.
                  het is toch wel ergens logisch dat je technisch onderlegt bent. Stel dat je tweedehandse wagens aankoopt en je kan de gebreken van een wagen niet herkennen. Zet je niet alleen je klanten in het zak maar ook jezelf, als je het ene garantiegevalleke na het andere hebt, zal je zaak niet lang draaien.

Comment

ik heb avondonderwijs garage gevolgd, uit eigen interesse. dat is toch wel 3 jaar hoor, bij Syntra.
                    er zaten een hoop gasten uit oost-europa die zaken deden in auto's. de staat gaf hen de toelating om verder te doen met hun zaak, op voorwaarde dat ze binnen de X jaar de nodige diploma's wisten voor te leggen.

de cursus ging over twee dingen: mechaniek, en dan 1 semester met een zwaar gedeelte over wetgeving in milieu en fiscaliteit. over de cursus moest dan een werkje gemaakt worden om te bewijzen dat je verstond waarover het ging. voor onze oost-europese vrienden was dit aartsmoeilijk omdat geen enkele deftig nederlands kon spreken.

ook heb je bewijs nodig dat je iets van boekhouding kent. da's nog iets helemaal anders.
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                    X