Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoverkoper

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autoverkoper

Ik ben van beroep leraar in het buso. Ondanks het feit dat ik met érg moeilijke kinderen werk (type 3) heb ik dit altijd graag gedaan. Ook de vakanties en vrije momenten, waar ik samen met mijn kinderen van kan genieten, zijn voor mij enorme pluspunten.

Gisteren zag ik echter op facebook een jobadvertentie staan. De (merk)garage waar ik klant ben, zoekt een verkoper. Ik voldoe niet helemaal aan het profiel, maar ik denk dat daar wel een mouw aan te passen valt. Ze vragen iemand met een bachelorsdiploma, bij voorkeur in bedrijfsmanagement --> van bachelorsdiploma's heb ik 2 stuks, maar niet in bedrijfsmanagment. Omdat er staat "bij voorkeur", denk ik niet dat dit onoverkomelijk is.
    Het volgende punt: "u heeft reeds een relevante ervaring van 2 jaar", is al wat minder aanwezig. Fysieke dingen zoals auto's, verkocht ik nog nooit. Ik verkoop wel al 10 jaar leerstof aan vaak ongemotiveerde kinderen en heb ook 8 jaar in bijberoep les gegeven in het volwassenonderwijs, waardoor "omgang" met mensen uiteraard mijn sterke punt is.

Dit allemaal terzijde weet ik nog niet eens OF ik wel een sollicitatie zou sturen. Ik sta echter wel open voor iets nieuws en ben al heel mijn leven geïnteresseerd in auto's, waardoor deze job mij wel aanspreekt. Ik weet dat er hier op het forum een paar (ex)verkopers rondwaren. Vandaar deze vraag.

Wat zijn jullie ervaringen van deze job? Werkt dat met een vast loon, krijg je commissie per auto? Ik wil er uiteraard, als ik mijn vele vrije tijd opgeef, niet op achteruit gaan. Ik veronderstel dat je als verkoper ook heel wat weekends present moet zijn (zaterdagopening, autosalon etc)?

Worden er doelen gesteld, werk je fel onder druk, is het leuk, wat moet ik meer weten...

Vast bedankt voor de reacties!